![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() wat? poëzie. 8)
voor? dichters, skalden, troubadours, romantici en kladschrijvers. alles kan, maar niet de boel verzieken. quoten = auteur vermelden. wotan mit ons. Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 januari 2005 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Twijfel
alom. Wie in godsnaam is wotan?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() had beter moeten weten.
natuurlijk al meteen een snedige grapjas die blaakt van zelfvertrouwen door z'n forumoscar. jammer. bon, ik heb het tenminste geprobeerd. Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 januari 2005 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() IMITAZIONE
Lungi dal proprio ramo, Povera foglia frale, Dove vai tu? — Dal faggio L�* dov'io nacqui, mi divise il vento. Esso, tornando, a volo Dal bosco alla campagna, Dalla valle mi porta alla montagna. Seco perpetuamente Vo pellegrina, e tutto l'altro ignoro. Vo dove ogni altra cosa, Dove naturalmente Va la foglia di rosa, E la foglia d'alloro. [Giacomo Leopardi] Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 januari 2005 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() VLAANDEREN MIJN LAND
Orchideeën bloeien er niet, enkel papavers Met suf sap dat haast geen dromen bevat. Rivieren zonder vis en met weinig kadavers Van dieren. Soms een mens, of een rat Hier groeien de bastaarden op, Zwakzinnige zonen der geschiedenis Wiens vaders stikten in een strop Terwijl de moeders kreunden in het lis In de Spaanse greep van een soldaat. Dat is nu voorbij. De tijd regeert Zonder maat: mens, land en verraad Onze pest heeft er zichzelf verteerd. (Jotie T’Hooft) Geen enkele kunstenaar kan beter mijn gevoelens hieromtrent zo prachtig weergeven... Laatst gewijzigd door Meia noite : 18 januari 2005 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Soms (vaak in een wat melancholische bui) zit ik wel es wat te dichten ... Eén van mijn pensels van een jaar of twee terug ...
Ik ben, ik ben ... Ik weet eigenlijk niet wie of wat ik ben. Ik ben een wezen, maar wat of welk eigenlijk? Ben ik een mens of ben ik een dier? Ben ik gewoon of ben ik ongewoon? Op al deze vragen wil ik graag een antwoord kennen. Kan jij me dat geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Stil ... zit een kleine vogel te staren
Stil ... kijkt hij naar al die mensen Stil ... begrijpt hij niets van al die drukte Stil ... gaat hij slapen Stil ... leeft hij verder Ik voel mij vaak die kleine vogel |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Wotan reed heel erg kwaad over de hemel
toen hij thuis kwam, gaf hij zijn vrouw een kemel want die had namelijk Wotans boterhammen vergeten en zodus had hij die dag niets om te vreten |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met z'n pekzwart haar en doffe bruine lodderogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder bokes Is het een gesmart Zelfs cokes Verlaten niet uw duister geholte Slechts methaan zal onstsnappen Voortvloeiend in een revolte Soelaas alleen maar onder dampkappen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat ie erg populair was bij de vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() heel die hype rond jotie thooft de 'junkie-dichter'.
zo goed was hij helemaal niet. tis omdat hij zo vroeg gestorven is, dat vinden de mensen zielig en daarom vinden ze hem nu zo geweldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() leven
ik ben ik leef ik adem zuurstof in ik beef bij mijn laatste glaasje gin ik denk ik droom van glorie Ach wat heeft er nog zin ik ben maar arm schorriemorie dronken stap ik op naar mijn schuilplaats toe aan mijn gedachten roep ik stop want alles wat ik doe is van geen enkele waarde het eenzaam zijn zo moe vertrouw ik mijn lichaam toe aan d' aarde en in mijn dromen ga ik t'rug naar vroeger aan de zijde van vader en moeder. doornroosje Laatst gewijzigd door doornroosje : 19 januari 2005 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jan Engelman:
Vera Janacopoulos - Cantilene Ambrosia, wat vloeit mij aan mijn schedelveld is koeler maan en alle appels blozen de klankgazelle die ik vond hoe zoete zoele kindermond van zeeschuim en van rozen o muze in het ochtendlicht o minnares, en slank gedicht er is een god verscholen violen vlagen in het mos elysium, de vlinders los en duizendjarig dolen -- geen idééé wat hij zegt, maar ik vind dit het mooiste gedicht dat ik al tegengekomen ben
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Herwig Hensen
uit : Achter woordflitsen van krijt Is in dit slordige bestaan niet elke schilfer hoop zowel handspan van Goden als van dwazen?: zwendel om mij in uit te razen, waan waarin ik verloren loop. Wanneer ik mij nadien - van binnenuit - weer samenraap, stapel ik woorden op als hindernissen om alle grieven uit te wissen die mij teisteren in mijn slaap. Maar ik besta op stof. En elke scheur verraadt dat ik moet instorten als wakke muren. Ach dorst, die mij dreigt leeg te schuren en mij in schraapsels achterlaat.
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De aanvulling van het gedicht getiteld: "Wotan vergat zijn 'bokes'"
Wotan reed heel erg kwaad over de hemel toen hij thuis kwam, gaf hij zijn vrouw een kemel want die had namelijk Wotans boterhammen vergeten en zodus had hij die dag niets om te vreten Wotan gingeven kijken naar z'n kalebassen die waren van verschillende kalebassenrassen Maar zijn vrouw was sluw en uit de kluiten gewassen en ze ging terwijl wotans hamer aan thor verkassen Wotan was goed aan 't kakkken * toen Thor eraan kwam, met wat kozakken liften die Russen Wotan van de plee Thor was nu de oppergod, houzee!!! Veel dank voor het luisteren Erwin *Met dank aan nou nou Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 19 januari 2005 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Het doodshemd weeft aan me !
Het weeft een doodsbloem. Maar nooit zal ik toegeven. Naaktheid godverdomme ! En het bloed der laatste rederijkers. Is dit een gedicht ? Neen ik val niet steeds weg voor niets. Aargh ik dek me, ik dek me in niets. Als aanklacht ! Aanklacht tegen woorden om woorden. Aanklacht tegen tegen Duizend verzen op 'ze' scheldewind gal te naakt, te groen zelfdoding schaamte gehamer godverdomme, gehamer om niets een borst godverdomme een bewegende een vrouw met VVVVVVVV geluk is iets voor later