Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2014, 14:01   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Bericht aan de islamofoben

http://www.npdata.be/BuG/186-Aantal-...ewest-2011.htm

We kunnen in Horebeke en Lo-Reninge terecht.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 5 september 2014 om 14:12.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2014, 14:06   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

tiens, ik dacht dat er in Zele meer mensen van Turkse afkomst woonden. Mss zijn dat dan niet allemaal moslims?
Oud 5 september 2014, 15:01   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

En wat is uw punt?
Oud 5 september 2014, 15:30   #4
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet wel dat je in Horebeke als niet-liberaal-gatlikker nog minder rechten hebt dan een katholiek in Mekka.
Oud 5 september 2014, 15:35   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je er niet meer uitleg bij kunt geven, vind ik het de moeite niet om op die link te klikken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2014, 17:32   #6
Lance
Banneling

Standaard

De SS maakte ook zulke lijstjes voor ze op Jodenjacht gingen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Christoph Waltz Inglorious Basterds.PNG‎
Bekeken: 80
Grootte:  118,0 KB
ID: 95292  

Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2014, 21:12   #7
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Dan is er nog hoop.
Oud 5 september 2014, 21:52   #8
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dan is er nog hoop.
Hoop? Laat me niet lachen. Die teringlijders kweken gelijk konijnen. Geef ze nog 'n paar jaar en de autochtone Belg zal hier in de minderheid zijn. In Irak en andere afvallanden schieten ze elkaar tenminste nog overhoop, zodat het cijfer ginder iewat stabiel blijft...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2014, 22:24   #9
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik ben helemaal geen Islamofoob, ik heb eerder een Islamaversie, of hoe dat dan ook noemt
Oud 6 september 2014, 17:12   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
De SS maakte ook zulke lijstjes voor ze op Jodenjacht gingen.
Laat me je even wat informatie geven:

U weet waarschijnlijk totaal niet waar Dolfje zijn mosterd haalde: UIT DE KORAN. Daarin staat netjes beschreven hoe joden en christenen hun kleding zo moest zijn dat iedereen op slag kon zien of ze jood dan wel christen waren. Moslims evenzeer. Dat doen die laatste dus nu nog door izch in te pakken, in slaapkleed op straat te lopen en vieze luizige baarden te kweken.
Maar de reden daarvoor is: HUN HERKENBAARHEID.

En daar had je toch een probleem mee? of enkel indien ze door de SS werden gemaakt?
Nooit gehoord van de Bengaalse genocide neem ik aan (daar hebben uw vriendjes eind jaren 70 van vorige eeuw ook zo'n drie miljoen "herkenbare hindoes" afgemaakt... dat heb je vast niet geleerd in hun pc-lesjes).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 17:21   #11
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laat me je even wat informatie geven:

U weet waarschijnlijk totaal niet waar Dolfje zijn mosterd haalde: UIT DE KORAN. Daarin staat netjes beschreven hoe joden en christenen hun kleding zo moest zijn dat iedereen op slag kon zien of ze jood dan wel christen waren. Moslims evenzeer. Dat doen die laatste dus nu nog door izch in te pakken, in slaapkleed op straat te lopen en vieze luizige baarden te kweken.
Maar de reden daarvoor is: HUN HERKENBAARHEID.

En daar had je toch een probleem mee? of enkel indien ze door de SS werden gemaakt?
Nooit gehoord van de Bengaalse genocide neem ik aan (daar hebben uw vriendjes eind jaren 70 van vorige eeuw ook zo'n drie miljoen "herkenbare hindoes" afgemaakt... dat heb je vast niet geleerd in hun pc-lesjes).
Aan de ene kant geeft ge blijk van intelligentie door het opsommen van historische gebeurtenissen. Maar het ontbreekt u echter aan logisch denkvermogen. Van mij mag iedereen in zijn slaapkleed over straat lopen met een luizenbaard. Hoe kunt ge dat nu vergelijken met de jodenhaat uit het SS tijdperk? Het is niet omdat ge herkenbaar en anders wilt zijn dat ge daarom ook de anderen in concentratiekampen steekt.

Ik heb een probleem met ALLE geweld, niet enkel dat van de nazi's. Ongeacht de huidskleur, afkomst, cultuur en whatever de mens nog allemaal heeft gevonden om zich van elkaar te kunnen onderscheiden. Mijn punt is dat ALLE mensen afhankelijk van de omstandigheden rot en moordzuchtig kunnen zijn: de moslimextremisten, de nazi's, maar ook gij en ik. Als gij en ik van bij de geboorte in oorlogsgebied waren terechtgekomen zouden we niet zitten zeveren op een forum, maar zouden we om ter snelst elkaar kop eraf proberen te schieten...
Oud 6 september 2014, 17:30   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de ene kant geeft ge blijk van intelligentie door het opsommen van historische gebeurtenissen. Maar het ontbreekt u echter aan logisch denkvermogen. Van mij mag iedereen in zijn slaapkleed over straat lopen met een luizenbaard. Hoe kunt ge dat nu vergelijken met de jodenhaat uit het SS tijdperk? Het is niet omdat ge herkenbaar en anders wilt zijn dat ge daarom ook de anderen in concentratiekampen steekt.
aan uw denkvermogen daarentegen hapert er een en anders.
Als Dolfke de KORAN als voorbeeld nam om de jodenverdelging uit te voeren, dan heeft dat niks met islamfobie te maken, maar alles met de islamitische jodenhaat. U waarschijnlijk weeral totaal onbekend.

Citaat:
Ik heb een probleem met ALLE geweld, niet enkel dat van de nazi's. Ongeacht de huidskleur, afkomst, cultuur en whatever de mens nog allemaal heeft gevonden om zich van elkaar te kunnen onderscheiden. Mijn punt is dat ALLE mensen afhankelijk van de omstandigheden rot en moordzuchtig kunnen zijn: de moslimextremisten, de nazi's, maar ook gij en ik. Als gij en ik van bij de geboorte in oorlogsgebied waren terechtgekomen zouden we niet zitten zeveren op een forum, maar zouden we om ter snelst elkaar kop eraf proberen te schieten...
hoe lief.
al eens gaan horen hoelang een priesteropleiding duurt tegenwoordig? Daar kan je leren hoe je zalvende en roerende do-gooders woorden kan uitspreken alvorens je kop eraf wordt gehakt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 17:31   #13
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De WOI loopgraaf-soldaten leefden in de meest gruwelijk denkbare omstandigheden. Daarmee vergeleken leven die IS "strijders" in grote weelde en luxe. Nochtans werden krijgsgevangenen tijdens WO I heel correct behandeld. Ook door "soldaat met de pet" die uitgeput was en voortdurend bombardementen, gasaanvallen en charges door prikkeldraad en machinegeweervuur moest doorstaan.

Cultuur en geloof maken wel degelijk een verschil in de acceptatie van wreedheid en onmenselijkheid tov anders(-denkenden, gelovigen enz...)
Oud 6 september 2014, 17:49   #14
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De WOI loopgraaf-soldaten leefden in de meest gruwelijk denkbare omstandigheden. Daarmee vergeleken leven die IS "strijders" in grote weelde en luxe. Nochtans werden krijgsgevangenen tijdens WO I heel correct behandeld. Ook door "soldaat met de pet" die uitgeput was en voortdurend bombardementen, gasaanvallen en charges door prikkeldraad en machinegeweervuur moest doorstaan.

Cultuur en geloof maken wel degelijk een verschil in de acceptatie van wreedheid en onmenselijkheid tov anders(-denkenden, gelovigen enz...)
Nee, volgens mij niet. Volgens mij is de enige reden waarmee een mens geweld en moorden vergoelijkt zijn levensomstandigheden en in de eerste plaats of hij zelf al dan niet voldoende affectie heeft gekregen. Cultuur en geloofsbelijdenis zijn volgens mij het resultaat daarvan en niet omgekeerd. Moeilijkere levensomstandigheden -> meer extreme interpretatie en uitvoering van het geloof.

Maar daar kan eindeloos over gediscussieerd worden. De kip of het ei discussie. Waarom is de mens wat hij is? Ik begin er liever niet aan, want het leidt uiteindelijk nergens toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be