![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams Blok wil Pablo Neruda censureren
![]() Gemeenteraad Schoten, 24 juni 2004 Interpellatie van Ghislaine Peleman (Vlaams Blok): Een zomerproject rond Pablo Neruda? Nee, bedankt.Oh gruwel: Pablo Neruda hield er meningen op na die mevrouw Peleman niet zinnen en hop: draai die geldkraan dicht. Gevolg: geen enkele culturele werking die overheidsmiddelen ontvangt, mag nog iets rond Neruda programmeren. Een cultureel project doodknijpen, heet zoiets. Wee de dag dat het Vlaams Blok de culturele programmatie mag bepalen en we met zijn allen naar de zoveelste Cyriel Verschaeve-herdenking worden getrommeld... Bron: http://www.neruda.be/neruda/artikel....2046&rubriek=1 Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 13:48. |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Waarom moet de staat geld steken in 't is eender welke culturele manifestaties op een ogenblik dat we verzuipen in de staatsschuld ?
Of is Preatorian bvb voorstander van subsidiëring van de Staf De Clerq herdenking door de overheid ?? Als ge U met cultuur wilt bezighouden doe het dan met uw eigen centen maar niet met die van de burger zijn belastingsgeld. En dat geld voor alle culturele activiteiten. ofwel vraagde inkom ofwel zorgde dat het zo'n succes is dat ge rondkomt. Nodig desnoods K3 uit om wat liedekens te komen playbacken he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar pleiten ze dan wel voor censuur?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Zonder cultuur is een beschaving gedoemd om te verdwijnen. En dit staaltje van Blok-censuur doet mij toevallig terugdenken aan de visie van de nazi's omtrent "ontaarde kunst".
Neruda heeft enorm veel literaire kwaliteiten, los van zijn politieke mening. Het Blok was de eerste om deze literatuur af te rekenen op een externe factor. |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Met keizer Karel hebben ze blijkbaar geen probleem. Dacht nochthans dat dat ok niet zo'n lieve meneer was.
#6 |
Schepen
|
![]() Er is een verschil tussen verbieden en niet-subsidiëren.
Een tentoonstelling/theater/weetikveelwat rond 'de glorie van het derde rijk' zal ook geen subsidies krijgen. Als jullie persé massamoordenaars willen in de schijnwerper plaatsen, doe gerust. Maar niet met mijn belastingsgeld. Dat geldt evenzeer voor Neruda als voor Mao, Hitler, Leopold van Belgique, ...
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Heb het artikel 3 maal gelezen en nog steeds vraag ik me af waar het Vlaams Blok voor censuur pleit.
Vervolgens keek ik naar de topicstarter, en ik wist voldoende. Praetorian, onze would be-intellectueel die helaas de ene dommigheid na de andere post.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Volgens mij zijn er momenteel wel belangrijkere dingen dan cultuur. (tekort sociale zekerheid, betaalbare woningen,...)
Hoeveel procent van de bevolking interesseert zich uberhaupt in dergelijke onzin??? |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Het zou zelfs kunnen dat je zonder medeweten mij al hebt ontmoet op 1 van de Vlaams Blok-meetings. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Zo in de aard van : Bellien zijn vrouw is een Vlaams Blokster dus alles wat Bellien
schrijft is Blok propaganda ? Of Verstrepen staat nu op de lijst van het Vlaams Blok dus al zijn programma's waren blok programma's ? bedoelde zulke dingen. tja kan echt niet he. Nu tussen ons gezegd en gezwegen : ik dacht dat ge het eerst had over een forumlid van hier die ook neruda noemt. Dat zou ik nie kunnen verdragen. Die neruda van hier moet zijne vrije zeg kunnen doen. Zonder censuur. Maar ja ik zijn maar ne simpele mens en snap nie veel van cultuur en zeker nie van cultuur �* la Neruda. 'k had der nog nooit van gehoord. Wat schreef die mens ? Liefdesverhalen ? Thrillers ? Rechtbankthrillers ? Stripverhalen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog, waarom moet ik voor een cultureel ding in verband met Stalinistische literaire agigator betalen?
Als ik cultuur wil hebben ,dan wil ik ervoor betalen. Maar dan wel op persoonlijke basis. Ik geef liever €20 uit aan een optreden van Katastroof in een bruine kroeg, dan €2 aan het ballet van Vlaanderen in een prachtig gerestaureerd theater.
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zag amper iets op polinco, en zeker niets over jou.
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Tja George lang leve k3 he..
En een beschaving die geen cultuur heeft gaat ten onder ??? Sorry Preatorian ELKE beschaving gaat ten onder, of ze nu cultuur heeft of niet. Zelfs de beschaving van Neruda ging ten onder ...
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leugen nummer zoveel van Praetorian.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie anders ook niet echt censuur. Enkel een terechte opmerking over het feit dat dit gesubsidieerd wordt.
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nogmaals: toon dit eens aan.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Laat het mij zo samenvatten :
Voorpost vraag subsidie voor De Clerq herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die zwartzak. Iemand vraagt subsidie voor Neruda herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die rode zak. twee maal een juiste reactie volgens mij. maar ja wie zenne kik weer he ..
![]() |