Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2014, 15:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Maatschappelijke step stone: drugsaanbidders tot in kindercrêche

Eén drug kan direct materieel naar een ander drug leiden.

Permissiviteit en het gewoon vinden van drugs, leidt ook tot situaties die maatschappelijk volledig onaanvaardbaar zijn.

Het wordt tijd dat, na lang spreken over een war on drugs, men eindelijk eens een eerste wapen opneemt, en er iets aan gaat doen.

titel: Burgemeester Aalst: ‘Drugs in crèche is volstrekt onaanvaardbaar’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141017_01326805

titel: Twaalf peuters naar ziekenhuis nadat ze in crèche met speed speelden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141017_01326800

Citaat:
Twaalf peuters uit een crèche in Aalst werden deze ochtend naar het ziekenhuis gebracht, nadat een verzorgster vaststelde dat ze aan het spelen waren met een verdacht wit zakje. Het bleek om speed te gaan. Het parket van Oost-Vlaanderen, afdeling Dendermonde, bevestigt dat een stagiaire ervan verdacht wordt de drugs meegebracht te hebben.

Deze ochtend werd in een crèche te Aalst vastgesteld dat kinderen aan het spelen waren met een zakje dat een wit poeder bevatte. De verantwoordelijke van de crèche verwittigde onmiddellijk de politie. Na onderzoek bleek het pakje een hoeveelheid speed te bevatten.

Het parket werd ingelicht en arresteerde een stagiaire die werkte in de crèche. De jongedame wordt ervan verdachte deze drugs te hebben meegebracht naar haar werk. Hoe de drugs in handen van de kinderen kwamen, wordt verder onderzocht.

Alle twaalf kinderen van de groep waarin de drugs werden aangetroffen, peuters tussen nul en drie jaar oud, werden overgebracht naar het ASZ te Aalst om onderzocht te worden en om elk gezondheidsrisico uit te sluiten. Het parket volgt de zaak op de voet op.

De verdachte, een 18-jarige vrouw, wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter.

Speed

Speed is de naam waaronder amfetaminen op straat verkocht worden. Het wordt tot de harddrugs gerekend en heeft een oppeppend effect.

Citaat:
Het voorval in een kinderdagverblijf van de Stad Aalst, waarbij twaalf kinderen uit voorzorg naar een ziekenhuis werden gebracht omdat een zakje speed in hun leefgroep werd aangetroffen, is volgens burgemeester Christoph D’Haese (N-VA) ‘de pijnlijke emanatie van een ongebreidelde permissiviteit tegenover het bezit van drugs’ en ‘volstrekt onaanvaardbaar’.

Burgemeester D’Haese benadrukt dat er alert gereageerd werd door de eigen begeleidsters van het stedelijk kinderdagverblijf. ‘De directie en stageverantwoordelijke werden onmiddellijk verwittigd’, zegt hij. ‘De kinderen zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis overgebracht met hun begeleidsters, zo vertrouwd en rustig mogelijk. Ook de ouders werden onmiddellijk verwittigd. Er was op geen enkel moment paniek.’

Christoph D’Haese zegt verder dat het probleem bij een extern iemand lag. ‘Ik vind dat het kinderdagverblijf niet gestigmatiseerd mag worden, want het personeel doet dagelijks het maximale om het voor de kinderen zo goed mogelijk te maken.’

De Aalsterse burgemeester vindt het voorval ‘volstrekt onaanvaardbaar’. ‘Het verwondert me ergens niet, want ik waarschuw al langer voor een ongebreidelde permissiviteit tegenover het bezit van verboden middelen, en niemand stelt zich daar vragen bij. Ik hoop dat ik in het parket en de gerechtelijk overheid een partner kan vinden, want je ziet wat er gebeurt als bezit niet strafbaar gesteld wordt.’

Kind en Gezin zegt informatie van de politie ontvangen te hebben dat de zaak goed werd aangepakt door het kinderdagverblijf. ‘Wij zullen met de instelling kijken wat er is gebeurd, wat de aanleiding was en welke garanties gegeven kunnen worden dat dit niet meer kan voorvallen’, zegt woordvoerster Leen Dubois (Kind en Gezin).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 15:16   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

""""welke garanties gegeven kunnen worden dat dit niet meer kan voorvallen’, zegt woordvoerster Leen Dubois (Kind en Gezin)""""
Ekskuzeert ????? Iedereen fouilleren, inclusief de kinderen ???? Zijn die nu zo naïef of is dat hun standaardzinnetje ??????
Oud 17 oktober 2014, 15:45   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
""""welke garanties gegeven kunnen worden dat dit niet meer kan voorvallen’, zegt woordvoerster Leen Dubois (Kind en Gezin)""""
Ekskuzeert ????? Iedereen fouilleren, inclusief de kinderen ???? Zijn die nu zo naïef of is dat hun standaardzinnetje ??????
Een drugs-hamstertje, getraind gelijk een drugshond van de flikken, in een kooitje in een hoekje in de gang achter de voordeur van iedere crêche ...

ach, woordvoersters van kind en gezin ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 oktober 2014 om 15:46.
Oud 17 oktober 2014, 16:52   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als u van step stones wilt uitgaan, dan is alcohol toch de eerste. En een van de ergere, sommige illegale drugs zouden eerder een (positieve) "step" achteruit zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:15   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat ons tot de feiten beperken.

Iemand die graag het beroep van kinderverzorgster wil uitoefenen heeft een zeer zware beroepsfout gemaakt,namelijk de kleine rakkertjes in staat gesteld,door nalatigheid,slordigheid,onbekwaamheid....who cares,in kontakt te komen met een groot gevaar....

Stage kompleet mislukt......K&G moet haar maar preventief op de blacklist zetten,dat bekend maken,en dan eens zien hoe snel ze dat drugsgevalletje daar weer van af zullen moeten schrappen omdat een of ander mensenrechtencomiteetje samen met een advokaat een bijzonder ernstige schending van de mensenrechten doet vaststellen.

En wat het gerecht er mee doet is hun zaak...(het zal wel zijn,veroordelen en prompt vrijlaten...Wat moet je daarmee???)

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2014 om 17:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 18:39   #6
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ze is achttien, dus komt dit op haar strafblad. Ik vermoed dat je voor dat beroep een attest van goed gedrag en zeden moet hebben. Bye bye toekomst als kinderverzorgster.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 19:19   #7
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als u van step stones wilt uitgaan, dan is alcohol toch de eerste. En een van de ergere, sommige illegale drugs zouden eerder een (positieve) "step" achteruit zijn.
vodka in de papfles
Hoe onnozel moet je eigenlijk zijn om 1/zoiets mee te nemen naar een crèche en 2/er dan nog zo slordig mee te zijn

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 oktober 2014 om 19:21.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 20:09   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
vodka in de papfles
Hoe onnozel moet je eigenlijk zijn om 1/zoiets mee te nemen naar een crèche en 2/er dan nog zo slordig mee te zijn
Dat zijn speedsnuivers he man, die snuiven zich immers gek.
Oud 17 oktober 2014, 20:55   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, want druggebruikers drinken nooit alcohol.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 21:00   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat ons tot de feiten beperken.

Iemand die graag het beroep van kinderverzorgster wil uitoefenen heeft een zeer zware beroepsfout gemaakt,namelijk de kleine rakkertjes in staat gesteld,door nalatigheid,slordigheid,onbekwaamheid....who cares,in kontakt te komen met een groot gevaar....

Stage kompleet mislukt......K&G moet haar maar preventief op de blacklist zetten,dat bekend maken,
2

Citaat:
en dan eens zien hoe snel ze dat drugsgevalletje daar weer van af zullen moeten schrappen omdat een of ander mensenrechtencomiteetje samen met een advokaat een bijzonder ernstige schending van de mensenrechten doet vaststellen.
Een deel van de hersens ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2087877/2014/10/13/Man-34-die-baby-vergat-in-auto-vrijgesproken-Vergeten-is-essentieel-onvrijwillig.dhtml

Het vergeten is een mechanisme dat essentieel onvrijwillig is. Het ontsnapt aan het bewustzijn"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deredactie.be
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/1.2117458
"De beklaagde had geen controle over het deel van de hersenen dat ervoor zorgt dat je dingen vergeet"

Citaat:
En wat het gerecht er mee doet is hun zaak...(het zal wel zijn,veroordelen en prompt vrijlaten...Wat moet je daarmee???)
Ze zal waarschijnlijk wel voorwaardelijk vrijkomen , maar ....
kinderopvang zit er voor zulke niet meer in , vrees ik !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 21:24   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie wil er nog werken voor €1000 netto?
Wat voor volk trek je aan zulke arbeidsvoorwaarden?

If you paf peanuts, you get...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 oktober 2014 om 21:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 21:26   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ze is achttien, dus komt dit op haar strafblad. Ik vermoed dat je voor dat beroep een attest van goed gedrag en zeden moet hebben. Bye bye toekomst als kinderverzorgster.
Thuis blijven, dagelijks uitslapen voor nog geen 100€ verschil?
Oud 17 oktober 2014, 22:41   #13
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén drug kan direct materieel naar een ander drug leiden.

Permissiviteit en het gewoon vinden van drugs, leidt ook tot situaties die maatschappelijk volledig onaanvaardbaar zijn.

Het wordt tijd dat, na lang spreken over een war on drugs, men eindelijk eens een eerste wapen opneemt, en er iets aan gaat doen.

titel: Burgemeester Aalst: ‘Drugs in crèche is volstrekt onaanvaardbaar’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141017_01326805

titel: Twaalf peuters naar ziekenhuis nadat ze in crèche met speed speelden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141017_01326800
Ach Schoof, wat ben je een heerlijke vent. Ik zie je al voor me in je camouflagepak de oorlog tegen drugs voeren. Misschien eens een ticketje Mexico boeken. Aan halve prijs, one way immers

Wat is er hier aan de hand?

Heel simpel: een dom kieken van een stagiaire heeft haar roesmiddel laten rondslingeren. Onze Vlaemsche helden, totaal niet bekend met andere genotsmiddelen dan alcohol en dus hysterisch van begin tot einde, beginnen te flippen.

Stagiaire terecht opgepakt.

Stel dat ze nu eens sterke drank had laten rondslingeren. Wel, ik vind dat even schandalig. Als baby's en peuters alcohol of andere drugs kunnen consumeren, is er sprake van grove nalatigheid en dat mag gerust bestraft worden. Dat heeft niets met die drug op zich te maken, al zijn amfetamines vuile bucht.

Moraal van het verhaal: onze bekrompen medelanders gaan weer aan het flippen als blijkt dat drugs onze maatschappij verder doordrongen zijn dan ze beseffen.

Maar nu het leuke deel. Tijd dat je de wapens opneemt tegen de war on drugs. Enige ideetjes, Schoof? Laat ons eens meegenieten van je masterplan.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 01:13   #14
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Sterke drank zou praktisch gevaarlijker geweest zijn. Bij mijn weten kennen peuters het fenomeen snuiven niet. Drinken kunnen ze wel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 01:49   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Dat meisje zal flink geschrokken zijn, die snuift nooit meer.
Laat ons de zaak positief bekijken en met de hand over het hart strijken.
Oud 18 oktober 2014, 08:55   #16
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat meisje zal flink geschrokken zijn, die snuift nooit meer.
Laat ons de zaak positief bekijken en met de hand over het hart strijken.
Dat ze het noodzakelijk vindt speed mee naar het werk te pakken (middageten?) toont dat ze al serieus verslaafd is.
die stopt niet
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 09:45   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterke drank zou praktisch gevaarlijker geweest zijn. Bij mijn weten kennen peuters het fenomeen snuiven niet. Drinken kunnen ze wel.
Bij mijn weten hebben peuters een natuurlijke afkeer voor sterke drank.
Maar ik wil gerust geloven dat jij vroeger een uitzondering was...
Oud 18 oktober 2014, 10:18   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ach Schoof, wat ben je een heerlijke vent.
...
Maar nu het leuke deel. Tijd dat je de wapens opneemt tegen de war on drugs. Enige ideetjes, Schoof? Laat ons eens meegenieten van je masterplan.
Je begint me te kennen.

Het masterplan zou je moeten kunnen vinden in de beleidsnota's van de minister van justitie en van volksgezondheid. Aanzetten er van kan je lezen in partijprogramma's, best dit van de nva.
Inspiratie kan je opdoen in andere criminele fenomenen, zoals zwaar banditisme, pedofiel, grote fraude ...

En nog een paar andere reacties:
- het gaat over een meisje van 18, die een grove flater geschoten heeft. Ik denk niet dat het maatschappelijk nuttig is om ze levenslang een beroepsverbod aan haar mooie benen te lappen.
- ik heb baarlijk moeten lachen met de opmerking dat het spul niet gevaarlijk zou zijn voor kleuters, want die weten nog niet wat snuiven is. Ja, kleuters weten niet hoe ze best diverse producten moeten consumeren ... maar ze steken wel alles in hun mond wat ze er in kunnen krijgen, en aan de rest, likken ze dan maar ...

Waar we als maatschappij over moeten nadenken, en dat is wat ik met de titel in de draad wou aangeven:
als ge geen duidelijke signalen geeft, dan krijgt ge gemakkelijker (zonder garantie dat het nooit zal gebeuren) "vergissingen" zoals hier nu gebeurde.

Dus nogmaals, dat meiske moet niet levenslang bloeden.
Zelfs niet haar dealer: voor hem/haar volstaan een paar jaren gevangenis.
En de producent: daar gaan we toch niet beneden tien of vijftien jaar.

D�*t zou een deftige oorlog zijn tegen drugs.

.

Oud 18 oktober 2014, 10:22   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je begint me te kennen.

Het masterplan zou je moeten kunnen vinden in de beleidsnota's van de minister van justitie en van volksgezondheid. Aanzetten er van kan je lezen in partijprogramma's, best dit van de nva.
Inspiratie kan je opdoen in andere criminele fenomenen, zoals zwaar banditisme, pedofiel, grote fraude ...

En nog een paar andere reacties:
- het gaat over een meisje van 18, die een grove flater geschoten heeft. Ik denk niet dat het maatschappelijk nuttig is om ze levenslang een beroepsverbod aan haar mooie benen te lappen.
- ik heb baarlijk moeten lachen met de opmerking dat het spul niet gevaarlijk zou zijn voor kleuters, want die weten nog niet wat snuiven is. Ja, kleuters weten niet hoe ze best diverse producten moeten consumeren ... maar ze steken wel alles in hun mond wat ze er in kunnen krijgen, en aan de rest, likken ze dan maar ...

Waar we als maatschappij over moeten nadenken, en dat is wat ik met de titel in de draad wou aangeven:
als ge geen duidelijke signalen geeft, dan krijgt ge gemakkelijker (zonder garantie dat het nooit zal gebeuren) "vergissingen" zoals hier nu gebeurde.

Dus nogmaals, dat meiske moet niet levenslang bloeden.
Zelfs niet haar dealer: voor hem/haar volstaan een paar jaren gevangenis.
En de producent: daar gaan we toch niet beneden tien of vijftien jaar.

D�*t zou een deftige oorlog zijn tegen drugs.

.
De gevangenissen steken vol met drugsgerelateerde feiten...
Helpt voor geen hol, de mensen blijven massaal gebruiken.
Oud 18 oktober 2014, 10:25   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De gevangenissen steken vol met drugsgerelateerde feiten...
Helpt voor geen hol, de mensen blijven massaal gebruiken.
De wachtkamers van de huisartsen zitten vol met zieken die gerelateerd zijn aan diabetes.
Helpt voor geen hol, de mensen blijven vet vreten en niet bewegen.

Maar De Schoof laat zijn armen niet zakken !!

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be