![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking. Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro. Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren. Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers. http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493 De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan. Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan voordelen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen! Laatst gewijzigd door demonen : 27 oktober 2014 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
|
![]() Citaat:
Bijna alle EU maatschappijen hebben het nu moeilijk, hoofdzakelijk omwille v.d. wereldwijde crisis. De rest is gazettenpraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
|
![]() Citaat:
100 % zeker ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() luister een keer ventje: als drie zo'n gastjes arato van 200.000euro 600.000euro kosten zonder hotelkosten, en als al die gasten dan nog eens hun vlieguren tellen op de meest conservatieve manier zodat ze in feite 2-3 vluchtjes per dag moeten doen, en de rest een beetje tukje doen in een hotelletje , dan zie je van hier dat elke vlucht al 1000euro uurloon bevat voor de piloten, te delen door 200 passagiers, of 5 euro per passagier. Niet veel tot je natuurlijk concurreert met maatschappijen die al deze kosten optimaliseren. EN zorgen dat er 4 vluchten per dag gebeuren met dezelfde piloot, en zorgen dat dezelfde vliegtuigen van 6 uur smorgens tot 22u savonds in 80% van de tijd in de lucht hangen, en zorgen dat personeel zo rendabel mogelijk zit te werken ipv verzuurd te kijken om zoveel mogelijk hun rechten op te strijken... en zorgen dat hun vliegers altijd voor meer dan 80% volzitten.... Ja dat is uiteindelijk nadenken over uw business, kosten snoeien door automatisatie etc
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2014 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Citaat:
Hoeveel procent van de vluchten waar problemen zijn, weten de piloten veilig aan de grond te zetten zonder geautomatiseerde systemen ? En als je die systemen vervangt door operatoren of piloten in de vluchtleidingscentra hoeveel verschil zou dit maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Het probleem van onze op schulden opgebouwde welvaartstaten is dat wij geen afstand wensen te doen van onze "verworven rechten". Mijn punt is dat wij die "verworven rechten" niet kunnen financieren en dat wij onze verloning moeten aanpassen. Bijvoorbeeld door mensen die jong en produktiever zijn meer laten verdienen dan oudere minder produktieven, uitbolbanen, afstappen van vaste benoeming maar evolueren naar gegarandeerd werk, thuiswerk, ... Onze vakbonden staan wat de nieuwe realiteit betreft nergens. Zij zijn vastgeroest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
Laat ze verder maar staken die Air France kerels; als het boeltje overkop gaat, lossen ze het probleem eigenhandig op. Genoeg andere luchtvaartmaatschappijen die kwalitatief een pak hoger staan, om dat gat op te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hetzelfde getal gebruiken dat als loon gehanteerd wordt, maar de uitgeoefende functie zo laten zakken ... Voor de rest vind ik het wel duidelijk: het is een verworven recht in de privé dat je failliet kan gaan. Dat is zelfs een basisvoorwaarde van het goed en fatsoenlijk draaien van onze economie. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
En als je het puur over de benaming piloot versus commandant wil hebben: wie denk je dat die rollen op zich neemt in een vliegtuig? Een piloot, een co-piloot, een boordtechnicus en een "commandant" die het boeltje in de gaten houdt? Ik dacht het niet. Dus ja, als Boduo dan komt zeggen alle ervaren piloten dat verdienen, dan mag hij/zij dat gerust eens onderbouwen. Niet dat dat antwoord er zal komen, maar goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Voor de rest kan je tien keer gelijk hebben; ik weet het niet, ik ken niets van die sector. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Morgen is er een speciale ondernemingsraad bijeengeroepen op de hoofdzetel van Air France-KLM te Parijs. De vakbonden vrezen voor massaal jobverlies.
Bron : De Telegraaf |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Ik heb een kotgenoot gehad die zijn vader boordcommandant was. Het neigde eerder naar die 7000-8000 bruto (fin de carriere) + vergoedingen dan die 20k per maand bruto die hier wordt gesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
|
![]() Werknemers hebben maar één recht: het werk doen wat hun baas hen beveelt te doen.
Wanneer was hier een bloeiende industrie en handel? Juist... ten tijde van Daens. Toen wist een werknemer nog wat hij waard was. Zijn kostprijs en meer ook niet.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
|
![]() Citaat:
Dat kan gewoon niet. Kostenefficiëntie daar hebben die werklui nog nooit van gehoord. Steeds minder werken voor meer geld en allerlei extra voordelen. Eens moet het stoppen he.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd. |
|
![]() |
![]() |