Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2014, 13:13   #1
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 235
Standaard NV-A nu al traditioneler dan de traditionelen.

Het lijkt er in elk geval op. Als de heer Willockx van de hier zo gehate SP-a voorstelt, om in navolging van het afschaffen van het gratis "De Lijn" gebruik door 65-plussers, ook de Vlaamse parlementariërs (dus in grote mate NV-A-ers) te laten betalen voor het openbaar vervoer, dan krijgt hij nul op het rekwest. (gelezen in Metro van vandaag, pagina 2 links bovenaan).
Dit stoot toch wel serieus tegen de borst.
Als NV-A hier achter staat dan zijn ze geen haar beter dan al de rest, alleen een stuk rechtser.
Hopelijk legt iemand van de hier talrijk aanwezige partijleden dit eens voor aan BDW.
De kracht van de verandering weet u, zolang het maar niet voor henzelf van toepassing is zeker ?

Ter info: ik ben geen NV-A fan, geen SP-a fan en zeker al geen fan van Willockx.

nb: ik heb de vraag ook eens gesteld op de NV-A site, ik hou jullie op de hoogte als ik een antwoord krijg.
__________________
Vlaming EN Belg.

Laatst gewijzigd door nete : 16 september 2014 om 13:23.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 13:59   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

of u een antwoord zal krijgen op de NV-A site weet ik niet. Op de N-VA site misschien wel
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:28   #3
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Het lijkt er in elk geval op. Als de heer Willockx van de hier zo gehate SP-a voorstelt, om in navolging van het afschaffen van het gratis "De Lijn" gebruik door 65-plussers, ook de Vlaamse parlementariërs (dus in grote mate NV-A-ers) te laten betalen voor het openbaar vervoer, dan krijgt hij nul op het rekwest. (gelezen in Metro van vandaag, pagina 2 links bovenaan).
Dit stoot toch wel serieus tegen de borst.
Als NV-A hier achter staat dan zijn ze geen haar beter dan al de rest, alleen een stuk rechtser.
Hopelijk legt iemand van de hier talrijk aanwezige partijleden dit eens voor aan BDW.
De kracht van de verandering weet u, zolang het maar niet voor henzelf van toepassing is zeker ?

Ter info: ik ben geen NV-A fan, geen SP-a fan en zeker al geen fan van Willockx.

nb: ik heb de vraag ook eens gesteld op de NV-A site, ik hou jullie op de hoogte als ik een antwoord krijg.

Ligt die verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de federale regering?
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:29   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Ligt die verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de federale regering?
wat heeft de Lijn met de federale regering te maken?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:37   #5
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat heeft de Lijn met de federale regering te maken?
De lijn op zich niet.Maar wat met het gratis vervoer ten voordele van parlementsleden?
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:39   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Ligt die verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de federale regering?
Natuurlijk niet. De Lijn is Vlaamse materie.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:40   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
De lijn op zich niet.Maar wat met het gratis vervoer ten voordele van parlementsleden?
Welke parlementsleden: Vlaamse of Federale? Of zelfs Brusselse en Waalse?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:40   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
De lijn op zich niet.Maar wat met het gratis vervoer ten voordele van parlementsleden?
Dubbel

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 16 september 2014 om 14:42.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:49   #9
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Welke parlementsleden: Vlaamse of Federale? Of zelfs Brusselse en Waalse?
Maakt niet uit waar ze vandaan komen.Ligt de verantwoordelijkheid"gratis vervoer voor parlementsleden" bij de gewesten of bij het federale?
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:18   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
De lijn op zich niet.Maar wat met het gratis vervoer ten voordele van parlementsleden?
volgens mij is dat een regel dat het Vlaams Parlement regelt met de Lijn.

Ambtenaren, of ze nu Vlaams of federaal zijn, gaan volgens mij ook gratis met de trein, bus, metro of tram. maar dat is met dat derde betalers regeling.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:25   #11
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 235
Standaard

Het gaat hier over de Vlaamse parlementariërs (dus wel een heel pak NV-A-ers) en over de Vlaamse maatschappij "De Lijn".
De aangekondigde afschaffing van het voordeel voor 65+ers is toch ook geen federale materie ?
Ter info: ik ben als 65+ er gerust bereid om een bijdrage te betalen voor een Lijn abbo (bv. de 38 euro die de 65+ niet-vlamingen nu al betalen).
Maar het standpunt van de Vlaamse verkozenen naar de Vlaamse parlementariërs toe is gewoon de kiezers vlakaf in het gezicht spuwen.

Mag ik er ook op wijzen dat in het Walhala van het kapitalisme (NewYork City) een 65+er 50% korting krijgt op het openbaar vervoer ! Ik kan het weten, want ik kon er gebruik van maken toen we onze zoon bezochten die daar woont en werkt. En die regeling is onafhankelijk van het inkomen.
Trouwens, voor alles en nog wat krijgen 60 of 65+ers over de hele wereld grotere of kleinere kortingen, maar Vlaanderen dreigt dus een unicum te worden waar dat van de kaart geveegd gaat worden, tenzij voor de aller-aller armsten misschien.
__________________
Vlaming EN Belg.

Laatst gewijzigd door nete : 16 september 2014 om 15:31.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:33   #12
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Ambtenaren, of ze nu Vlaams of federaal zijn, gaan volgens mij ook gratis met de trein, bus, metro of tram. maar dat is met dat derde betalers regeling.
En die derde betaler zijn wij dus uiteindelijk !

Wel merkwaardig: één, maar dan ook één kritisch woord naar NV-A toe lijkt hier vrijwel taboe te zijn.
__________________
Vlaming EN Belg.

Laatst gewijzigd door nete : 16 september 2014 om 15:34.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:41   #13
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Het gaat hier over de Vlaamse parlementariërs (dus wel een heel pak NV-A-ers) en over de Vlaamse maatschappij "De Lijn".
De aangekondigde afschaffing van het voordeel voor 65+ers is toch ook geen federale materie ?
Ter info: ik ben als 65+ er gerust bereid om een bijdrage te betalen voor een Lijn abbo (bv. de 38 euro die de 65+ niet-vlamingen nu al betalen).
Maar het standpunt van de Vlaamse verkozenen naar de Vlaamse parlementariërs toe is gewoon de kiezers vlakaf in het gezicht spuwen.

Mag ik er ook op wijzen dat in het Walhala van het kapitalisme (NewYork City) een 65+er 50% korting krijgt op het openbaar vervoer ! Ik kan het weten, want ik kon er gebruik van maken toen we onze zoon bezochten die daar woont en werkt. En die regeling is onafhankelijk van het inkomen.
Trouwens, voor alles en nog wat krijgen 60 of 65+ers over de hele wereld grotere of kleinere kortingen, maar Vlaanderen dreigt dus een unicum te worden waar dat van de kaart geveegd gaat worden, tenzij voor de aller-aller armsten misschien.
De 38 euro die u wenst te betalen voor een busabo houdt een korting in van bijna 85%. Ik kan het weten want ik betaal 249 euro voor een jaar.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:42   #14
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Hoeveel Vlaamse parlementariërs gebruiken er de bus?
Lijkt mij eerder een oefening in spijkers op laag water zoeken.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:47   #15
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Die abonnementen worden wel betaald en niet gebruikt. Dikke verdoken subsidiering van De Lijn door de Vlaamse overheid. Schandalig.
Men zou beter werkloze migranten tewerkstellen bij De Lijn aan een leefloon. Dan moeten we zoveel niet subsidieren en is er meer geld voor echte Vlaamse werklozensteun.
We moeten een voorbeeld nemen aan het Romeinse Rijk.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:52   #16
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 734
Standaard

http://www.skynet.be/actu-sports/nie...enbaar-vervoer

Toch effe rond geneusd.
Dat krijg je dan in een land waar op een kleutermanier gesplitst word.


uit het artikel;

Eerst en vooral staat in de Grondwet ingeschreven dat parlementsleden voor hun ambt vrije toegang moeten hebben op het hele grondgebied en daarbij vrij gebruik moeten kunnen maken van het openbaar vervoer. De Grondwet zou dus aangepast moeten worden en dat kan het Vlaams Parlement niet
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:52   #17
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Het gaat hier over de Vlaamse parlementariërs (dus wel een heel pak NV-A-ers) en over de Vlaamse maatschappij "De Lijn".
De aangekondigde afschaffing van het voordeel voor 65+ers is toch ook geen federale materie ?
Ter info: ik ben als 65+ er gerust bereid om een bijdrage te betalen voor een Lijn abbo (bv. de 38 euro die de 65+ niet-vlamingen nu al betalen).
Maar het standpunt van de Vlaamse verkozenen naar de Vlaamse parlementariërs toe is gewoon de kiezers vlakaf in het gezicht spuwen.

Mag ik er ook op wijzen dat in het Walhala van het kapitalisme (NewYork City) een 65+er 50% korting krijgt op het openbaar vervoer ! Ik kan het weten, want ik kon er gebruik van maken toen we onze zoon bezochten die daar woont en werkt. En die regeling is onafhankelijk van het inkomen.
Trouwens, voor alles en nog wat krijgen 60 of 65+ers over de hele wereld grotere of kleinere kortingen, maar Vlaanderen dreigt dus een unicum te worden waar dat van de kaart geveegd gaat worden, tenzij voor de aller-aller armsten misschien.

In Hong Kong en China krijgen de seniors ook reductie passen op transport die méér dan 50% oplopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 15:53   #18
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
En die derde betaler zijn wij dus uiteindelijk !

Wel merkwaardig: één, maar dan ook één kritisch woord naar NV-A toe lijkt hier vrijwel taboe te zijn.
Wie gebruikt nu ook kritische woorden als je over N-VA spreekt. Zij alleen hebben het recht kritiek te spuien op alles en iedereen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:22   #19
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Dus als ik het goed begrijp :
1. Het staat in de grondwet dat parlementariers gratis openbaar vervoer moeten krijgen, of er is alleszins een grondwetsverandering nodig om dat te kunnen afschaffen
2. Er zijn niet zoveel parlementsleden, dus de globale kost voor hen is niet zo groot
3. Er zijn wel heel veel gepensioneerden
4. Blijkbaar wordt er een abonnement aan de lijn betaald voor alle gepensioneerden, of ze er nu gebruik van maken of niet.

Moeten hier nog woorden aan vuil gemaakt worden ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:25   #20
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp :
1. Het staat in de grondwet dat parlementariers gratis openbaar vervoer moeten krijgen, of er is alleszins een grondwetsverandering nodig om dat te kunnen afschaffen
2. Er zijn niet zoveel parlementsleden, dus de globale kost voor hen is niet zo groot
3. Er zijn wel heel veel gepensioneerden
4. Blijkbaar wordt er een abonnement aan de lijn betaald voor alle gepensioneerden, of ze er nu gebruik van maken of niet.

Moeten hier nog woorden aan vuil gemaakt worden ?
Je bent punt 5 vergeten : Dat al het voorgaande de schuld is van de N-VA.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be