![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w.: het is niet echt de schuld van de stakers dat ze staken, en je mag ze niet straffen zodat ze het nog kunnen doen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Een wilde staking is als een gezinsdrama
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een beetje psycholoog verstaat waar die woede vandaan komt. Een volwaardig psycholoog beseft dat zulk gedrag ongezond is en niet getolereerd mag worden.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en het is nog niet gedaan met het feest
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik begin mij nu echt wel serieus af te vragen op welke cijfers en feiten deze wanhopigheid gebaseerd is. Ja, ik ga minder overhouden omdat ik meer ga bijdragen. Maar ga ik in de armoede geraken? Neen, niet in het minste. Daarvoor had ik persoonlijk bij Di Rupo veel meer problemen voor het plannen en uitzien op lange termijn omwille van maatregels �* la loonstop, bijdrage voor bedrijfswagens waar je 4 jaar aan vast hangt edm.
De indexsprong zorgt er bij mijn bedrijf voor dat budget voor opslag niet op voorhand bepaald wordt hoe het wordt uitgegeven (harde werkers krijgen wat extra). Verminderen van de woonbonus zorgt voor een voorspelde daling van 6% op huizen. Als ik de rekening maak, dan wordt mijn toekomst rooskleuriger. Zijn de stakers allemaal mensen die niet kunnen/willen tellen of zie ik wat over het hoofd? Ik ga zeker niet klagen over mijn loon maar zit wel onder het gemiddelde in België en ben alleenstaand dus draai alleen op voor alle (gemeenschappelijke) kosten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fcal : 22 oktober 2014 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Linkse loosers en hun staken. Dat helpt niets. Wat wel helpt is zich invaliet laten verklaren of van de werkloosheid leven of op brugpensioen gaan gelijk 3/4 van ons goede Vlamen hier op het forum. Gewoon ophouden dus met werken. Dat is pas actie!
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 23 oktober 2014 om 03:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, is er geen regel dat bepaalt dat wie vrijwillig een trein tegenhoudt, een vergoeding moet betalen per minuut vertraging?
Ik weet dat dat bestaat bij de MIVB hier in Brussel, maar voor de NMBS weet ik het niet...
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, jaren geleden had mijne nonkel zich eens slecht geparkeerd op een rond punt waar een bus moest draaien, en daardoor kon die bus, en de tweede bus, en de derde bus niet draaien. Hij heeft toen een factuur van meer dan 100 000 Bfr gekregen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En middenstanden maar!
M.a.w.: het is niet echt de schuld van de middenstanders dat ze middenstanden, en je mag ze niet straffen zodat ze het nog kunnen doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Trouwens, kijk eens het lijstje na van regimes die vakbonden en stakingen verboden. Dat lijstje is niet zo knap hoor.
Pinochet, Adolf Hitler, dictator Ne Win, de latijns-amerikaanse militaire Junta's, etc... En na het vermoorden van vakbondsleiders verklaarde de Amerikaanse nazi-generaal Sherman Bell leutig: "Habeas corpus be damned," he declared, "we'll give 'em post mortems."
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en op welke manier is dit relevant?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zozo... De rode vakbond staat niet voor dit soort acties. Behalve als een kopstuk van de rode vakbond koorts heeft blijkbaar. Heeft dat soort dan ooit géén koorts?
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() In dat geval spreken we over het hele forum ipv over 3/4de.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat jij eveneens een staatsambtenaar bent?
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Bedoel jij dat ik 1/4 van politics.be ben ?
![]() Maar inderdaad. Ik heb 15 jaar slavernij voor klootzakken van ondernemers geruild voor een zetel in het salon van de bende van de zwarte hand.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |