![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klik: http://www.nieuwsblad.be/article/det...41124_01393014
Vraag: wie is verantwoordelijk voor zo'n armzalig pensioen van zo'n arbeider ? Antwoord: de vakbonden èn de oude machtspartijen, sossen zeker inbegrepen ! Of moeten we nog eens het lijstje opstellen van de ministers van pensioenen, de laatste decennia ? Idem dito met de deelname van de sossen in de regeringen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien was hij te dom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Klinkt mij alsof je jaloers bent op universitairen? Vele universitairen mislukken ook in het leven hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het max pensioen in de prive is 1.640 Euro netto.
Om dit te krijgen moet U 45 jaar gewerkt hebben en minstens 52.000 Euro/jaar verdienen. Al wat U meer verdient gaat niet naar uw pensioenopbouw maar naar de netto-ontvangers. 40% van alle werknemers komen 5 jaar na pensionering in de armoede. In 2025 zal dat 60% zijn! Laatst gewijzigd door demonen : 26 november 2014 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Komt daarbij nog dat niet iedereen 45 jaar gewerkt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Neen dat weet ik maar niets belet u van gedurende die jaren gebruik te maken van een tweede of derde pijler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees in dat artikel niet dat die zeventiger een gepensioneerde arbeider is, noch dat hij heel zijn leven heeft gewerkt.
Bij gebrek aan duidelijke informatie heb ik bijgevolg geen mening. Behalve dan dat het triest is dat hij met bier bekogeld werd. Maar een gebrek aan goede manieren bij havenarbeiders maakt hun standpunt nog niet verkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() De totale bijdrage RSZ werknemer en werkgever voor een bediende/arbeider zijn ook een pak hoger dan die voor zelfstandigen. De bijdrage van een zelfstandige zijn gecapped op 16000 euro per jaar (80000 euro per jaar inkomen). Een werknemer betaalt meer dan het dubbele hiervan (hemzelf en zijn baas) op dit inkomensniveau.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt haast geen rekening gehouden met de hoogte van de bijdrage in de pensioenvorming van zelfstandigen . Als je veel betaalt , speel je gewoon Sinterklaas voor de rest die hoogstwaarschijnlijk op grote schaal frauderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Als je weet dat de RVA in september aan 1.219.477 mensen een of andere uitkering moest betalen vrees ik dat van mijn belastinggeld/sociale bijdrage een gedeelte voor die betalingen gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat die 2de pijler nog maar zeer recent bestaat en dat 60% vd werknemers hier niet van genieten. Die gelden zijn belegd en het is best mogelijk dat U niets gaat krijgen. Ik vrees dat op termijn deze pijlers genationaliseerd gaan worden. Het gaat zover komen dat de Staat gaat zeggen :"U beschikt over een eigen huis, U heeft zoveel spaargeld, etc en U krijgt van ons het minimumpensioen ... op uw 69ste". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van de totale RSZ bijdrage van 37.8 % gaat slechts 2.3 % naar werkloosheidsverzekering. De grootste slag gaat naar pensioenen, geneeskundige zorgen en kindergeld. |
|
![]() |
![]() |