Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 16 december 2014, 21:13   #1
EnoughisEnough
Vreemdeling

Standaard Solidariteitsbijeenkomst voor Israel in Amsterdam

Op Zondag 11 januari 2015 van 14:00 uur tot 16:00 zijn de groepen “Time to stand up for Israël”en "Holland4Israel" voornemens om een solidariteit bijeenkomst te organiseren op de Dam in Amsterdam om te laten zien dat wij Israël en het Israëlische beleid onvoorwaardelijk en sterk steunen.

Het initiatief voor deze solidariteitsbijeenkomst is zo'n 3 weken geleden ontstaan. Wij zijn Brenda Aartsen en Sabine Sterk, twee niet-Joodse en niet-christelijke dames die grote vrienden en supporters van Israël zijn. Na de aanslag op de synagoge in Jeruzalem was het voor ons genoeg, we konden het niet meer aanzien en besloten een actieve groep op te richten die achter Israël en haar bewoners staat.

Steeds meer geluiden in de maatschappij roepen op tot eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat, terwijl dezelfde Palestijnen Israël weigeren te erkennen en zelfs oproepen tot een algehele vernietiging van de Joodse staat Israël en haar inwoners.
Nu er diverse aanslagen in Israël hebben plaatsgevonden en het geweld tegen Israël en de Joodse bevolking escaleert vinden wij als groep dat het hoog tijd is om een tegengeluid te laten horen zo staan wij bijvoorbeeld voor onderstaande punten:

Wij willen een erkenning van Israël en erkenning dat Israël recht heeft op zelfverdediging
Wij willen dat de boycot van Israël en Israëlische producten wordt opgeheven en veroordeeld.
Wij willen dat er opgetreden wordt tegen antisemitisme in Nederland, Belgie in Europa en in de Wereld.
Wij willen dat er een eerlijkere berichtgeving in (sociale) media, internet, kranten en dagbladen wordt gehanteerd.
Wij willen onze solidariteit betuigen aan de slachtoffers van de recente terreuraanvallen in Jeruzalem

Wij willen NU opstaan voor Israël.

Deze bijeenkomst wordt dus georganiseerd door twee grote Facebook platforms(samen ruim 6300 leden) . De gebruikelijke instituten doen er niet aan mee. Dit is puur uit liefde en solidariteit voor Israël en wij hopen op een grote opkomst ook uit Vlaanderen. Uiteraard streven wij ernaar dat het een vreedzame en waardige bijeenkomst wordt. Voor de beveiliging wordt uiteraard gezorgd en er wordt op dit moment nog gesproken met diverse sprekers.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Enough is Enough flag.jpg‎
Bekeken: 91
Grootte:  85,1 KB
ID: 96437  

EnoughisEnough is offline  
Oud 16 december 2014, 21:16   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Neen, bedankt. Liever niet. Keer terug naar je land. Of geef je dubbel paspoort af.
Oud 16 december 2014, 21:42   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough Bekijk bericht

Wij willen een erkenning van Israël en erkenning dat Israël recht heeft op zelfverdediging
Wij willen dat de boycot van Israël en Israëlische producten wordt opgeheven en veroordeeld.
Wij willen dat er opgetreden wordt tegen antisemitisme in Nederland, Belgie in Europa en in de Wereld.
Wij willen dat er een eerlijkere berichtgeving in (sociale) media, internet, kranten en dagbladen wordt gehanteerd.
Wij willen onze solidariteit betuigen aan de slachtoffers van de recente terreuraanvallen in Jeruzalem
Is dat alles?
Wapper is offline  
Oud 16 december 2014, 21:46   #4
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op Zondag 11 januari 2015 van 14:00 uur tot 16:00 zijn de groepen “Time to stand up for Israël”en "Holland4Israel" voornemens om een solidariteit bijeenkomst te organiseren op de Dam in Amsterdam om te laten zien dat wij Israël en het Israëlische beleid onvoorwaardelijk en sterk steunen.

Het initiatief voor deze solidariteitsbijeenkomst is zo'n 3 weken geleden ontstaan. Wij zijn Brenda Aartsen en Sabine Sterk, twee niet-Joodse en niet-christelijke dames die grote vrienden en supporters van Israël zijn. Na de aanslag op de synagoge in Jeruzalem was het voor ons genoeg, we konden het niet meer aanzien en besloten een actieve groep op te richten die achter Israël en haar bewoners staat.

Steeds meer geluiden in de maatschappij roepen op tot eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat, terwijl dezelfde Palestijnen Israël weigeren te erkennen en zelfs oproepen tot een algehele vernietiging van de Joodse staat Israël en haar inwoners.
Nu er diverse aanslagen in Israël hebben plaatsgevonden en het geweld tegen Israël en de Joodse bevolking escaleert vinden wij als groep dat het hoog tijd is om een tegengeluid te laten horen zo staan wij bijvoorbeeld voor onderstaande punten:

Wij willen NU opstaan voor Israël.

Deze bijeenkomst wordt dus georganiseerd door twee grote Facebook platforms(samen ruim 6300 leden) . De gebruikelijke instituten doen er niet aan mee. Dit is puur uit liefde en solidariteit voor Israël en wij hopen op een grote opkomst ook uit Vlaanderen. Uiteraard streven wij ernaar dat het een vreedzame en waardige bijeenkomst wordt. Voor de beveiliging wordt uiteraard gezorgd en er wordt op dit moment nog gesproken met diverse sprekers.
goed initiatief!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 16 december 2014, 23:36   #5
EnoughisEnough
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is dat alles?
Om mee te beginnen ja....
Basis is..Enough is Enough..tijd om een ander geluid te laten horen.
Te laten zien dat Israel niet alleen staat.

Op te staan vanachter je veilige computer en laten zien waar we voor staan.
Achter je computer berichtjes tikken is namelijk heel gemakkelijk....maar zaken ondernemen..is een ander verhaal..Wij willen met onze groep Time to Stand up For Israel die steen in de rivier zijn, die de stroom voor altijd zal gaan veranderen....
Oud 16 december 2014, 23:58   #6
geertvdb

Standaard

Citaat:
....
Een ander geluid? We hebben hier al Eli , drukazz en Dixie op dit forum.
Wat is uw bedoeling? Ons dood vervelen met al die voorspelbare propaganda? Het wordt hier dagelijks door ons strot geramd!
geertvdb is offline  
Oud 16 december 2014, 23:59   #7
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te laten zien dat Israel niet alleen staat.

Op te staan vanachter je veilige computer en laten zien waar we voor staan.
Achter je computer berichtjes tikken is namelijk heel gemakkelijk....maar zaken ondernemen..is een ander verhaal..Wij willen met onze groep Time to Stand up For Israel die steen in de rivier zijn, die de stroom voor altijd zal gaan veranderen....

Laatst gewijzigd door Wapper : 17 december 2014 om 00:22.
Wapper is offline  
Oud 17 december 2014, 00:19   #8
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Ah, een propaganda topicje. Dat is lang geleden!
Oud 17 december 2014, 00:29   #9
EnoughisEnough
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is uw bedoeling? Ons dood vervelen met al die voorspelbare propaganda? Het wordt hier dagelijks door ons strot geramd!

Blijkbaar is het toch nodig, zolang er personen als U zijn die eerlijke berichtgeving van/voor israel Propaganda, die ze door de strot wordt gedrukt, noemen, hoop ik dat al onze 1600 leden ook op dit forum gaan mee discussiëren, want zeg nu zelf op een forum als dit slechts 3 Pro-Israel mensen is een tikkie weinig..
Oud 17 december 2014, 01:39   #10
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het toch nodig, zolang er personen als U zijn die eerlijke berichtgeving van/voor israel Propaganda, die ze door de strot wordt gedrukt, noemen, hoop ik dat al onze 1600 leden ook op dit forum gaan mee discussiëren, want zeg nu zelf op een forum als dit slechts 3 Pro-Israel mensen is een tikkie weinig..
Ik wil wel meelopen in een betoging pro-"New World Order."

Oud 17 december 2014, 07:46   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Klinkt allemaal als de IS, dus kotselijk.
Oud 17 december 2014, 09:30   #12
geertvdb

Standaard

Citaat:
Eerlijke berichtgeving! Dat is het eufemisme van het jaar! Zeg niet 'propaganda', maar zeg 'eerlijke berichtgeving'.

Ik heb een hekel aan propaganda, of het nu van Israelis komt, of van Amerikanen, of van Noord Koreanen. De enige bedoeling is manipulatie. Ik denk dus niet dat uw motieven 'nobel' zijn. Mocht ge u dat u zelf wijsmaken, dan is dat heel zielig.
geertvdb is offline  
Oud 17 december 2014, 12:15   #13
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dus niet dat uw motieven 'nobel' zijn. Mocht ge u dat u zelf wijsmaken, dan is dat heel zielig.
Denkt u dat niet vanwege:

1. Het feit dat u overtuigd anti-Israël bent?
2. Het feit dat u vindt dat de enigen die ondersteuning verdienen de Palestijnen zijn?

Overigens, zelfs als één van beide of beide argumenten juist zijn, kan iemand perfect pro-Israël zijn en nobele motieven hebben. Het is niet omdat u anti-Israël bent (wat uw goede recht is), dat mensen die iets pro-Israël willen organiseren zielig zijn, als ze menen dat ze nobel zijn. Zwakke en emotionele argumentatie...
Lof der Zotheid is offline  
Oud 17 december 2014, 14:07   #14
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Sta me toe even de essentie te distilleren

Citaat:
onvoorwaardelijk
Klein Licht is offline  
Oud 17 december 2014, 16:25   #15
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Denkt u dat niet vanwege:

1. Het feit dat u overtuigd anti-Israël bent?...
Ik ben niet anti Israel. Uw taktiek is blijkbaar: aanval is de beste verdediging. Ik had kritiek op propaganda, niet op Israel.

Citaat:
2. Het feit dat u vindt dat de enigen die ondersteuning verdienen de Palestijnen zijn?...
Waar zeg ik dat????? U hebt een geweldige verbeelding!
Ik heb hier nooit een propaganda thread gestart voor Palestijnen. Niet omdat ik een grote liefde heb voor Palestijnen, maar omdat ik een HEKEL heb aan propaganda, is dat echt niet duidelijk uit wat ik schreef? Lees dus nog eens opnieuw wat ik schrijf.

Citaat:
Overigens, zelfs als één van beide of beide argumenten juist zijn, kan iemand perfect pro-Israël zijn en nobele motieven hebben.
Ik heb nooit gesteld dat iemand die pro Israel niet nobel kan zijn. Ik heb wel gesteld dat iemand die hier propaganda verspreid niet nobel is.

Citaat:
Het is niet omdat u anti-Israël bent (wat uw goede recht is), dat mensen die iets pro-Israël willen organiseren zielig zijn, als ze menen dat ze nobel zijn. Zwakke en emotionele argumentatie...
Ik ben niet anti Israel . Maar als u blijft aandringen wil ik het wel worden, hoor.

Nog een goede raad. Als u reageert op een post, gelieve die goed te lezen. En iemand iets in de mond leggen wat hij niet gezegd heeft is stout. Dus ga nu in de hoek staan! Minstens een half uur.
geertvdb is offline  
Oud 17 december 2014, 17:54   #16
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen, bedankt. Liever niet. Keer terug naar je land. Of geef je dubbel paspoort af.
Wat doe jij met de Russische vlag in je avatar nog in België?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 17 december 2014, 17:58   #17
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Dixie hoort niet in dit rijtje thuis. Hij pleit voor een tweestatenoplossing, maar zet zich af tegen het vaak overdreven pro-Palestina geluid van linkse forummers. Eliyahu en drukazz zijn daarentegen voor een Groot-Israël zonder Palestijnse staat en hangen ronduit extreme standpunten aan wat betreft ethische kwesties (homoseksualiteit bijvoorbeeld). Dat is nogal een nuanceverschil.
2) De meeste (autochtone) Nederlanders zijn, anders dan in Vlaanderen, eerder pro-Israël dan pro-Palestina. Het initiatief in Amsterdam lijkt me geen propaganda, maar een oprechte overtuiging.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 17 december 2014 om 18:00.
LiberaalNL is offline  
Oud 17 december 2014, 18:10   #18
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Dixie hoort niet in dit rijtje thuis. Hij pleit voor een tweestatenoplossing, maar zet zich af tegen het vaak overdreven pro-Palestina geluid van linkse forummers. Eliyahu en drukazz zijn daarentegen voor een Groot-Israël zonder Palestijnse staat en hangen ronduit extreme standpunten aan wat betreft ethische kwesties (homoseksualiteit bijvoorbeeld). Dat is nogal een nuanceverschil.
2) De meeste (autochtone) Nederlanders zijn, anders dan in Vlaanderen, eerder pro-Israël dan pro-Palestina. Het initiatief in Amsterdam lijkt me geen propaganda, maar een oprechte overtuiging.
Klinkt zeer logisch. Alleen is de Belg altijd voor de underdog en de Nederlander altijd voor de favoriet (winnaar).
Oud 17 december 2014, 18:15   #19
EnoughisEnough
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De definitie van Propaganda: Propaganda is het proberen te beinvloeden van andermans opinie...Ja we willen met de demonstratie inderdaad bereiken dat de opinie anders wordt.. Maar deze Post hier.. is totaal geen Propaganda..is een mededeling om te laten zien dat er op 11 januari een solidariteitsbijeenkomst zal worden gehouden op de Dam in Amsterdam.. dat is niet mooier gemaakt.. dat is een mededeling om dit ook in Vlaanderen bekend te maken.. Wij doen dit uit een groot social media forum en onze aanhangers zijn mensen die zich oprecht bezorgd maken over het feit dat Israël steeds meer in het verdomhoekje wordt gedrukt, dat BV Hamas van de terroristen lijst gehaald wordt.. terwijl het het zusje van IS is...etc etc etc

En..hebben wij er voordeel bij om het hier te plaatsen? Ja.. natuurlijk.. zo wordt er bekend dat er iets gaat spelen waarbij wij hopen dat er HEEL VEEL mensen komen.. en een opmerking van . Ik kan wel anti-Israel worden. van een heer hier.. Je hebt liefde voor Israel of je hebt het niet.. Brenda en Ik.. en al onze 1600 leden staan achter Israel.. en voelen die liefde in het hart. .of je daar nou tegen kunt of niet. .is gewoon een feit.. We worden doodgegooid met Palestina knuffelaars.. .wij zijn het andere geluid.. that's it
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  petitie.jpg‎
Bekeken: 83
Grootte:  92,3 KB
ID: 96460  

Oud 17 december 2014, 18:38   #20
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin steeds meer te balen van alle religies.
Die ultra-orthodoxen zijn bijna even erg als veel radicale moslims.
Mijn Israël is er niet meer!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be