![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Stel: U heeft een woning en laat deze renoveren.
De geschatte werktijd is ongeveer 330 dagen. Als u de factuur krijgt, blijken 390 dagen aangerekend te zijn. Hoe zou u reageren?
Dit profiel is gedeactiveerd. Laatst gewijzigd door Enter : 29 november 2014 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is te controleren door de eigenaar in kwestie, hoeveel dagen hier over gedaan werd, zestig dagen te veel aanrekenen betekend bezwaar maken met enerzijds de factuur en de genoteerde aanwezigheid van de dagen dat er gewerkt werd in de hand en die meerkost te betwisten !
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 29 november 2014 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Waarom moet een onderneming dan wel verlof en een niet bestaande dertiende maand betalen?
Afschaffen!
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo is dat.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet bijzonder fijn zijn om voor iemand te werken met dit karakter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou me daar echt niets van aantrekken. Akkoord, ik zit twee of drie maanden langer in de vuiligheid, maar daar ik op voorhand een prijs afgesproken heb, zal dit me geen eurocent meer kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechte onderhandelingen gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet dat ik lees...maar een meerkost op het verschil van 330 en 390 dagen is budgettair diefstal plegen op kosten van de aanvrager zonder een degelijk afgesproken contract of overeenkomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weigeren om die factuur te betalen en deze betwisten, desnoods voor een rechtbank. Als consument wordt je altijd bevoordeeld ten opzichte van een professioneel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarna moet de geschatte bestek met een bindende overeenkomst besloten zijn en die kan niet afwijken van de geplande werken overeengekomen in dat bestek, de uiteindelijke factuur moet daarom ook getoetst zijn aan de afgesproken overeenkomst, wijkt dat af volgens de controle van de eigenaar, dan mag dat betwist worden...immers dan is de aanvrager van de renovatie volledig in zijn/haar recht om de factuur te laten herzien ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 29 november 2014 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een bestek kan zowel forfaitair zijn als in regie zijn.
Als de overeenkomst dus in regie omvat of vermoedelijke hoeveelheden bv, dan is het BINDEND dat er geen uren en hoeveelheden vaststaan. je kan wel de uren en hoeveelheden betwisten.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 november 2014 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die terminologie toch...het simpelste is even uitgaan dat er gewerkt werd volgens de vijfdagenweek en dat er periodes tussen valt die niet kunnen gelden als werkdagen, dus ik vraag ik mij af hoe een factuur volgens het bestek afwijkt van de gewerkte dagen ? 330 geraamd en factuur staat 390 effectief gepresteerd...dat klopt niet...ofwel denk ik dat ze de niet gewerkte dagen bijgeteld hebben als werkdagen ? In feite hebben ze goed werk geleverd in een korte tijd en zouden ze in mindering het verschil moeten aftrekken van de geraamde werkdagen ! Vreemd ! Maar tis een stelling met een voorbeeld...we kunnen er iets van leren ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 29 november 2014 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Dit was eigenlijk een fictieve situatie om aan te tonen dat werknemers teveel betaald krijgen.
Namelijk voor hun verlof en eventueel nog een dertiende maand. Zoals hierboven is deze situatie ook volkomen absurd.
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Een werkgever rekent hoeveel een werknemer hem per jaar kost en hoeveel de werknemer hem opbrengt. Het kan hem geen bal schelen hoe die kost heet zolang zijn werknemer gelukkig is, presteert en opbrengt.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag enkele aannemers een vrijblijvende offerte. In deze offert moet duidelijk staan: - Wat er gedaan wordt voor dit geld. - Begin- en einddatum. - De materialen die gebruikt worden. - .... Na de offertes bekeken te hebben, beslis ik met welke aannemer ik in zee ga. Bij nieuwe contacten wordt dan een contract opgesteld. Het is al eens gebeurt dat er bij een renovatie een goed verborgen gebrek aan het licht kwam. De aannemer besprak dit met mij en samen zochten we een oplossing. Dat dit iets meer zou kosten vond ik niet meer dan normaal. Hoeveel meer, dat kreeg ik op papier vooraleer er begonnen werd aan dat extra werk. Na de renovatie waren ik en de aannemer tevreden. |
|
![]() |
![]() |