![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Bellingen, van het minderhedenforum, zei:
‘Zijn het niet eerder de Marc Couckes dan de moslims die de software van onze samenleving onbruikbaar maken?’ Coucke vindt zich beledigd en antwoordt: Ik kan heel veel verdragen, maar titel/inhoud v column v @wouter2004 vind ik degoutant en beledigend. Onwaardig voor zijn functie. Beiden kunnen zich beroepen op de vrije meningsuiting. Van Bellingen wordt betaald met geld uit jouw en mijn belastingen; hij moet "voorzichtiger" zijn. Vind ik toch. Coucke zou naar de rechter kunnen stappen voor belediging en racisme. Maar of Coucke met de affaire meer publiciteit gekregen heeft dan anders, is nog maar de vraag. En hij zoekt graag publiciteit. Publieke figuren staan meer in the picture. Afijn, ik blijf in mijn maag zitten met een soort van ambtenaar die met mijn belastingsgeld nodeloos andere mensen zit te beledigen. Van Bellingen kent het verschil niet tussen de politieker (die door de kiezer kan afgestraft worden, maar voor de rest vrij is) en de ambtenaar (die alle burgers moet dienen). Dat is, naar mijn indruk, toch zo typisch voor de sossen. Hun agenda primeert. Wat mij betreft: dit is niet goed voor zijn centrum; Van Bellingen mag ontslagen worden. titel: Coucke woedend op Van Bellingen van Minderhedenforum link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150120_01485526 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Coucke heeft helemaal niet geweigerd belastingen te betalen, hij heeft alles 100% wettelijk gedaan want zowat het hele land was op zijn vingers aan het kijken toen hij Omega Pharma verkocht. Laten we het eens omdraaien: wat heeft Van Bellingen al bijgedragen aan onze samenleving? Coucke heeft miljarden meerwaarde gecreëerd en belastingen betaalt. Van Bellingen heeft altijd op de zak van een ander geteerd en meent zich nu het recht te mogen toe-eigenen om die ander te beledigen omdat hij als sos een mooi postje heeft kunnen bemachtigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Moslims zijn geen ras, Marc, dus kan je per definitie geen racistische uitlatingen doen over moslims. Racisme is te vaak een catch-all om mensen monddood te maken.
Nu dat terzijde. Ik vind de uitlatingen van Van Bellingen gewoon dom. Hoeveel mensen stelde Omega Pharma te werk? Dat zijn x aantal personen die eerlijk hun boterham verdienen dankzij het initiatief en het risico dat Coucke heeft genomen. Neem de ondernemers weg. Wat zou het effect zijn op armoede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel beter ware het dat dergelijke instellingen gewoonweg afgeschaft werden. Nu is het zonde van het belastingsgeld. In een maatschappij als de onze hebben we geen nood aan dergelijke, ideologisch geladen inquisitie-instellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 21 januari 2015 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is die kerel eigenlijk aan dat jopke geraakt ? Bovendien zijn we nog altijd aan het wachten op de identiteit van de koppels die door hem niet getrouwd wilden worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt helemaal. Maar Couke haalt aan dat het omdraaien van hem en "moslims" in die uitspraak wel als racisme zou aanzien worden door onze politiek correcte islamknuffelaars. In die optiek heeft hij dus helemaal gelijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er lopen veel meer mensen rond die hun medemensen willen muilkorven met goed klinkende soundbites. Ik vind gewoon dat het zijn andere, terechte bemerkingen laat inboeten aan overredingskracht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik wist niet dat rijken een meerderheid waren.
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Och, Van Bellingen heeft weer de aandacht gekregen waar hij naar op zoek.
Af en toe zoekt die man doelbewust de controverse op om toch maar "in the picture" te blijven en zeker niet door zijn linkse achterban vergeten te worden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Domme mensen die macht krijgen, misbruiken die meestal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Van Bellingen neemt het trouwens niet zo ernstig met de vrijheid van meningsuiting, tenzij het de zijne is. Dus daar past hij perfect in het plaatje van de islam.
Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook wel eens vergeten wordt: Het geld van Coucke zit trouwens nog altijd vast in de vennootschap waarmee hij de verkoop heeft gedaan (en daar genoten heeft van belastingvrije meerwaarde op aandelen). Als hij het er uit wil halen zal hij nog steeds belastingen moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Maatschappelijke bijdrage van Coucke:
http://www.jonckheere-sb.be/images/u...a%20Pharma.JPG Maatschappelijke bijdrage van Van Bellingen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...parasiet.dhtml
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het minderheden forum dient opgedoekt te worden en dan zijn we onmiddellijk van zulke creaturen als Van Bellingen af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nuke it from orbit, it's the only way to be sure.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het minderhedenforum is geen overheidsorgaan hé. Het is een erkende participatieorganisatie, meer niet. Volgens mij zie jij het forum verkeerdelijk als een soort CGKR, dat wel een organiek overheidsstatuut heeft. Stellen dat Van Bellingen geen standpunt mag innemen, is zoals zeggen dat de Katholieke Kerk geen commentaar mag geven op publieke thema's, louter en alleen omdat ze subsidies krijgen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk mag Van Bellingen kritiek geven net zoals wij hem daarvoor tot op de grond mogen afkraken.
|
![]() |
![]() |