![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franse arts Serge Simon, een oud-rugbyspeler, kwam voor de dag met "Homophobie France 2004", een dikke bundel met scheldbrieven die de Franse burgemeester Noël Mamère ontving. Mamère kreeg talloze beledigende brieven omdat hij eerder dit jaar in Bègles twee Franse mannen, Stéphane Chapin en Bertrand Charpentier, in de echt had verbonden. Het huwelijk was zeer omstreden en werd nadien nietig verklaard door de rechter. In de brieven stonden antisemitische uitlatingen, verwijzen naar de "Endlösung", racistische uitspraken en verwijzingen naar seks met dieren. Sommige brieven bevatten zelfs uitwerpselen. Serge Simon wilde de brieven wereldkundig maken om aan te tonen hoeveel homohaat er nog altijd is. Wie betwijfelt of er veel homo- en lesbohaat in Frankrijk is, kan de bundel lezen. Het boek telt 180 pagina's en werd uitgegeven door Le Bord de l'Eau. Een deel van de auteursrechten zal worden gebruikt voor acties rond gelijke rechten en tegen homohaat. Bron Vanuit welke hoek zouden dat soort brieven weer gekomen zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
|
Twee venten die trouwen,das toch nie normaal te noemen hee.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
well een maatschappij die beweert dat haar volk vrij is
moet dit toestaan. anders is het in meer of mindere mate een dictatoriaal regime. zo ook voor drugs, ze moeten maar eens consequent leren zijn. De prohibition act was de geboorte van de georganiseerde misdaad in amerika, en de georganiseerde misdaad word door totaal verbod op alle psychotrope stoffen wereldwijd voor n groot stuk in leven gehouden door de eigenlijk ongelimiteerde inkomsten die ze eruit halen. iedereen gelijk voor de wet, dus ofwel ook koffie, sigaretten en alcohol verbieden ( over koffie valt nog te praten misschien, hoewel een zeware koffiedrinker hierdoor ook 5 jaar van z'n levensverwachting afschnitzt) ofwel drugs waarvan de risico's acceptabel zijn ook legaliseren. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Typisch Laten we de bruidsjurkensector niet vergeten!
|
|
|