![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...e-worden.dhtml
De man lijkt me dan ook nog eens bejaard te zijn. Ze gooien hem zeven verdiepingen naar beneden, checken zijn toestand, en als ze merken dat hij het overleefd heeft, wordt hij doodgeslagen -en gestenigd. Nu, de lui die daar beneden rond zijn zieltogend lichaam staan, lijken me niet bepaald strijders. Ik begin me stilaan af te vragen... De meesten die IS zagen afkomen, zijn op de vlucht geslagen of vermoord. Zou het écht een groot verlies zijn voor de mensheid mocht het gebied dat onder controle van IS staat stelselmatig worden plat gebombardeerd tot er geen steen meer recht staat?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hoe die gast eerst nog gaat kijken hoe het met hem gaat...........
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad , geen groot verlies, eerder een zegen. Er zal "randschade" zijn maar heel weinig denk ik. |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De Amerikanen hebben niet alleen Duitsland platgebombardeerd
Ze hebben ook dorpen in Limburg gebombardeerd om met de stenen wegen te verstevigen En hebben zowat al hun burgers die er een beetje Japans uitzagen in concentratiekampen gestoken Leren uit de geschiedenis lijkt me hier dus niet gepast |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Leuven kweken ze wel goed , steevast eentje aan de hand , eentje in de koets en eentje in de buik . De al wat oudere kinderen dealen weet om de dop of de OCMW uitkering aan te vullen . En echt waar met de kilo hé , al meerdere malen gezien op de hoek tussen de Strijdersstraat en de Tweewaterstraat. Voor hen is het hier het paradijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er iets is wat de Amerikanen (en Britten) wél gedaan hebben is het gans Duitsland naar de steentijd gebombardeerd. Honderden steden zijn compleet met de grond gelijk gemaakt. Steden met waar 90, 95 of zelfs 98% van de bebouwing weggevaagd zijn, zijn géén verzinsel. Op menselijk vlak kwamen daardoor 500.000 tot 600.000 Duitse burgers om. Om dat ook nog maar van ver te benaderen zou de coalitie zijn bombardementen danig moeten opschroeven. En het zullen tapijtbombardementen met honderden vliegtuigen tegelijk moeten zijn dan. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar kent u uw geschiedenis niet goed. Onder andere het bombarderen van Dresden was echte oorlogscriminaliteit. Méér dan duizend Engelse en Amerikaanse bommenwerpers hebben Dresden plat gebombardeerd. Men heeft zelfs een systematische manier gebruikt van bombarderen om een alles verschroeiende vuurstorm te créeren die door de stad raasde.
|
![]() |