Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2015, 16:51   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wat moeten wij doen met zo iemand ?

Hoeveel 'leefloon' moeten wij in zo iemand stoppen ?
Moeten wij hem een sociale woning geven ? Een éénkamer-appartementje zou volstaan ?
En om zo iemand toch 'bezig' te houden: geregeld oproepen om wat te komen werken in een beschutte werkplaats, of in de plantsoendienst van de gemeente ?

Moeten er 'speciale inrichtingen' komen voor dergelijke mensen.
Voorbeeld een boerderij waar ze, ver genoeg weg van alle dingen waarmee ze kwade dingen kunnen uithalen, en waar ze kunnen werken in de natuur ... Dat bestond vroeger voor landlopers en bedelaars.

titel: Dimitri Bontinck: 'Nieuw proces, anders word ik parasiet van de staat'
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c6f4ccefb6c051

Citaat:
Antwerpen -

Dimitri Bontinck (41) is gisteren in beroep veroordeeld tot acht maanden cel. De vader van Jejoen had zijn ex-vriendin vastgehouden op een hotelkamer en zwaar toegetakeld. Maar Bontinck ontkent dat en legt zich niet neer bij zijn straf. ‘Met een strafblad geraak ik nooit meer aan een job.’

De feiten waarvoor Dimitri Bontinck zich voor de rechtbank moest verantwoorden, gebeurden op 6 november 2012 in Hotel Astoria in de Antwerpse diamantwijk. Nadat hotelgasten hun beklag kwamen doen over herrie in de hotelkamer waar Bontinck en zijn toenmalige vriendin hadden afgesproken, ging de hotelreceptioniste een kijkje nemen.

Pas wanneer gedreigd werd om de politie erbij te halen, wou Dimitri Bontinck de deur openen. De vrouw vluchtte meteen de kamer uit. Ze was zwaar toegetakeld.
Dimitri werd opgepakt en verbleef in afwachting van zijn proces een tijdje in voorarrest. In juni 2014 werd hij door de correctionele rechtbank tot een half jaar voorwaardelijk veroordeeld. Hij ging in beroep, maar daar werd zijn straf gisteren fors verzwaard: 8 maanden effectief.

Geen schuldinzicht

Walter Damen, de advocaat van het slachtoffer, had gevraagd om voor Bontinck een gerechtspsychiater aan te stellen, maar het hof ging daar niet op in. Een strenge bestraffing was echter wel op zijn plaats, door zijn gebrek aan schuldinzicht. Hij kreeg immers in het verleden al een opschorting voor slagen aan een andere partner.

Dimitri Bontinck zelf ligt allesbehalve wakker van zijn veroordeling. ‘Ik geef me niet gewonnen. Ik wil een nieuw proces omdat de zaak zonder mij behandeld werd. En als ik dan opnieuw veroordeeld word, trek ik naar cassatie. Lukt dat niet, dan leg ik me voor de rest van mijn dagen in het zonnetje. Met een strafblad zal ik nooit aan een job kunnen geraken én dus een levenslange parasiet van de Belgische staat worden.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 17:01   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Met zijn zoontje Jejoen is de appel is duidelijk niet ver van de boom gevallen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 maart 2015 om 17:04.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 17:08   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Een nieuw proces?

Dat krijgt hij wel als hij zijn volgende vriendin bijeen mept.

Dat zou goed zijn, correctioneel, beroep, en dan een nieuw proces want de uitslag bevalt me niet, we blijven gaan tot we vrijgesproken worden...

Dat de rechtbank niet wil ingaan op de vraag om de man te laten onderzoeken door een psychiater verwondert me enigszins, want erg normaal is die man precies toch niet.
Ik leg me in het zonnetje lol.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 maart 2015 om 17:09.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 17:31   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Buiten hem veroordelen en opsluiten als hij iets verkeerds doet moeten wij niks speciaals doen met zo'n clown. Hij zet zichzelf wel keer op keer in de zak. Zie hem zichzelf nu wentelen in zelfmedelijden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 17:42   #5
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat de rechtbank niet wil ingaan op de vraag om de man te laten onderzoeken door een psychiater verwondert me enigszins, want erg normaal is die man precies toch niet.
Ja, wat is noch normaal op de dag van vandaag ? Ik vind dat toch allemaal nogal vreemd, want moslims boenken hun vrouwen toch ook eens af en toe ? Die mogen dat dan wel blijkbaar. Nogal discriminerend tegenover ons vind ik. En vroeg die zijn lief nu niet om een pak slaag ? Die man kon toch moeilijk anders dan die geven wat dat ze vroeg, zelfs roepen naar het schijnt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 17:56   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, wat is noch normaal op de dag van vandaag ? Ik vind dat toch allemaal nogal vreemd, want moslims boenken hun vrouwen toch ook eens af en toe ? Die mogen dat dan wel blijkbaar. Nogal discriminerend tegenover ons vind ik. En vroeg die zijn lief nu niet om een pak slaag ? Die man kon toch moeilijk anders dan die geven wat dat ze vroeg, zelfs roepen naar het schijnt.
Bontinck mocht zijn lief ook aframmelen, tenslotte, voor zes maand voorwaardelijk moet je het niet laten.

Dat hij dan beroep aantekende, daar kon het beroepshof echter niet mee lachen, als de feiten echt bewezen zijn, dan doen die er een klets bovenop. Je moet toch ernstig gestoord zijn als je voor duidelijk bewezen feiten voorwaardelijk krijgt en dan toch daartegen in beroep gaan.

Ik herinner me iemand die kreeg drie jaar wegens gijzeling van een rijkswachter - dat is gratis, moet je een jaar van doen. Hij kwam na de zitting terug aan in de gevangenis en tekende beroep aan. Toen wat later zijn advocaat arriveerde kreeg die advocaat bijna een hartattack, gelukkig kon die dat beroep nog tegenhouden, want op het beroepshof geven ze je daar ongetwijfeld vijf a zes jaar voor.
Oud 12 maart 2015, 19:07   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bontinck mocht zijn lief ook aframmelen, tenslotte, voor zes maand voorwaardelijk moet je het niet laten.

Dat hij dan beroep aantekende, daar kon het beroepshof echter niet mee lachen, als de feiten echt bewezen zijn, dan doen die er een klets bovenop. Je moet toch ernstig gestoord zijn als je voor duidelijk bewezen feiten voorwaardelijk krijgt en dan toch daartegen in beroep gaan.

Ik herinner me iemand die kreeg drie jaar wegens gijzeling van een rijkswachter - dat is gratis, moet je een jaar van doen. Hij kwam na de zitting terug aan in de gevangenis en tekende beroep aan. Toen wat later zijn advocaat arriveerde kreeg die advocaat bijna een hartattack, gelukkig kon die dat beroep nog tegenhouden, want op het beroepshof geven ze je daar ongetwijfeld vijf a zes jaar voor.
Ja, okee, als ge daar maar drie jaar voor krijgt, dan begrijp ik die gasten wel dat ze vanaf 56 op pensioen willen kunnen.
Dus maak van die straf maar tien jaar; dan kunnen de flikken met pensioen op pakweg 62.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 maart 2015, 19:14   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, okee, als ge daar maar drie jaar voor krijgt, dan begrijp ik die gasten wel dat ze vanaf 56 op pensioen willen kunnen.
Dus maak van die straf maar tien jaar; dan kunnen de flikken met pensioen op pakweg 62.

.
Dat was net mijn punt he schoof, drie jaar is uitzonderlijk weinig voor het gijzelen van een rijkswachter.

Nu, die bestaan niet meer, maar je ziet ze bij de politie nog altijd in hun blauwe broek met het rode biezeke lopen, die denken echt dat ze meer zijn dan de gemiddelde flik. Ik spreek hen altijd aan met 'Meneer de agent' als ik er ene tegenkom. Dan doen ze het bijna in de broek van razernij.
Oud 12 maart 2015, 20:51   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Tja, met zulk een pipo als vader word je vanzelf "jihadist". Heeft die man op dit ogenblik nog een job?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 21:01   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Onder een F16 binden en in Syrie droppen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 21:07   #11
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Een aandachtshoer, niet meer of minder. Wie geweld pleegt moet boeten, simpel.
Oud 12 maart 2015, 23:13   #12
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten wij hem een sociale woning geven ? Een éénkamer-appartementje zou volstaan ?
En om zo iemand toch 'bezig' te houden: geregeld oproepen om wat te komen werken in een beschutte werkplaats, of in de plantsoendienst van de gemeente ?

Voorbeeld een boerderij waar ze, ver genoeg weg van alle dingen waarmee ze kwade dingen kunnen uithalen, en waar ze kunnen werken in de natuur ... Dat bestond vroeger voor landlopers en bedelaars.

Is zijn volste recht, het systeem is er immers voor om te misbruiken, gewoon omdat het misbruiken toelaat, maw het syteem van sociale opvang is een vrouw van lichte zeden, met dat verschil dat laatst genoemde voor haar eigen kosten opdraait. Dus hij kan krijgen van stempelgeld wat hem toekomt berekend op de gewerkte jaren. Ik denk dat zijn ego daar trouwens te groot voor is.

Laatst gewijzigd door Bierke : 12 maart 2015 om 23:14.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 02:39   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, wat is noch normaal op de dag van vandaag ? Ik vind dat toch allemaal nogal vreemd, want moslims boenken hun vrouwen toch ook eens af en toe ?
De koran raadt dat zelfs aan als ze niet luistert.
.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 03:12   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Snapt die halve gare nu echt zelf niet dat hij met zulke uitspraken de volle aandacht trekt van de RVA?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 07:57   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Buiten hem veroordelen en opsluiten als hij iets verkeerds doet moeten wij niks speciaals doen met zo'n clown. Hij zet zichzelf wel keer op keer in de zak. Zie hem zichzelf nu wentelen in zelfmedelijden.
Och ....ik mag hem nog wel met zijn sympathieke kop.....hij zorgt op zijn minst nog voor enig animo en wat tegenwind.....en hij doet een mens nog eens lachen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 08:01   #16
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er geen compassie voor voelen. Aandachtshoer eerste klas met losse handjes.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 08:17   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat me er vooral om dat zo'n oelewapper zomaar zit te dreigen om leefloner te worden, terwijl hij genoeg fysiek bekwaam is om te werken.

.

Oud 13 maart 2015, 08:30   #18
Peche
Banneling

Standaard

Hij krijgt €5000 van de staat.
Das toch een mooie reis Schoof?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be