![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel mensen beweren dat het vroeger beter was ?
Iemand zei ooit wie dat zegt heeft altijd gelijk voor 50 % Persoonlijk vind ik dat iemand die zegt dat het vroeger beter was voor 75 % gelijk heeft... Het valt me trouwens op dat veel jonge mensen zelf heimwee hebben naar die 'gouden' jaren.....en enkel met weemoed aanhoren hoe het er toen aan toeging ...wat de sfeer en de mentaliteit was. Anderen jonge mensen zeggen dat dat allemaal flauwekul is....waarop ik dan argumenteer dat om te beweren dat het vroeger beter was.....Je ook moet kunnen vergelijken en als je de jaren 50 tot late jaren 80 niet hebt meegemaakt kan je ook niet vergelijken en moeilijk meepraten natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik het er grondig mee oneens dat het vroeger beter was. De wereld anno 2015 is duidelijk een veel betere wereld, voor veel meer mensen, dan de wereld van mijn jeugd.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() vroeger waren er minder mensen
minder mensen = minder problemen
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moest minder. Je mocht meer. Als ik dat vergelijk met nu.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
dat is evident
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat mij daar nog het meest aan ergert is dat het net die mensen zijn die zeggen dat het vroeger zoveel beter was, die het 'nu' hebben gemaakt tot wat het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die 20 was in de jaren 80, die leeft vandaag in een slechtere wereld als toen. En niet enkel voor ons hier. Ook in Afrika bvb, in de Magreb...In al die landen zijn er oorlogen, onlusten, chaos... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de jaren 50, 60 kon een werkman zijn eigen huis betalen, en zijn kinderen laten studeren, en veel deden dat met één loon . Vandaag moeten ze met twee gaan werken, en lukken er dan juist in om de facturen te betalen. Voor een kleine minderheid is het misschien beter geworden, die zijn miljonair geworden, maar hoeveel mensen moeten er opgeofferd worden en alles verliezen voor dat er één miljonair kan worden? En er zijn steeds meer regeltjes, steeds minder vrijheid, en een gestadig doorgaande afbraak der sociale rechten... Onze bedrijven gaan dicht of verhuizen naar arme -mensen -landen, wat steeds meer werklozen tot gevolg heeft... Béter vand�*�*g ?!! Denk van niet. Laatst gewijzigd door griezel : 23 juli 2015 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch valt het me op dat bv mijn ouders stelden dat hun jaren 20 en 30 niet zo rooskleurig of leuk waren en dat de sixties en seventies dat wel veel meer waren. Ik ben de mening toegedaan dat vanaf de late jaren 50 tot pakweg mid jaren ![]() Buiten onze medische wetenschap die er op verbetert is zie ik niet zo veel dingen die veel leuker en of beter zijn geworden..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juli 2015 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wat je zegt klopt niet helemaal, hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wat je zegt klopt niet helemaal, hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat ze zoiets "jeugdsentiment" noemen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel met vroeger verwijst dan vooral naar de late jaren 50 tot pakweg mid 80. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor hem, in zijn tijd, klopte dat ook voor een groot deel . In die Gouden Dertig Jaren kon je met flink studeren en/of hard werken een deftig bestaan opbouwen. Vandaag is het eerder de vraag of je werk zal vinden...Zélfs met diploma's. Voor de jeugd vandaag is er veel minder hoop. Het enigste goede is dat je vandaag goedkoper kunt reizen met het vliegtuig. Maar d�*t is dan weer slecht voor het milieu... En het milieu, daar gaat het héél slecht mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juli 2015 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |