Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2015, 12:28   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.851
Standaard Foto's van auto's die binnen de 10000km de joint de culasse moesten laten vervangen.

Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:34   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.
Hoeveel kilometer bergaf?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:34   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.
Hoeveel kilometer bergaf?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:53   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ow hier had ik nu wel een Alfa verwacht
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 14:34   #5
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ow hier had ik nu wel een Alfa verwacht
Waarom? In gans mijn loopbaan nog geen kapotte cilinderkop-pakking moeten steken. De zonnekleppen vallen er af, de spiegels worden rot en de dubbele 'wish-bones' vooraan van de recentere modellen gaan amper 60.000 km mee maar voor de rest gemakkelijk +400.000km als je tenminste het ding onderhoud zoals het hoort.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 14:36   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.139
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nog nooit een kapotte koppakking gehad op mijn wagens.

Zelfs mijn getunede Fiat uit 1978 niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 14:49   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Jaren geleden met een Datsun 100A een lekke koppakking gehad. Eigen schuld trouwens door koud water bij een kokende radiator te vullen.
Montreux is niet de goedkoopste stad om zoiets te krijgen.
Met de D-Kadett gelazer gehad met de nokkenas.

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 14:58   #8
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.794
Standaard

Rijstijl? volgas bij koude motor in bergop?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:04   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarom? In gans mijn loopbaan nog geen kapotte cilinderkop-pakking moeten steken. De zonnekleppen vallen er af, de spiegels worden rot en de dubbele 'wish-bones' vooraan van de recentere modellen gaan amper 60.000 km mee maar voor de rest gemakkelijk +400.000km als je tenminste het ding onderhoud zoals het hoort.
en de ramen vallen naar beneden in de deuren
en diezelfde deuren vliegen open in de bochten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:06   #10
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
c
Zelfs mijn getunede Fiat uit 1978 niet.
Uit de oude doos.
Mijn eerste auto (Fiat 128 Coupé) en mijn eerste lief.
De eerste heb ik niet meer het tweede nog steeds.
De foto is van 1981 - Cassis
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Fiat128 001.jpg‎
Bekeken: 121
Grootte:  433,0 KB
ID: 97594  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:07   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en de ramen vallen naar beneden in de deuren
en diezelfde deuren vliegen open in de bochten ...
Nog niet mogen meemaken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:08   #12
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Met de D-Kadett gelazer gehad met de nokkenas.
Zoals zowat iedereen zeker?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2015 om 15:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:08   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.139
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik had de 128 3P Coupe uit 1978.
Na het tunen tot 135 pk waren het vooral banden en koppelingen die ik versleet.
Ik kwam er helaas te laat achter dat de Fiat Punto turbo dezelfde motor gebruikte, maar dan doorontwikkeld. Had goedkoper en gemakkelijker geweest om nog meer PK's in't bakje te lepelen.

Maar die Fiatjes roesten helaas sneller dan je kon bijwerken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 maart 2015 om 15:13.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:12   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog niet mogen meemaken.
alfatje in de jaren 80 ... verschietachtig !

en koud alst -5 is
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:13   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.133
Standaard

Met 2 Peugeot's 404 gereden.
Eigenlijk nooit met iets last gehad; alleen de carrosserie v.d. eerste...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:13   #16
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's spijtig van dat autootje. Was het de 1300 of de 1100?
Een 1300cc. Dat roesten heeft dan weer het voordeel dat je leert lassen.
Eerst komen de lappen polyester.... als die er opnieuw zijn uitgevallen dat komt de halfautomaat op de proppen. Komt nog steeds van pas.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:19   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik had de 128 3P Coupe uit 1978.
Na het tunen tot 135 pk waren het vooral banden en koppelingen die ik versleet.
Ik kwam er helaas te laat achter dat de Fiat Punto turbo dezelfde motor gebruikte, maar dan doorontwikkeld. Had goedkoper en gemakkelijker geweest om nog meer PK's in't bakje te lepelen.
Om een idee te krijgen wat vermogen je mag verwachten heb ik een spreadsheet ontwikkeld welke je hier

http://www.homebuiltairplanes.com/fo...ine-power.html

kan vinden. Ammuseer je maar.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:23   #18
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alfatje in de jaren 80 ... verschietachtig !

en koud alst -5 is
Vrouwtje had toen een Alfasud 1500 TI. Koud was het niet echt maar nat.
Rond de voorruit zo rot als het maar mogelijk was.
Ik wist toen nog niet hoe je een geplakte ruit diende uit te snijden zodoende bleef het bij 'dichtplakken' van gaten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:36   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Uit de oude doos.
Mijn eerste auto (Fiat 128 Coupé) en mijn eerste lief.
De eerste heb ik niet meer het tweede nog steeds.
De foto is van 1981 - Cassis
He he mijn vriend had zo'n kakki groene maar dat was in 1977 toch al.Was toen wel een bakske waar naar werd opgekeken.
Toch dank voor de foto....pure nostalgie...ik word er helemaal week van.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 maart 2015 om 15:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:57   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
He he mijn vriend had zo'n kakki groene maar dat was in 1977 toch al.
Ik liep nog naar school en pa was alleenverdiener met 5 schoolgaande tieners.
Wat ik kocht moest ik zelf verdienen en ik weet dat ik die wagen toen 5000fr heb betaald. Wat matten polyester en zwarte pek en we konden rijden.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be