![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen noemt het een flater van Jamar. Ik denk dat de goede man het bewust gedaan heeft, namelijk over hoogdringendheid beginnen zodat de oppositie weg liep en de begrotingscontrole niet kon worden goedgekeurd.
Bewust om aan Vlaanderen, België te laten weten dat de meerderheid, de regeringspartijen dus, hun werk zo onbelangrijk vinden dat zelfs voor de goedkeuring van de begrotingscontrole niet eens voldoende politieke meerderheidsbobo's naar hun werk trokken. Dit is een kaakslag voor de burger die we onder Di Rupo I niet hoefden te ondergaan. Gaan we nu ook te weten komen of deze afwezigen een deel van hun overheidsuitkering (salaris) gaan laten vallen ? Wat de reden was van hun afwezigheid ? En van welke partij die afwezigen zijn ? Toch niet van de kracht van verandering ?
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want om het over dat laatste niveau te hebben: steven wij niet langzaam maar zeker af op het failliet van het verenigd Europa ? En dit wat de Griekse crisis, de bootvluchtelingen en de oorlogszucht van sommige lidstaten betreft. Want besparen is een noodzakelijk kwaad, maar het geld aan deuren en vensters uitgooien om te mogen mee doen met de Europese interventie macht is wel van het goede teveel. Er zijn ANDERE, menselijke noden die veel belangrijker zijn en dit in binnen en buitenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk: zou de gemiddelde sos met lidkaart het al gewaar worden hoeveel beter het nu gaat, sedert Crombeen het overgenomen heeft van dictator Bruno ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar.....het Antwerpse wonderkind wil wel voor 8% snoeien in de werkingskosten van die SZ, en dit om VOKA te plezieren. Afspraak na die besparingsronde, want persoonlijk denk ik dat NIEMAND op dit forum zich realiseert dat dit voor 8% minder uitkeringen zullen zijn, en uitkeringsgerechtigden worden wij ALLEMAAL of je dat nu wil of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er geen kat was omdat het Werchter is, ook niet van de keiharde Groenen, is blijkbaar niet zo erg.
Trouwens, ik wist niet dat Jamar deze slogan gebruikte bij zijn campagne.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het inderdaad business as usual.
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De indexsprong die enkel geldt voor werknemers. Ondernemers kunnen hun facturen en uurlonen dan wel weer indexeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dat klopt, maar wonderen bestaan niet, ook niet in de politiek.
Want waar Vlaanderen enkele jaren geleden nog zo over pronkten, hun begroting in evenwicht, is ondertussen ook achterhaalt. Nu staat Vlaanderen net zoals hun federale collega's in het ROOD. Wie zei daar weer, wat wij zelf doen, doen wij beter ? Bovendien wil ik ook nog zien, of besparen op de werkingskosten van de SZ de verhoopte 8% lastenverlaging zal opleveren voor VOKA ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met de PS aan het roer zouden ze het geld uitsluitend bij de middenklasse komen halen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het blijft een herstel-regering he. Het geld voor het herstel (verlaging loonlasten) moet van ergens komen. Of het nu NVA of PS was, we gingen moeten betalen. Het gaat hem enkel over accenten. Maar in mijn ogen wel belangrijk.
Trouwens de maatregel van Di Rupo voor de bedrijfswagens heeft mij een pak meer dan 50 euro gekost hoor. Een 600 euro op jaarbasis als ik me niet vergis. Dus die accenten zijn voor mij enorm belangrijk...
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150623_01744421 Het is te hopen dat dat iets uithaalt, anders is het allemaal voor niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |