Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2015, 06:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Karaattaks vastgelegd op 0,55 procent van omzet

OOOoooo zullen de sossen zeggen, zo weinig.
Schandalig, gaan de groensels roepen, zo weinig.

Maar wat hebben zij er aan gedaan, toen zij in de regering zaten ?

Met deze beslissing is de taks voor die gasten .... maal drie gegaan !!

titel: Karaattaks vastgelegd op 0,55 procent van omzet
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01640316

Citaat:
In de toekomst zullen diamantairs belastingen betalen op 0,55 procent van hun omzet. Die concrete uitwerking van de ‘karaattaks’, die de federale regering goedkeurde tijdens de jongste begrotingscontrole, staat in het voorlopige wetsontwerp dat De Standaard kon inkijken.

De regering gaat dus niet langer de werkelijke en moeilijk te controleren winst van de diamantbedrijven belasten, maar een vast forfait.

Dat forfait weerspiegelt volgens de regering een ‘marktconform gemiddelde’ en betekent dat diamantairs tot drie keer meer belastingen zullen betalen, met minstens 50 miljoen euro aan extra inkomsten voor de schatkist.

Toch vragen fiscalisten zich af of Europa de 0,55 procentnorm niet zal veroordelen als een fiscaal gunstregime, dat neerkomt op illegale staatssteun aan de sector.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 08:50   #2
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Typisch Vlaams discriminatie/racisme

Eigen sjoemelaar eerst (Pakistaanse nachtwinkels moeten wil sluiten om de minste overtredingen)
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 09:06   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht

Eigen sjoemelaar eerst (Pakistaanse nachtwinkels moeten wil sluiten om de minste overtredingen)
Dat is interessant.
Maar wel off topic.
Open daar eens een aparte draad voor. Maar vergeet dan vooral niet een link te geven, zodat we precies kunnen checken om welke reden een nachtwinkel moet sluiten.

Maar hier in deze draad gaat het over een zeer lage belasting, die Di Rupo weigerde ook maar iets te verhogen.
En die nu dus maal drie gaat.

Waarom liet Di Rupo deze belastingskans liggen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 april 2015, 11:05   #4
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht

Want de diamanthandel is overwegend in handen van Vlamingen? Of is het bedoeld als sarcasme?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 11:47   #5
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Want de diamanthandel is overwegend in handen van Vlamingen? Of is het bedoeld als sarcasme?
Hij ziet er een nieuw Pakistaans-Indisch conflict in. Een soort Kasjmir, maar dan in Antwerpen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 20:09   #6
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Eigenaardig….

Ik herinner mij een zeer recent filmpje van één of andere Vlaamse televisiezender, waarin De Wever het heeft over “het kibbelkabinet”, en waarin hij stelt dat de federale regering “een begrotingsinspanning doet van 12 miljard, zonder de belastingen te verhogen” :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tiek/1.2309328

en nu hebt u het over "een taks die maal drie is gegaan”….

Wat is het nu ? Een begrotingsinspanning “zonder de belastingen te verhogen” of dan toch “een taks die maal drie is gegaan” ??

Eén van u beiden spreekt niet de waarheid, mijnheer De Schoofzak. Wie is de snoodaard ? Durft u het zeggen ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 20:41   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.. een daverend applaus voor servais verheirstraeten en jan de zwetten .. goe gedaan jongens ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 22:01   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eigenaardig….

Ik herinner mij een zeer recent filmpje van één of andere Vlaamse televisiezender, waarin De Wever het heeft over “het kibbelkabinet”, en waarin hij stelt dat de federale regering “een begrotingsinspanning doet van 12 miljard, zonder de belastingen te verhogen” :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tiek/1.2309328

en nu hebt u het over "een taks die maal drie is gegaan”….

Wat is het nu ? Een begrotingsinspanning “zonder de belastingen te verhogen” of dan toch “een taks die maal drie is gegaan” ??

Eén van u beiden spreekt niet de waarheid, mijnheer De Schoofzak. Wie is de snoodaard ? Durft u het zeggen ?
Op dit vlak, blijkbaar, hebben wij dus gelogen.

Wilt u dat wij de beslissing herroepen ?

Wa'd'iest gast, eieren of joeng, herroepen of niet ?

.

Oud 21 april 2015, 22:37   #9
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op dit vlak, blijkbaar, hebben wij dus gelogen.

Wilt u dat wij de beslissing herroepen ?

Wa'd'iest gast, eieren of joeng, herroepen of niet ?

.
Voor mij bent U volkomen vrij om met bedoelde “beslissing” te doen wat u graag wil. Mijn vraag was wie er van u beiden, zegge De Wever of u, niet de waarheid sprak. Uw antwoord is “wij hebben op dat vlak gelogen” ; dat is derhalve De Wever en u.

Wel, mijnheer De Schoofzak, in dat geval heb ik nog een vraag….

Moet ik aannemen dat het bij de N-VA enkel De Wever en u zijn die liegen, of is dat liegen bij uw partij een meer algemene praktijk ?
Oud 21 april 2015, 22:43   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Demir-style.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 06:43   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij bent U volkomen vrij om met bedoelde “beslissing” te doen wat u graag wil. Mijn vraag was wie er van u beiden, zegge De Wever of u, niet de waarheid sprak. Uw antwoord is “wij hebben op dat vlak gelogen” ; dat is derhalve De Wever en u.

Wel, mijnheer De Schoofzak, in dat geval heb ik nog een vraag….

Moet ik aannemen dat het bij de N-VA enkel De Wever en u zijn die liegen, of is dat liegen bij uw partij een meer algemene praktijk ?
Ik ga beginnen facturen sturen per vraag ...
Dit is dus het laatste gratis antwoord dat ik produceer:

Het is geen gangbare praktijk dat gelogen wordt bij de nva.
Niemand liegt er, behalve het Weverke één keer, namelijk bij de verhoging van de belastingen voor de diamantsector,
en behalve De Schoof, die altijd liegt.

Maar nu weet ik nog altijd niet of we die meerbelasting op de diamanten moeten intrekken, of niet. ..... Iemand van klein-links ? Ergens een Di Rupo-fan die iets wilt zeggen ? ...

.

Oud 22 april 2015, 06:52   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Demir-style.
De Nederlandse vertaling van Demir is ijzer. Na de Iron Lady hebben we nu de IJzeren Troela.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 07:08   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Nederlandse vertaling van Demir is ijzer. Na de Iron Lady hebben we nu de IJzeren Troela.
Karaktertrek van alle nva-ers bij het bestrijden van de PS-staat: kaaihart en aaiskauwt. (keihard en ijskoud: dodelijk efficiënt met andere woorden).

Zo moeten we ze hebben.

.

Oud 22 april 2015, 09:07   #14
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Toch afwachten of de Europese commissie even begripvol naar deze maatregel zal kijken als de partijslaven hierboven. Leg dit fiscaal uitzonderingsstatuut maar eens uit met de Europese verdragen ernaast. Afspraak binnen enkele maanden wanneer het objectieve licht zal hebben geschenen over deze maatregel.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 20:04   #15
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ga beginnen facturen sturen per vraag ...
Dit is dus het laatste gratis antwoord dat ik produceer:

Het is geen gangbare praktijk dat gelogen wordt bij de nva.
Niemand liegt er, behalve het Weverke één keer, namelijk bij de verhoging van de belastingen voor de diamantsector,
en behalve De Schoof, die altijd liegt.

Maar nu weet ik nog altijd niet of we die meerbelasting op de diamanten moeten intrekken, of niet. ..... Iemand van klein-links ? Ergens een Di Rupo-fan die iets wilt zeggen ? ...

.
Wegens besparingen zal ik u geen vragen meer stellen, maar ik heb genoteerd dat u alle leden van de N-VA persoonlijk kent, vermits u zonder omwegen stelt dat zij allen – behoudens De Wever en uzelf – steeds de waarheid niets dan de waarheid spreken, maar dat – gelet op uw bekentenis dat u steeds liegt - die stelling een klare leugen is.
Oud 22 april 2015, 21:39   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wegens besparingen zal ik u geen vragen meer stellen, maar ik heb genoteerd dat u alle leden van de N-VA persoonlijk kent, vermits u zonder omwegen stelt dat zij allen – behoudens De Wever en uzelf – steeds de waarheid niets dan de waarheid spreken, maar dat – gelet op uw bekentenis dat u steeds liegt - die stelling een klare leugen is.
U heeft gelijk.
(maar dit is een leugen)

.

Oud 22 april 2015, 23:21   #17
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk.
(maar dit is een leugen)

.
Mmmja.... ik snap uw bedoeling, maar om het gewenste effect te hebben had u dat tussen haakjes achterwege moeten laten, mijnheer. U stelde immers eerder dat u altijd liegt....
Oud 23 april 2015, 07:58   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan moeten we terugkomen naar de basisvraag:

waarom heeft Di Rupo en zijn klein aanhangsel (de Vlaamse sossen bedoel ik daarmee) die leuke belastingsverhoging laten liggen ?

Zit er ook een daaiment-Jan in hun partij, maar meer in het verborgene ?
Of kregen ze gewoon genoeg geld zo onder de tafel toe geschoven ?

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be