Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2015, 16:26   #1
vlaams realist
Banneling

Standaard taxi -tegenover zwartwerker .

In "binnenland" geplaatst .
Terwijl er geen "binnenlandse" chauffeur is .
De stoute taxi -bestuurders vormen heus wel een monopoly .
Uber is heus wel een soort zwartwerken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 16:49   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
In "binnenland" geplaatst .
Terwijl er geen "binnenlandse" chauffeur is .
De stoute taxi -bestuurders vormen heus wel een monopoly .
Uber is heus wel een soort zwartwerken .
Uber is een organisatie voor zwartwerk: inderdaad.
In heel wat grote steden bestaat er véél zwart "taxi" werk.
Als je bv in een hotel een taxi bestelt om je naar de luchthaven te brengen dan is dat dikwijls zo'n zwartwerker. Hij is een ietsje goedkoper dan de officiële taxichauffeur en nadat hij z'n klant heeft afgezet, verdwijnt hij in het niets.
Eigenlijk corrupt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:44   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gaan we het goedkeuren dat witte bouwvakkers andere bouwvakkers (vb. een bruggepensioneerde die iets in het zwart doet) gaan opsporen, afkloppen, hun materiaal vernietigen .... ?

Gaan de taxi-chauffeurs straks ook lifters aanvallen ?

Gaan we carpoolen bevorderen voor woonwerk-verkeer, maar verbieden voor andere zaken ?

Wat is dat voor een zootje, die Brusselse taxi-chauffeurs ?

Uber, couch surfen ... allemaal nieuwe hedendaagse initiatieven: maar gaan we behoudsgezind alles wat nieuw is verbieden ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:49   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan we het goedkeuren dat witte bouwvakkers andere bouwvakkers (vb. een bruggepensioneerde die iets in het zwart doet) gaan opsporen, afkloppen, hun materiaal vernietigen .... ?

Gaan we carpoolen bevorderen voor woonwerk-verkeer, maar verbieden voor andere zaken ?

Uber, couch surfen ... allemaal nieuwe hedendaagse initiatieven: maar gaan we behoudsgezind alles wat nieuw is verbieden ?

.
Je hebt een serieus punt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 10:08   #5
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Goedkeuren dat taxi-chauffeurs überchauffeurs afkloppen of toelaten dat een dienst alle wetgevingen, regels en procedures aan zijn laars lapt en zo een héle sector ondermijnt en potentieel broodroof pleegt zijn anders wel twee héél verschillende zaken zou ik zo denken...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 10:15   #6
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Het geweld keur ik niet goed. Maar zolang Über-chauffeurs geen belastingen en sociale bijdragen betalen, moet het verboden worden.

Stel dat jij een bouwbedrijfje hebt en braaf je sociale bijdragen en belastingen betaalt. Op een dag lanceert een ander bouwbedrijf een app met een onderaannemer-on-demand systeem, waarbij het bedrijf een deels van de opbrengsten van die onderaannemer afroomt. Geen van beide betaalt sociale bijdragen noch belastingen. Je verliest uiteraard klanten, want die andere firma werkt onder de prijs.

Laat maar varen want het is vernieuwend?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 11:06   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het geweld keur ik niet goed. Maar zolang Über-chauffeurs geen belastingen en sociale bijdragen betalen, moet het verboden worden.

Stel dat jij een bouwbedrijfje hebt en braaf je sociale bijdragen en belastingen betaalt. Op een dag lanceert een ander bouwbedrijf een app met een onderaannemer-on-demand systeem, waarbij het bedrijf een deels van de opbrengsten van die onderaannemer afroomt. Geen van beide betaalt sociale bijdragen noch belastingen. Je verliest uiteraard klanten, want die andere firma werkt onder de prijs.

Laat maar varen want het is vernieuwend?
Ik dacht dat reeds veel bouwwerven met onderaannemer-on-demand systemen werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 13:21   #8
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Weer typisch dat die loemperikken zichzelf in gevaar brengen door ze zelf af te kloppen.

Veel slimmer zou volgens mij zijn ze ergens in een put/afgrond te laten rijden dmv de juiste adresgegevens. Als die diep genoeg is zal het een tijdje duren voor Uber de val kan lokaliseren en iedereen waarschuwen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 14:33   #9
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou een uber-chauffeur een zwartwerker moeten zijn? Gezien de betalingen gebeuren via controleerbare systemen als pay pal lijken de inkomsten me zelfs vrij makkelijke te controleren door de fiscus.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 15:56   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Goedkeuren dat taxi-chauffeurs überchauffeurs afkloppen of toelaten dat een dienst alle wetgevingen, regels en procedures aan zijn laars lapt en zo een héle sector ondermijnt en potentieel broodroof pleegt zijn anders wel twee héél verschillende zaken zou ik zo denken...
Ik ben het volledig eens.
Oud 24 maart 2015, 15:58   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Waarom zou een uber-chauffeur een zwartwerker moeten zijn? Gezien de betalingen gebeuren via controleerbare systemen als pay pal lijken de inkomsten me zelfs vrij makkelijke te controleren door de fiscus.
"Controleerbaar" ?
Worden ze effektief gecontroleerd ???
Bij de fiscus hebben ze te weinig personeel om het "gewone" werk te doen.
Dat nu extra erbij ???

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 maart 2015 om 15:59.
Oud 24 maart 2015, 16:04   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk bewapenen de UBER-taxi's - zeg ik dat zo juist? - zich, om het vege lijf te beschermen.

Als de politie zoals gewoonlijk niet optreed, dan moeten ze het zelf doen nietwaar.
Oud 24 maart 2015, 16:11   #13
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uber is een organisatie voor zwartwerk: inderdaad.
In heel wat grote steden bestaat er véél zwart "taxi" werk.
Als je bv in een hotel een taxi bestelt om je naar de luchthaven te brengen dan is dat dikwijls zo'n zwartwerker. Hij is een ietsje goedkoper dan de officiële taxichauffeur en nadat hij z'n klant heeft afgezet, verdwijnt hij in het niets.
Eigenlijk corrupt.
Maar is het inderdaad een organisatie die zwart werkt? Ik dacht dat er al gesprekken waren om Uber te regulariseren
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 16:13   #14
Heten Tsjeef
Banneling

Heten Tsjeef's schermafbeelding

Standaard

UBER: Zeer goed initiatief indien hier dringend een wettelijk kader voor gecreëerd wordt. Als dit in andere landen kan, waarom in B niet?

Ik stel me soms vragen bij de massa's officiele taxi's in ons landje. Ik ken wel enkele maatschappijen hier in de buurt die er niet voor terugdeinzen om in wagens te rijden zonder meter/rijden zonder de meter op te zetten/chauffeurs int zwart te laten rijden.

Als de maatschappijen (vooral in Brussel vermoed ik) zo hard gekant zijn tegen deze nieuwe manier van bedrijfsorganisatie zouden ze eerst eens in hun eigen organisatie moeten kijken hoe ze het effectiever, klantvriendelijker en vooral goedkoper moeten kunnen doen.
Heten Tsjeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 16:14   #15
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 16:21   #16
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar is het inderdaad een organisatie die zwart werkt? Ik dacht dat er al gesprekken waren om Uber te regulariseren
'regulariseren' wil meestal zeggen dat het nog niet wettelijk is, hé
Oud 24 maart 2015, 16:32   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Taxichauffeurs betalen voor een vergunning , ze betalen BTW sociale lasten en belastingen en een BA verzekering voor betaalend personenvervoer kost makkelijk een paar duizend euro per jaar .
Die van Uber betalen nougabollen en de regering doet niets.
Mocht ik taxichauffeur zijn dan zou ik er misschien op de duur ook beginnen op kloppen .
Uber is zo illegaal als maar kan zijn, al was het alleen maar omwille van het feit dat hun "chauffeurs" de verplichtte vergunning niet hebben en de verplichtte en zeer dure BA verzekering voor betalend personenvervoer niet hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 17:02   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Taxichauffeurs betalen voor een vergunning , ze betalen BTW sociale lasten en belastingen en een BA verzekering voor betaalend personenvervoer kost makkelijk een paar duizend euro per jaar .
Die van Uber betalen nougabollen en de regering doet niets.
Mocht ik taxichauffeur zijn dan zou ik er misschien op de duur ook beginnen op kloppen .
Uber is zo illegaal als maar kan zijn, al was het alleen maar omwille van het feit dat hun "chauffeurs" de verplichtte vergunning niet hebben en de verplichtte en zeer dure BA verzekering voor betalend personenvervoer niet hebben.
En toch lijkt dat goed te werken, dat uberding.
Oud 24 maart 2015, 17:35   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En toch lijkt dat goed te werken, dat uberding.
Natuurlijk , als je alles wat ik hierboven vermelde niet betaalt dan kan je aan 30 procent van de prijs werken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 17:38   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Natuurlijk , als je alles wat ik hierboven vermelde niet betaalt dan kan je aan 30 procent van de prijs werken.
Iedereen zou dus beter het Uber-voorbeeld volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be