![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Een deel van de tien geboden gaan over het aanbidden. Ook bij andere godsdiensten zien we dit.
Maar waarom? Als almachtige, wat maakt het uit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had zelfs een onderwijzer (lager of lager middelbaar, ben het kwijt) die ons wijsmaakte dat zingend bidden, dubbel telde.
Dat moet nogal een telraam zijn, waar dat op individueel vlak bijgehouden wordt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() De schepper verveelt zich nadat hij de schepping voltooid heeft. Iedereen heeft toch recht op een hobby.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De behoefte aan aanbidding is eigenlijk een teken van een ego probleem.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom? Omdat mensen anders nooit ontdekken dat atomen uit ruimteschepen bestaan natuurlijk!
Dat heb ik laatst nog ergens gelezen. Ik weet alleen niet meer waar. Maar het zal dan wel een topic hier op het forum geweest zijn.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen: niet in absolute zin. Maar wel kennen we binnen de eeuwigheid een evolutie, een ontwikkeling van Niets naar het oneindige en eeuwige toe, naar God dus. En binnen die evolutie is de mens zich van God bewust geworden, eerst primitief zoals in de Oude Bijbel en nu veel en veel beter zoals in de Nieuwe Bijbel is te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn in feiten niet alleen geschapen wezens maar wij zijn ook een deel van de schepper. De huidige wereld is geschapen naar de verlangens en de wensen van onze voorouders. Maar wij mensen zijn ons nog maar heel miniem bewust van dit scheppingspotentieel in onszelf en verdwaald als wij zijn in ons zogezegd groot verstand, volgens ons het toppunt van de evolutie, zou het nog wel eens heel lang kunnen duren eer de mens zich werkelijk van zijn scheppingsgave bewust zal worden en dan nog veel langer eer hij het werkelijk bewust en vooral ervaren gaat gebruiken... Maar bij aanbidding, gepaard aan dankbaarheid kunnen de scheppingskrachten in onszelf maximaal geprikkeld worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iedere morgen, in deze tijd, dat ik in mijn bloementuintje naar mijn mooie bloempjes kijk en in mijn fruitboompjes het zoemen van de bijen hoor, krijg ik het gevoel dat 'iets', god denk ik, mij aanbidt en mij het hof maakt met die bloemenpracht en vogelengezang. Hoe ouder ik wordt, kom ik tot de bewustwording dat de mensheid voortdurend liefdesverklaringen krijgt uit de prachtige natuur maar dat weinigen er oog en oor voor hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D�*t hadden we kunnen denken: dat hier zo van die teksten gingen komen waar ge kop noch staart aan kunt krijgen, maar die wel geleerd klinken ...
ge zoudt er begod te voet van naar Scherpenheuvel lopen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar heeft de mens behoefte om iets te aanbidden.
Ze aanbaden zelfs een gouden kalf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, dubbel bericht:
time out .. gateway ... begint mijn voeten uit te hangen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 april 2015 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() En aanbidding in geldelijke speciën geldt tiendubbel.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Om te kunnen stoefen bij de andere goden?
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Offlaar doet daar niet zo moeilijk over. Tenzij in een dispuut bij De Vrouwe.