Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2004, 08:21   #1
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard 2 jaar tandenbijten voor een oplossing?

Volgens Frank Vandenbroucke bij het radio1 nieuws moet er dringend bezuinigd worden.
De non-profit sector, onderwijs en gezondheidssectoren alsook de privé zouden hun lonen beter 2 jaar bevriezen om de mogelijkheid te geven te besparen en nieuwe jobs te creëeren.
Volgens De Standaart misloopt hij dan wel +/- 800 jobs in het onderwijs, aangezien de stijging van leerlingen in het middelbaar (+/-1,5%) niet opgevangen wordt met extra leerkrachten, doch dit zou volgens de minister de besparingen ten goede komen.
Hij liet ook tussen de regels verstaan dat de staat niet een werkgever is.
Ook zou de privé hun verantwoordelijkheid moeten opnemen kwestie het behouden en uitbreiden van het jobaanbod.

De minister gaf blijk van een realitische oplossing voor de huidige problemen.
Hij wilde met de vakbonden en andere instanties rond de tafel gaan zitten, aangezien het moeilijke, doch haalbare, besprekingen waren.

Een rode minister die weet waar het schoentje wringt.
Zowel hij als minister Vandelanotte lijken me de twee bekwaamste van het rode signatuur te zijn.
Wil het rode profetariaat mee?
Gaat Di Rupo eindelijk inzien dat hij niet meer kan profiteren?
Of gaat het bijeengepsaarde geld van de ene kant van de taalgrens verkwist worden aan de andere kant.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 09:30   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luister alleen al naar wat de Vlaamse regering bespaart in vergelijking met de Waalse en Brusselse je weet al wat je weten wilde.
Oud 11 oktober 2004, 15:15   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Laat de Walen hun eigen problemen oplossen en wij de onze.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 15:35   #4
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Of gaat het bijeengepsaarde geld van de ene kant van de taalgrens verkwist worden aan de andere kant.
je mag twee maal raden...
Oud 11 oktober 2004, 15:40   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als aan de andere kant van de taalgrens de gebraden kiekens en halve auto's voor het oprapen liggen, waarom emigreren de Vlamingen niet massaal naar Waalse gemeenten?

Er is nog plaats.
Niet dringen!
Oud 11 oktober 2004, 15:41   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als aan de andere kant van de taalgrens de gebraden kiekens en halve auto's voor het oprapen liggen, waarom emigreren de Vlamingen niet massaal naar Waalse gemeenten?
Nogmaals, "naar de andere kant van de taalgrens" wilt niet zeggen dat dat op de bankrekening van Waal Modaal terecht komt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 16:18   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Er is nog plaats.
Niet dringen!
omdat wij daar niet op een Vlaamse partij kunnen stemmen !!!!!!!!!!!!!!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 16:21   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Volgens Frank Vandenbroucke bij het radio1 nieuws moet er dringend bezuinigd worden.
De non-profit sector, onderwijs en gezondheidssectoren alsook de privé zouden hun lonen beter 2 jaar bevriezen om de mogelijkheid te geven te besparen en nieuwe jobs te creëeren.
Volgens De Standaart misloopt hij dan wel +/- 800 jobs in het onderwijs, aangezien de stijging van leerlingen in het middelbaar (+/-1,5%) niet opgevangen wordt met extra leerkrachten, doch dit zou volgens de minister de besparingen ten goede komen.
Hij liet ook tussen de regels verstaan dat de staat niet een werkgever is.
Ook zou de privé hun verantwoordelijkheid moeten opnemen kwestie het behouden en uitbreiden van het jobaanbod.

De minister gaf blijk van een realitische oplossing voor de huidige problemen.
Hij wilde met de vakbonden en andere instanties rond de tafel gaan zitten, aangezien het moeilijke, doch haalbare, besprekingen waren.

Een rode minister die weet waar het schoentje wringt.
Zowel hij als minister Vandelanotte lijken me de twee bekwaamste van het rode signatuur te zijn.
Wil het rode profetariaat mee?
Gaat Di Rupo eindelijk inzien dat hij niet meer kan profiteren?
juist, Vlamingen begroten beter, besparen beter, sluiten ramen en deuren...

de walen hebben altijd tekorten, besparen niet en laten ramen en deuren openstaan... vliegt het geld wel buiten, want Vlamingen zijn solidair !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 21:14   #9
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is nog plaats.
Niet dringen!
Omdat Vlamingen nog erger dan vreemdelingen bekeken en behandeld worden in Wallonië??

Laatst gewijzigd door Horus : 11 oktober 2004 om 21:14.
Oud 11 oktober 2004, 21:19   #10
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
juist, Vlamingen begroten beter, besparen beter, sluiten ramen en deuren...

de walen hebben altijd tekorten, besparen niet en laten ramen en deuren openstaan... vliegt het geld wel buiten, want Vlamingen zijn solidair !
Net dat is zo jammer, het beleid ginds is geldverslindend en asociaal, niemand die dat wil inzien.
Vandaag nog in Luik geweest.
Ik vraag me af hoe het komt, dat er zoveel mensen in krotten wonen als je beseft dat er al jaren een mega-geldstroom zich naar ginds verplaatst.
Oud 11 oktober 2004, 21:56   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net dat is zo jammer, het beleid ginds is geldverslindend en asociaal, niemand die dat wil inzien.
Vandaag nog in Luik geweest.
Ik vraag me af hoe het komt, dat er zoveel mensen in krotten wonen als je beseft dat er al jaren een mega-geldstroom zich naar ginds verplaatst.

Ben onlangs nog naar Antwerpen geweest. Ik vraag me af hoe het komt dat zoveel mensen in krotten leven hoewel Antwerpen het belangrijkste diamantcentrum van de wereld, de tweede haven van Europa heeft en het belangrijkste centrum van de chemie ter wereld (op Houston TX na) is. Allemaal de schuld van de Walen zeker?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 22:03   #12
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ben onlangs nog naar Antwerpen geweest. Ik vraag me af hoe het komt dat zoveel mensen in krotten leven hoewel Antwerpen het belangrijkste diamantcentrum van de wereld, de tweede haven van Europa heeft en het belangrijkste centrum van de chemie ter wereld (op Houston TX na) is. Allemaal de schuld van de Walen zeker?
Kortzichtige gast.
De geldstroom gaat VAN Vlaanderen NAAR de Walen.
Met die fenomenale bedragen hadden ze ipv hun partijkas te sponsoren en de mensen dom te houden, beter geïnvesteerd in goede woonst voor die mensen.
Dat had tenminste ook werkgelegenheid gecreëerd in Wallonië.

Een mol die dat niet zien wil.
Of je moet rood zijn natuurlijk en naïef gehouden worden door de partijtop........
Oud 11 oktober 2004, 22:16   #13
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortzichtige gast.
Met die fenomenale bedragen hadden ze ipv hun partijkas te sponsoren en de mensen dom te houden, beter geïnvesteerd in goede woonst voor die mensen.

Of je moet rood zijn natuurlijk en naïef gehouden worden door de partijtop........
Zou het g*dverd*mm* niet tijd worden dat de media eens aan de mensen gaan uitleggen [font=Arial Black][size=3]waarom [/size][/font]wij nu zo drakonisch moeten besparen waardoor er in Vlaanderen nog een hoop werklozen zullen bijkomen.

Kan iemand mij uitleggen waarom Onkelinckx ongegeneerd en zonder verpinken voor de kamera's kan komen verklaren dat er in Wallonië geen besparingen zullen komen [font=Arial Black](NON)[/font] en dat ze zelfs geld moeten bijkrijgen voor onderwijs terwijl wij hier in Vlaanderen ons personeel een inkomensstop moeten opleggen om de Nationale schuld te kunnen afbouwen?

Ondertussen zit Wallonië met het slechtse en tevens het duurste onderwijs van Europa...
Oud 11 oktober 2004, 22:48   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortzichtige gast.

De geldstromen naar Wallonïë zijn peanuts in vergelijking met de geldstromen van Antwerpen naar de rest van de wereld. Maar bon die geldstromen daar zwijgen jullie uiteraard mooi over.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be