Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2004, 17:29   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard Vijf procent Vlamingen stemde voor allochtone kandidaat

Vijf procent Vlamingen stemde voor allochtone kandidaat
19/10/2004 09:23 (Belga) Volgens een enquête van twee Vlaamse sociologen (KUL/KUB en KUL/ULB) stemde 5,5 procent van de Vlamingen bij de jongste verkiezingen voor een allochtone kandidaat; 54 pct koos een Belgische kandidaat en 41 pct stemde voor de lijsttrekker. De resultaten werden voorgesteld op een colloquium van het Belgische interuniversitaire initiatief over immigratie en integratie. Het zijn vooral de kiezers van de linkse partijen die het makkelijkst een bolletje kleuren achter de naam van een allochtone kandidaat: 29,8 pct bij Groen! en 9,9 pct bij het kartel sp.a/Spirit. De kiezers van de CD&V verkiezen een autochtoon (64,7 pct). Bij het Vlaams Blok stemt de meerderheid op de lijsttrekker (58,2 pct). Er is geen verschil tussen mannen en vrouwen. Leeftijd en opleiding spelen wel een belangrijke rol. Jongeren en kiezers met een hogere opleiding stemmen makkelijker op een allochtoon. Bij de 65- tot 85-jarigen kiest amper 1,7 procent voor een kandidaat van vreemde afkomst. (dwm)

Zo zie je toch dat het de oudjes die dementeren zijn die contact met de realiteit zijn verloren die stemmen op het VB en vooraal goedgelovige jongeren die niet weten hoe de wereld in elkaar steekt.

Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 17:37   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus 95% stemde er niet voor.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 17:53   #3
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

5% dit is ongeveer het aantal chocolade mannetjes met een paspoort zeker.Eigen volk eerst zeker.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 17:57   #4
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
19/10/2004 09:23 (Belga) Volgens een enquête van twee Vlaamse sociologen (KUL/KUB en KUL/ULB) stemde 5,5 procent van de Vlamingen bij de jongste verkiezingen voor een allochtone kandidaat; 54 pct koos een Belgische kandidaat en 41 pct stemde voor de lijsttrekker. De resultaten werden voorgesteld op een colloquium van het Belgische interuniversitaire initiatief over immigratie en integratie. Het zijn vooral de kiezers van de linkse partijen die het makkelijkst een bolletje kleuren achter de naam van een allochtone kandidaat: 29,8 pct bij Groen! en 9,9 pct bij het kartel sp.a/Spirit. De kiezers van de CD&V verkiezen een autochtoon (64,7 pct). Bij het Vlaams Blok stemt de meerderheid op de lijsttrekker (58,2 pct). Er is geen verschil tussen mannen en vrouwen. Leeftijd en opleiding spelen wel een belangrijke rol. Jongeren en kiezers met een hogere opleiding stemmen makkelijker op een allochtoon. Bij de 65- tot 85-jarigen kiest amper 1,7 procent voor een kandidaat van vreemde afkomst. (dwm)

Zo zie je toch dat het de oudjes die dementeren zijn die contact met de realiteit zijn verloren die stemmen op het VB en vooraal goedgelovige jongeren die niet weten hoe de wereld in elkaar steekt.

ha...ha...5% Vlamingen....u zou beter zeggen 5% profiterende allochtonen.... allochtonenknuffelaar !
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 17:59   #5
Bloxbuster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
ha...ha...5% Vlamingen....u zou beter zeggen 5% profiterende allochtonen.... allochtonenknuffelaar !
allochtonenknuffelaar ? Ik ken zoveel van die mensen niet , want ik zie er niet zoveel , ofwel aan het werk of wel durven ze niet meer buiten.
Oud 19 oktober 2004, 18:00   #6
MT
Schepen

Standaard

Citaat:

Inderdaad!8)

Laatst gewijzigd door MT : 19 oktober 2004 om 18:00.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:06   #7
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

.....waarom zouden wij sinterklaas moeten blijven spelen voor een hoop allochtonen dat hier komt profiteren en dan toppunt van alles, wanneer er dan toch een paar doorbreken naar de top zoals die negerin in de brusselse ( of waalse ?) regering ( verkozen op de FDF lijst.....svp...).. ..ewel....diezelfde negerin heeft reeds meermaals misprijzende uitspraken gedaan naar de vlamingen toe.......het is afgelopen en gedaan .....en ze mogen mij verwijten voor wat ze willen.....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:08   #8
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
.....waarom zouden wij sinterklaas moeten blijven spelen voor een hoop allochtonen dat hier komt profiteren en dan toppunt van alles, wanneer er dan toch een paar doorbreken naar de top zoals die negerin in de brusselse ( of waalse ?) regering ( verkozen op de FDF lijst.....svp...).. ..ewel....diezelfde negerin heeft reeds meermaals misprijzende uitspraken gedaan naar de vlamingen toe.......het is afgelopen en gedaan .....en ze mogen mij verwijten voor wat ze willen.....
Waarom dat belachelijke embleem van het Joods Appel???
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:09   #9
CommonSense
Vreemdeling

CommonSense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allochtonenknuffelaar ? Ik ken zoveel van die mensen niet , want ik zie er niet zoveel , ofwel aan het werk of wel durven ze niet meer buiten.
De ideale persoon om ze te verdedigen, dus

Ik moet het je toegeven: je bent een groot humorist!

[size=4]"ofwel aan het werk ofwel durven ze niet meer buiten"[/size]
CommonSense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:11   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat wil zeggen dat er echt niet veel nieuwe Belgen stemmen op allochtone medemensen;

Ook niet verwonderlijk. Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Grieken en andere inwijkelingen gaan ook niet stemmen op de huidskleur of geloof van een politiekertje.

Trouwens, wie bepaald wie op welke plaats op de kieslijsten komt? En wat zijn de tegenprestaties van de mensen die op die lijsten staan? Uitgezonderd gehoorzaamheid naar de partijtop toe.
Oud 19 oktober 2004, 18:19   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel naar school in Elsene ?
Oud 19 oktober 2004, 18:28   #12
Bloxbuster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ofwel naar school in Elsene ?
ja , die rechtsen, heeft de VLD ook veel schuld aan, met zo een hele hoop lerlingen in de klas , geen lucht, geen bewegingsvrijheid, geen deftig meubilair, de boel moest eens ontploffen en weer zijn de allochtonen de dupe, maar Van der Poorten is verantwoordelijk.
Soms met 30 in een klas en dat is niet leefbaar en dan krijg je al eens toevallig een stamp in de buik en velen laten zich betalen voor zo verhalen. 5 OPPVERVLAKTEN VAN AMPER 30 M2 )
Ik geloof dat er ool vele leraars in het VB zetelen of ben ik verkeerd ?

Laatst gewijzigd door Bloxbuster : 19 oktober 2004 om 18:37.
Oud 19 oktober 2004, 18:35   #13
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ook niet verwonderlijk. Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Grieken en andere inwijkelingen gaan ook niet stemmen op de huidskleur of geloof van een politiekertje.
Verleden jaar op school een stemtest gedaan tussen de leerlingen. Gezien de meerderheid buitenlandse "roots" heeft was het dan ook verwonderlijk da Vlaams Blok as derde partij uit de bus kwam. Veel ingeburgerde (zelfs minder ingeburgerde) italianen, turken etc... stemmen dus niet naar geloof od.

As het zo doorgaat gaan belgen vor de helft stemmen op allochtonen en gaan de allochtonen nog de grootste achterban van t blok worden
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:36   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja , die smerige rechtsen, heeft de VLD ook veel schuld aan, met zo een hele hoop lerlingen in de klas , geen lucht, geen bewegingsvrijheid, geen deftig meubilair, de boel moest eens ontploffen en weer zijn de allochtonen de dupe, maar Van der Poorten is verantwoordelijk.
Soms met 30 in een klas en dat is niet leefbaar en dan krijg je al eens toevallig een stamp in de buik en velen laten zich betalen voor zo verhalen. 5 OPPVERVLAKTEN VAN AMPER 30 M2 )
Och, in mijn apejaren zaten wij wel met 48 in de klas, en dat was dan nog volop in de schoolstrijd, dus helemaal geen geld (weet nu niet meer of dat de schuld van de bsp of de pvv was - weet nog wel dat voor het ateneum toen, en waarschijnlijk nog wel, het geld bij wijze van spreken niet op kon), en nog braken we de school niet af, laat staan zwangere vrouwen in den buik stampen.
Denk ook wel dat er veel leraars voor het vb zullen stemmen. Is het niet van het begin, dan zal het waarschijnlijk niet lang duren.
Oud 19 oktober 2004, 18:40   #15
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ja , die smerige rechtsen, heeft de VLD ook veel schuld aan, met zo een hele hoop lerlingen in de klas , geen lucht, geen bewegingsvrijheid, geen deftig meubilair, de boel moest eens ontploffen en weer zijn de allochtonen de dupe, maar Van der Poorten is verantwoordelijk.
als ge zo voordoet met uw gezever,stel ik voor dat niemand er nog op antwoord!
U pleit immers voor de complete leugen,door de vingers zien van criminaliteit,en het zwart maken van mensen die er niks mee te maken hebben.

Kent u toevallig de FCCU?

Laatst gewijzigd door doornroosje : 19 oktober 2004 om 18:49.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:45   #16
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

O le'pidum ca'put
Oud 19 oktober 2004, 18:48   #17
Bloxbuster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Kent u toevallig de CCU?
ik be hier precies de pispaal geworden en ben van plan als enig van de rechtgeaarden democraten,
zuiver van geweten, hier ook voor het bekeken te houden.
Oud 19 oktober 2004, 18:51   #18
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik be hier precies de pispaal geworden en ben van plan als enig van de rechtgeaarden democraten,
gedraag u dan ook als een democraat,met uw zuiver geweten
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:52   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
what's next ?

één april valt tussen kerstmis en nieuwjaar

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 18:53   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
onmiddellijk ?? onverwijld ??
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be