![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zo ambetant doen tegen Di Rupo ?
Di Rupo zit met een idee. Hij wil iets goeds doen voor zijn Waalse landgenoten. Dit is zijn idee, volgens De Standaard van vandaag: Citaat:
Dat zou toch veel rust en vrede brengen in ons scheurend binnenland ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja,ik werk in de zorg,moet ik dan mijn klanten bedienen met rolator soms,wat een kut debat zeg,mensen verslijten ook zenne
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 mei 2015 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) wordt arbeid correct gedefinieerd in onze vorm van economie? (2) is de pensioenleeftijd afhankelijk van de beschikbare middelen (geld)? (3) kunnen we niet langer en minder werken? (4) wat betekent volledige tewerkstelling? (5) wat betekent 'sociaal duurzame' economie? (6) wat is de impact van de technologische revolutie van de 20ste eeuw? (7) ... Bij de eerste vraag gaat het al totaal verkeerd aangezien dat niet zo is, hoe kan dan de besluitvorming over de pensioenleeftijd geloofwaardig zijn? Laatst gewijzigd door tandem : 16 mei 2015 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan beginnen met de eerste vraag, nl. of arbeid correct gedefinieerd is.
Neen dus. Maar dat is ook helemaal niet ter zake. Helmut Lotti zingt een beetje. Dat is niet arbeiden. Zegt hij zelf toch. Een fotomodel krijgt centen om daar mooi even te gaan staan. Dat is niet arbeiden. Wat wel gedefinieerd is, is of de centen die ze krijgen, beroepsinkomsten zijn. Of iets anders. En hoe de staat daarop een afname doet. Je moet dus niet noodzakelijk 'arbeiden', maar wel zien dat je "dingen doet" die op een marktconforme manier geld in het laatje brengen. En daarmee dan zien dat je er je leven lang mee toekomt. Geholpen door de staat (in min of in meerdere wijze, naargelang het land waarin je leeft, en naargelang het beleid van dat land ...) Maar toveren is onmogelijk. Zelfs als de staat je een ruim pensioen belooft, ze zal het niet kunnen waarmaken jou 1000 euro te geven, als ze elders of eer slechts 700 euro afpakt van een andere en/of van jou. Het gaat ook niet lang duren, als ze ipv 1000 euro af te pakken, er 1300 afpakt, en daarvan dan 600 euro investeert in een scheepslift die tot niets dient. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De inkomsten voor de sociale zekerheid stilletjes aan ergens anders halen als bij de werkende mens zou al een bank vooruit zijn. Dan gaat de pensioenleeftijd veel minder een rol spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus... Als ik verhuis zou ik vroeger op pensioen kunnen? En als ik blijf werken in Vlaanderen? Of erger, Brussel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat jij nog erger zoudt zijn. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pensioenleeftijd zou beter met minstens 5 jaar verlaagd worden en die bende verrijkers die voor de pensioenen gingen zorgen, maar nu levenslang aan 'n uitkeringsinfuus hangen, aan 't werk zetten, eindelijk eens aan 't werk zetten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Er zijn veel meer werklozen : honderdduizenden werklozen werden geparkeerd in nutteloze jobs in de ambtenarij, verstoppen zich op de ziekekas en vele honderdduizenden gingen (veel) te vroeg met pensioen. Jaarlijks worden 60.000 mensen geschorst van hun werklozenuitkering. Zonder deze kunstgrepen kan je zeggen dat wij ongeveer 2 miljoen actieven hebben waarvoor geen werk beschikbaar is. Door de dure arbeid en verdere automatisatie gaat deze groep steeds groter worden.
Laatst gewijzigd door demonen : 17 mei 2015 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me logisch.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Het voorstel om de woestijn te gaan schoonvegen is inmiddels unaniem goedgekeurd door de regering. Men is nu op zoek naar kapitaal om bezems te kunnen kopen, kwestie van socio-economische prioriteiten stellen, zegt men.
Laatst gewijzigd door tandem : 17 mei 2015 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken het stom antwoord al. "We" gaan dat in alle landen doen. Soms zijn er zekerheden in dit wereldvreemd forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |