![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/sc...t-aan-spelling
Eerst het verzwakken van het ABN naar het AN waarbij het algemeen beschaafd Nederlands vervangen wordt door een streekgebonden standaardtaal, vooral wat de tonaliteit betreft. Daarna het practisch verbieden van de leraren om, buiten de grammaticalessen om, op de spelfouten te letten zodat we nu de stomste teksten voor ogen krijgen. En maar spreken over het onderwijs en dat het absoluut hervormd moet worden, terwijl het enige dat we constateren is dat het van kwaad naar erger gaat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De debilisering van het onderwijs is reeds lange tijd aan de gang.
Toen ik in het middelbaar zat was er een lerares Nederlands die op een examen of toets 10% aftrok voor elke DT-fout. Een vriend van mij haalde 69% op zijn examen, maar had 2 dt-fouten en dus ook gebuisd met 49%. Op andere vlakken was ze minstens even streng. Ik heb van die leerkracht enorm veel geleerd omdat ze zo streng was. Als ik naar de leraars tegenwoordig kijk, is alle vorm van strengheid en discipline verdwenen. Als iemand een fout maakt dan moeten we hem vriendelijk op de schoot nemen en over zijn bolleke aaien. Een serieuze terechtwijzing zit er niet meer bij. Maar een deel van de schuld ligt ook bij de ouders. Als je de ouders ziet die naar de leerkracht gaan om uitleg als zoonlief straf krijgt, dan wordt ik daar ziek van. Als die van mij met straf thuis komt, dan krijgt hij van mij nog eens een extra straf.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wat die pedagogische oelewappers die ons onderwijs teisteren dan doen t.a.v. meer abstracte vakken zoals wiskunde of boekhouden. Wanneer je als leraar ook daar "ludiek" wil in zijn kun je net zo goed staan moppen tappen i.p.v. les te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pedagoochelaars ....
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De huidige onderwijsbenadering wijst structuren van de hand, minimaliseert het heuristiek denken en gaat zonder blikken en blozen over het correct taalgebruik heen. Communicatie is belangrijk niet de vorm waarop je communiceert. Gevolg is dat weinig afgestudeerden vandaag nog een courante zin zonder fouten kunnen schrijven. En dan spreek ik nog over ASO-niveau. Naar school gaan moet plezant zijn en structuren zijn onbelangrijk. Vroeger waren die structuren wel belangrijk en mocht naar school gaan plezant zijn. Maar het eerste woog veel meer door dan het laatste. Niet alleen op gebied van taal stel ik een achteruitgang vast, ook op het gebied van algemene kennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verloedering op alle gebied; het enige dat we met zekerheid weten is dat we tegen een schuldenberg om U tegen te zeggen opzien en dat die schuldenberg de toekomst van onze burgers tot ver in de toekomst zal teisteren... En dat werd en wordt ons verkocht onder het mom van 'sociaal zijn' zodat met zekerheid iedereen, buiten natuurlijk een bevoorrechte elite, arm zal worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spellingsfouten tegen spellingsregels die om de haverklap gewijzigd worden: eerlijk gezegd je m'en fou. Tussen-n of niet, k of c, allemaal mierengeneuk ![]() Edit: spelfout ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 juni 2015 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een verschil tussen mierenneuken en en alles maar gewoon aan zijn laars lappen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is allemaal maar bijzaak, het grotere probleem vertoond zich daar waar de Vlaming niet eens meer weet dat hij Vlaming is maar Nederlandstalige.
Een land vol met Franstaligen en Nederlandstaligen in plaats van Vlamingen en Walen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juni 2015 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lijkt me wel leuk:
http://www.encyclo.nl/lokaal/10210 http://forum.scholieren.com/archive/.../t-855103.html https://nl.wikipedia.org/wiki/Chattaal http://taalislol.classy.be/sms_afkortingen.htm http://www.sms-taal.nl Nou , ik ben er ook wel ff schuldig aan , maar .... sommige overdrijven , het gaat bijna zodanig , dat je een nieuwe taal moet gaan leren !!!! ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Citaat:
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.Alvorens te straffen luisteren wij eerst even naar onze kinderen om hun kant van het verhaal te horen en als blijkt dat de straf gerechtvaardigd was, krijgen ze nog een bolwassing van ons erbij. Blijkt het niet gerechtvaardigd, dan mag de school het gaan uitleggen. We hebben ooit meegemaakt dat onze dochter voor een klein vergrijp een hele tijd in de hoek heeft moeten staan én nog eens een strafwerk moest schrijven. We hebben haar verboden het strafwerk te maken en er is een briefje mee naar school gegaan dat ze voor dat kleine vergrijp genoeg gestraft was en dat ze het strafwerk daarom van ons niet mocht maken.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe reageerde de school / juf / leraar ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn daar niet meer op teruggekomen. Onze dochter heeft daar nooit nog iets over gehoord.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks dat ik geen kinderen heb , kan ik enkel maar zeggen
dat nodeloos/overdreven straffen inderdaad niet zinvol zijn !!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat toch geen punten aftrekken op mijn rapport?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Vlamingen zouden idd beter streven naar hereniging, zoals de Duitsers deden, of begreep ik je nu verkeerd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
We zijn helaas een bende losers aan 't groot brengen. |
![]() |
![]() |