![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erkende imams moeten Nederlands spreken
http://www.vandaag.be/binnenland/159...s-spreken.html Wie niet erkend is .... Citaat:
Arabisch of bv een andere taal dan Nederlands of Frans of Duits of Spaans , of ook Engels !! Algemeen , dat men na een tijdje de taal spreekt van het land waar uw woont , lijkt toch wel logisch !! Of zie ik het verkeerd ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 juni 2015 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Titel zegt moeten !!
Tekst zegt kennen !! Vreemd !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen Nederlands kennen, maar ook onze cultuur kennen.
Dat is een voorwaarde om de nodige brugfunctie te kunnen vervullen. Blijft er toch nog altijd iets in mijn maag zitten. Er moet meer scheiding van staat en godsdienst komen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weerom lege doos.
Ze hebben moskeeën per heimweeland, de turken, de marokkanen, de pakistanen etc... zelfs al kennen ze Nederlands, Allah spreekt enkel arabisch, en de preek gaat volgens mij niet in gebrekkig Nederlands aan gebrekkig Nederlands sprekende gelovigen gegeven worden. Dit was zinvol geweest toen ze nog maar met een handvol waren. Nu spreekt geen kat Nederlands in de moskee. En de bekeerlingen zullen wel arabisch leren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2015 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat houdt die "meer" in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot ze totaal is.
Dus geen betaling van weddes aan pastoors of imams. Godsdienstlessen weg uit het onderwijs: godsdienstleraren niet betaald door de staat; godsdienstlessen of dito belevenissen na de schooluren en nooit verplicht. Afbouw van de band tussen religieuze gebouwen en de staat, met als enige uitzondering een mogelijk contract voor instandhouding van waardevol erfgoed ... en wellicht nog een paar zaken waar ik nu even niet aan denk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs taalvrijheid is niet absoluut.
Specifiek voor moslims is er altijd een terroristisch gegeven, dat zich recent nog uitte (en blijft uiten) in ronselen van huurlingen. Specifiek voor sektes : lees maar alles ivm het in het oog houden ervan, zoals die parlementaire commissie daar beschreef, maar waarvan precies niet veel in huis komt. .
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met het afvoeren van de godsdienstlessen in het onderwijs. In België is het een grondwettelijk recht voor eigen, al dan niet confessioneel gebonden, onderwijs te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite zouden we de moskeeën ook moeten confisceren, maar dat doen ze niet hé? Nochtans was het toch zo dat in ruil voor de confiscatie van de gebouwen, de priesters een loon kregen? Me dunkt zijn die gebouwen ondertussen al lang afbetaald.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals flaminganten een aantal zaken fundamenteel anders bekijken, zo doe ik dat ook met godsdienst. Parochiekerken zijn eigendom van de overheid ? Verkopen dan maar. Grondwettelijke rechten ? Er is een procedure voorzien om de grondwet te wijzigen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks gaat gij nog zeggen dat rabijnen en chassidische joden ook Nederlands moeten kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer maar eens de fundamentele vrijheden in die grondwet te wijzigen. Wedden dat u nergens komt binnen een democratisch bestel? Ongetwijfeld lukt dat wel binnen een dictatuur, maar bent u misschien voorstander van zo'n staatsvorm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze hebben haar langer dan twintig jaar lang gerestaureerd. Dat kost wel wat. En trouwens, de kerk werd gebouwd door geld van "de mensen". En wie zijn "de mensen"? De staat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2015 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |