Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2015, 07:32   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard 42 procent Antwerpse gevangenen is illegaal

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Bijna de helft van de populatie in de Antwerpse gevangenis is illegaal. En een op tien van de gearresteerde criminelen heeft geen geldig verblijfsstatuut.
Even Apeldoorn bellen?

Return to sender, adress unknown, No such number, don't such zone ... dat begin ik altijd spontaan te zingen bij dat soort van artikels, met dank aan Elvis Presley.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 juni 2015 om 07:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 07:42   #2
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Illegalen die misdrijven hebben gepleegd belanden vaker in de gevangenis, omdat wij als onderzoeksrechter geen andere keuze hebben dan hen op te sluiten. Ze beschikken niet over een legaal inkomen en niet over een vast adres. Daardoor is de kans op recidive en onttrekking aan de strafvervolging groot. Illegalen zitten ook langer in de gevangenis omdat ze niet in aanmerking komen voor een enkelband. Dat verklaart hun oververtegenwoordiging in de gevangenis."
Beetje een flauwe uitleg als je het mij vraagt. Misschien ineens de bouw van een tweede monster-gevangenis starten in de Antwerpse periferie?
Oud 11 juni 2015, 07:49   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Beetje een flauwe uitleg als je het mij vraagt. Misschien ineens de bouw van een tweede monster-gevangenis starten in de Antwerpse periferie?
Nee, daar bedanken we 'feestelijk' voor, de bouw van nieuwe gevangenissen op de kosten van die brave belastingbetaler. Zoals ik iets hogerop al wist te schrijven: RETURN TO SENDER!

En er is er juist eentje in aanbouw aan het Galgenweel op Linker-Oever met uitzicht op de Schelde maar dat is wel een Forensisch Psychiatrisch Centrum

Op de bewuste site kan u ook even 'bestaande gevangenissen' aanklikken enorm leerrijk
Oud 11 juni 2015, 08:48   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

En hoeveel % zit niet in de gevangenis wegens plaatsgebrek?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 09:00   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illegalen zitten ook langer in de gevangenis omdat ze niet in aanmerking komen voor een enkelband.
Dat snap ik even niet.
Als ze in aanmerking zouden komen, op hun illegaliteit na, voor een enkelband, wat houdt justitie dan tegen om hen te repatriëren ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 09:18   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat snap ik even niet.
Als ze in aanmerking zouden komen, op hun illegaliteit na, voor een enkelband, wat houdt justitie dan tegen om hen te repatriëren ?
En hoe denkt ge dan uwe enkelband terug te krijgen? Weet gij wel hoeveel dat kost?

En bekijk me nu niet zo vuil.
Oud 11 juni 2015, 09:55   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En hoe denkt ge dan uwe enkelband terug te krijgen? Weet gij wel hoeveel dat kost?

En bekijk me nu niet zo vuil.
Ewel, nu twijfel ik of je met mijn voeten aan het spelen zijt.
Dan wel dat je het niet snapt.

Maar of anderen het dan snappen, dat is pas de vraag.
Daarom duidelijker:
illegale gevangenen een dosis straf geven, gedeeltelijk laten uitzitten, en dan repatriëren met de boodschap dat als hem terugkomt, hij de rest (dubbel, mocht dat eens wettelijk mogelijk worden) mag uitzitten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 juni 2015, 10:05   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat snap ik even niet.

.
Straffen onder de 3 jaar:

- wie Belg is of hier legaal verblijft: onmiddelijke vrijlating in afwachting van een enkelband tot 1/3 van de straf
- wie hier illegaal verblijft: geen enkelband, dus na (min of meer) 1/3 van de straf in de gevangenis, uitwijzing

Belgen en legalen zitten hun gevangenisstraf uit onder een enkelband, illegalen in de gevangenis. Ergo, er zijn meer illegalen dan Belgen/legalen in de gevangenis.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 juni 2015 om 10:05.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 10:42   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Straffen onder de 3 jaar:

- wie Belg is of hier legaal verblijft: onmiddelijke vrijlating in afwachting van een enkelband tot 1/3 van de straf
- wie hier illegaal verblijft: geen enkelband, dus na (min of meer) 1/3 van de straf in de gevangenis, uitwijzing

Belgen en legalen zitten hun gevangenisstraf uit onder een enkelband, illegalen in de gevangenis. Ergo, er zijn meer illegalen dan Belgen/legalen in de gevangenis.
Je zou denken: op gans het aantal van de bevolking, zijn het er maar zeer weinig die illegaal zijn.
Maar toch raken ze zo makkelijk en zo massaal in 't gevang ...

En die illegalen die in 't gevang zitten, zou dat zijn omdat ze werkten in het zwart ? Ik zou denken dat een illegaal zich een beetje koest houdt ....

Maar veeg het maar collectivistisch onder de mat ... en verschiet daarna van de reacties van de gewone m/v ...

.

Oud 11 juni 2015, 10:49   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat snap ik even niet.

.
Politici.
Oud 11 juni 2015, 10:53   #11
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou denken: op gans het aantal van de bevolking, zijn het er maar zeer weinig die illegaal zijn.
Maar toch raken ze zo makkelijk en zo massaal in 't gevang ...

En die illegalen die in 't gevang zitten, zou dat zijn omdat ze werkten in het zwart ? Ik zou denken dat een illegaal zich een beetje koest houdt ....

Maar veeg het maar collectivistisch onder de mat ... en verschiet daarna van de reacties van de gewone m/v ...

.
Ik heb gewoon op uw vraag geantwoord, hoor... Als je geen antwoord wou, moest je ook geen vraag stellen, hé.
Oud 11 juni 2015, 11:13   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ewel, nu twijfel ik of je met mijn voeten aan het spelen zijt.
Dan wel dat je het niet snapt.

Maar of anderen het dan snappen, dat is pas de vraag.
Daarom duidelijker:
illegale gevangenen een dosis straf geven, gedeeltelijk laten uitzitten, en dan repatriëren met de boodschap dat als hem terugkomt, hij de rest (dubbel, mocht dat eens wettelijk mogelijk worden) mag uitzitten.

.
We hadden u begrepen Schoof.
Maar waarom niet dadelijk repatrieren afhankelijk van het misdrijf?
Veel misdrijven plegen ze juist om hier langer te kunnen blijven denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 11:49   #13
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat snap ik even niet.

.
vree goed idee,

een crimineel terug vrijlaten in het buitenland, zonder enige straf.

"je mag da nie meer doen! ga maar terug naar huis".

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 juni 2015 om 11:50.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 12:17   #14
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
....een op tien van de gearresteerde criminelen heeft geen geldig verblijfsstatuut.
... en die andere 32 % waarom zijn die illegaal ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 13:25   #15
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

De regering Di Ruppo had toch beslist om illegale vreemdelingen die strafbare feiten plegen en in de gevangenis terecht komen terug te sturen naar het land van herkomst. De huidige regering roept toch dat ze de beslissingen van de vorige regering nog moeten uitvoeren dus waar wacht men op. Illigale vreemdelingen terug naar het land van herkomst. Er is terug plaats in de gevangenis en er moeten geen nieuwe gevangenissen gebouwd worden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 13:27   #16
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nee, daar bedanken we 'feestelijk' voor, de bouw van nieuwe gevangenissen op de kosten van die brave belastingbetaler. Zoals ik iets hogerop al wist te schrijven: RETURN TO SENDER!

En er is er juist eentje in aanbouw aan het Galgenweel op Linker-Oever met uitzicht op de Schelde maar dat is wel een Forensisch Psychiatrisch Centrum

Op de bewuste site kan u ook even 'bestaande gevangenissen' aanklikken enorm leerrijk
Als we nu eens ipv tegen de mensensmokkelaars te vechten in de Middellandse zee, ze aanwerven om in de andere richting te varen?
Oud 11 juni 2015, 13:32   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we nu eens ipv tegen de mensensmokkelaars te vechten in de Middellandse zee, ze aanwerven om in de andere richting te varen?
Strak plan!!!!
Oud 11 juni 2015, 13:34   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De regering Di Ruppo had toch beslist om illegale vreemdelingen die strafbare feiten plegen en in de gevangenis terecht komen terug te sturen naar het land van herkomst. De huidige regering roept toch dat ze de beslissingen van de vorige regering nog moeten uitvoeren dus waar wacht men op. Illigale vreemdelingen terug naar het land van herkomst. Er is terug plaats in de gevangenis en er moeten geen nieuwe gevangenissen gebouwd worden.
Wie zegt dat dat niet gebeurt?
Oud 12 juni 2015, 14:15   #19
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lol, wat lees ik nu:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/be...al-578179.html

De australiërs hebben mijn idee gepikt
Oud 12 juni 2015, 14:23   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, wat lees ik nu:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/be...al-578179.html

De australiërs hebben mijn idee gepikt
Het was dan ook een goed plan!!

Citaat:
Betaalt Australië mensensmokkelaars om asielzoekers terug te varen?
Ervoor betalen, nee dank u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be