![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfelde of het binnenland waardig zou zijn of ik het de K&K zou inflikkeren.
Bron ![]() Citaat:
Als je inlogged op uw banksite en eensklaps merk je daar een vraag dat men al uw gegevens nodig heeft, daar men een probleem gehad heeft bij de bank, en zo alle klanten hun gegevens kwijtspeelde en ze die opnieuw moeten te weten zien te komen via de klanten zelf ... (geen backups daar dus :rofl). Komt dat geloofwaardig over? NEE. Twijfel je toch, dan is de beste optie op dat ogenblik, een telefoontje naar uw bankinstelling toe en wat tekst en uitleg vragen. Vrij recent zijn er ook berichten verschenen op het net dat er een bende is die zich uitgeeft als Microsoft medewerkers en een aantal inlog en andere gegevens 'eisen'. Goede raad, ga daar zeker niet op in. De mensen van Microsoft die houden zich daar echt niet mee bezig hoor. Het zijn gewoon fishing bendes. Dan heb je nog het deel ransomware (politievirus, wat niets met de Politiediensten te maken heeft hoor) Men blokkeert van buitenuit uw PC en eist een bedrag om dit terug ongedaan te maken. Krijg je er wel af hoor maar dat is meer iets voor de echte PC liefhebbers. Zelf lees ik nogal vrij regelmatig enkele beveiligingssites door kwestie van te weten welke duistere dingen er op het Internet rondwaren. ![]() Ik geef er graag eentje mee van onze Noorderburen: handig ![]() Mijn tekst naar het forum toe in de zin van: Een verwittigd man/vrouw is er twee waard ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, de grootste hoop mensen is gewoon te dom om iets ingewikkelder dan een vuurstenen knol te gebruiken.
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mensen zijn of beter worden nu eenmaal simpel gehouden. Eigenlijk zouden ze gewoon moeten zeggen : zijt ge zo stom om u te laten beet nemen zodat ge uw gegevens vrijgeeft en alles kwijt zijt = pech voor u, lomperik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het nu dit soort van oplichting is, of eenderwelke andere soort van oplichting: ik begrijp niet dat mensen er in trappen.
Mogelijks zijn die oplichters echte meesters in het manipuleren. En wie kunnen ze best manipuleren? De goedgelovige. De simpele. De hebzuchtige. ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef! Ik dacht al dat ik wat verkeerd geschreven, of naar verwezen had
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga op al die mailtjes in , het moest maar eens echt zijn
![]() !!!! NOT !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn gewoon nog te veel mensen die niet goed vertrouwd zijn met hun pc/het internet. Iedereen denkt dat pc's/het internet de normaalste zaak van de wereld is, maar dat is het zeker niet. Dat komt wel ooit... ik denk dat vooral die groep van mensen aan de haak hangen bij het phishen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien mijn bank enkel nog online zou bankieren ,
saluttos tottos nooittos meerros !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge verstaat wat ik bedoel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij begon over Microsoft enz. waarop ik direct heb ingelegd zonder verdere poespas. Hij belde zelfs niet terug. Het is voor een groot deel aan ons om even arrogant te zijn als zij en alle contact zo vlug moegelijk abrupt af te sluiten. Eens je begint te antwoorden hebben ze een strategie. Indien je abrupt afsluit weten ze dat je alert bent. Waar ik me wel vragen over stel is, hoe komen ze aan m'n privé nummer? Ik sta zelfs niet in het telefoonboek. Dat moet dan via spyware zijn als ik iets normaal bestel via computer, waar ik nochtans ook heel voorzichtig ben.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij begon over Microsoft enz. waarop ik direct heb ingelegd zonder verdere poespas. Hij belde zelfs niet terug. Het is voor een groot deel aan ons om even arrogant te zijn als zij en alle contact zo vlug moegelijk abrupt af te sluiten. Eens je begint te antwoorden hebben ze een strategie. Indien je abrupt afsluit weten ze dat je alert bent. Waar ik me wel vragen over stel is, hoe komen ze aan m'n privé nummer? Ik sta zelfs niet in het telefoonboek. Dat moet dan via spyware zijn als ik iets normaal bestel via computer, waar ik nochtans ook heel voorzichtig ben.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp wat u bedoelt
![]() GSM & telefoon (netline) heb ik , maar geen facebook ![]() Tijd geleden werd ik daar nog aan herinnerd , iedereen van onze kennissen & klasgenoten hebben facebook , da's gemakkelijk om dan mekaar te contacteren ; en ik bleef bij m'n standpunt , smoelenboek , rien de knots ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info
Meestal zijn de meeste mensen veel te gemakkelijk met het 'uitdelen' van hun gegevens, FaceBook, Twitter ... (uiteraard is dat zijn/haar probleem wat hij/zij er mee doet toch ... ) Ga je iets kopen in een winkel dan hoor je in de meeste gevallen tijdens de betaling de winkelbediende vragen: * heeft u een @-mail adres * mag ik uw telefoonnummer * uw thuisadres Ik zeg dan meestal, daar hebt u geen zaken mee anders krijg je na enkele dagen wel de nodige reclame in uw brievenbus, mail-box of al uw gegevens zijn doorgegeven aan third party 'services' ... Mijn paranoia is verschrikkelijk op dat gebied. (niets mis mee eigenlijk) ![]() Dat smoelboek zal hier nergens opkomen, op geen enkele PC ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 augustus 2013 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens ten velde las ik dit op het net ...
In sommige gevallen is het dan ook raadzaam het landnummer even na te kijken. Linkje naar de Wiki Daaruit leer je bijvoorbeeld dat mocht het nummer +99572000446 u opbellen dit eentje uit Georgië is, toch even mee opletten is de beste optie. Opletten en nooit opnemen: +99572000446 Georgië +2348034910284 Nigeria Ook de nummers die beginnen met 871 872 873 874 870 8816,8817 Deze blijken peperdure Satelliettelefoonnummers te zijn waar de beste optie weer is: niet opnemen. Het beste plan is dus: Ken je het nummer niet of lijkt je op het eerste zicht het landnummer of zonenummer niet duidelijk ... NOOIT opnemen NOOIT terugbellen Nummer dat U belde: BLOKKEREN Zo zie je maar ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kregen we dikke kanjers van telefoonboeken met de nummers van de vaste telefoons. Je moest toen betalen om er niet in te staan... Met de vele gsm's die er nu zijn waren er geen telefoonboeken. Tot we er over een paar weken toch een in de bus kregen vol gsm-nummers! Weer betalen om er niet in te staan straks? |
|
![]() |
![]() |