![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Tja, op onze nationale nieuwsuitzendingen zal men vandaag weeral minstens 50 keer uitvoerig over het Amerikaans presidentieel debat commentaar gegeven hebben... Zelfs met direct contact vanuit de VS met ongelooflijk belangrijke feiten!
Over Soedan, waar een genocide bezig is, hoort men natuurlijk niets... Dat is in feite ook niet nodig, want die genocide is bij manier van spreken legaal, gezien niemand optreedt... U weet wel, deze zaak is in handen van de diplomaten van de VN... En praten is vanzelfsprekend, zeker in genocidegevallen, veel belanger dan effectief optreden! Ik noem dat een echte schande... De linkaards... diplomatie! Citaat:
![]() Bwa, het is hier al bij al plezant... Dus de 'diplomaten' van de VN hebben nog alle tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Voor zover het iemand op dit forum interesseert (en er wakker van ligt)... sinds gisterenavond heeft de VRT eindelijk dit drama terug ontdekt.
Sinds de dodentellingen worden bijgehouden (maart van dit jaar) zijn er tienduizend doden per maand gevallen (tot nu toe 70.000 op 7 maand). Sommigen durven beweren dat dit de fout is van de VN wegens 'de andere kant uitkijken' ... Ik noem dat schuldig verzuim en machtsafwending... Wel heeft onze goegemeente (met de VRT op kop) maanden wakker gelegen van de oorlog in Irak (nog geen 10.000 dagen op een jaar - In Sudan per maand --> maar ja, daar kan men geen anti-Amerikanisme meekweken). Een presidentieel debat in een ver land had trouwens duizendmaal meer nieuwswaarde dan 1.500.000 mensen die op de vlucht zijn en waarvan iedereen weet dat er minstens 300.000 gaan sterven, ongeacht welke maatregelen de VN nog gaat nemen); daarom werd zo'n debat ook minstens vijftig maal per dag uitvoering (zelfs met correspondenten ter plaatse) besproken... Tja, als de VS verantwoordelijk zijn voor 15.000 doden sinds de start van de oorlog (20 maanden geleden), wat is de internationale gemeenschap dan voor de dood van 70.000 mensen op 7 maand?... Natuurlijk is de VRT niet wakker geschoten omwille van mijn maandenlange noodkreten (wie zal er trouwens buiten een paar rare kwasten dit forum lezen?), maar het geeft me toch een goed gevoel dat er eindelijk meer aandacht voor die genocide komt... Als er nu nog eens wat vet uit de vetpotten komt, dan zijn we al stappen verder. Bij gelegenheid kan de VRT misschien ook eens wat meer aandacht besteden aan het rapport van deze week, waaruit blijkt dat het embargo tegen het regime van ons Saddammeke uit eigen bewin werd genegeerd door hoge pieten uit landen met een permanente zetel in de veiligheidsraad én met vetorecht (zie in dit verband: [size=4]hier[/size]). In de wetenschap dat er slechts enkelen dit artikeltje interessant zullen vinden, kruig ik maar terug in mijn spitsmuizenholletje (wel met mijn staart als een antenne boven de grond). ![]() Als na de VRT de vetpotten nog eens wakker worden, dan krijgen we, Moeke, binnenkort misschien toch wat vet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_____________ Ben ik strenger voor de VS dan voor de terroristen? Ik meet de VS volgens de morele standaard die ze zelf claimen. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 1561 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus de VN heeft inderdaad die oorlog niet in gang gezet... En dan? Waarvoor dient die organisatie en die vetpotten... Een pure schande... Straks, als ik tijd heb, zal ik nog eens over onze Congo beginnen... Laat ons vooral de moraal ridder uithangen en niets doen... Dan blijft alles legaal... Ik herhaal: SCHULDIG DOOR VERZUIM EN MACHTSAFWENDING... Maar uiteraard vraag ik niet dat U er gaat van wakker liggen... Dat doet praktisch nooit iemand als de eigenbelangen niet in het gedrang komen... En nu mag mijn logica duizendmaal niet kloppen.... Duizenden doden hadden er niet geweest, indien de VN kordaat en efficiiënt had opgetreden (natuurlijk de VS heeft daar geen interesses... de VS heeft al zijn bijdrage nog niet volledig betaald... Natuurlijk zus en zo). Iedereen is (on)schuldig behalve wij/zij... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het de plicht van de VN om militair in te grijpen in Soedan? Ik weet het niet, ik ken de situatie daar nauwelijks. __________________ Misschien is de beste manier om het VB te neutraliseren gewoon allemaal lid worden. De Openbaringen van Flippend Rund, 696 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat het de plicht is van eenieder om de miserie van anderen aan te trekken, dat durf ik niet beweren. Wel dat we een veel betere wereld zouden hebben, moest iedereen dat doen... Maar alleszins vind ik het de plicht van de VN ervoor te zorgen dat de genocide in Sudan stopt... En die genocide is al een kleine twee jaar bezig... met tot heden honderdduizenden doden (alleen de laatste 7 maanden 70.000; het is pas van toen dat men ze begon te tellen... En in tellen zijn ze schijnbaar goed, de vetpotten). En die doden zijn er niet gevallen omdat de VN de oorlog niet in gang gezet heeft (U verwijst uitdrukkelijk naar de VS) maar wel omdat de VN de macht, zelfs m.i. de plicht heeft, die genocide te stoppen (en dat zal met 'echte wil' niet zo moeilijk zijn... maar ja de EU en de VN die babbelen liever). Dat die onschuldige mensen nu gedood zijn door de VS of door anderen, die daarin niet verhinderd werden door de internationale gemeenschap... Dood is dood! Ik persoonlijk trek me dit inderdaad aan, alhoewel ThePianist me eergisteren omschreven heeft als een extreem rechts persoontje... Maar ik ben wel in mijn jeugd diverse vakanties opgeofferd aan de Bouworde (o.a. kelders gaan graven onder bestaande gebouwen van mentaal gehandicapten), ik heb vroeger wel, met veel politieke tegenwerking, de plaatselijke 11.11.11 helemaal op mijn eentje opgericht... Ik geef jaarlijks redelijk veel geld aan hulporganisaties (de laatste tijd minder en minder omdat ik het gevoel heb dat dit geld niet optimaal besteed wordt) en plaatselijke sociale instellingen. Ik ben trouwens ook stichter, voorzitter, secreatirs... geweest van diverse sport- en socio-culturele verenigingen. Vandaar dat ik me, niettegenstaande mijn rechtse benadering, iets vlugger betrokken voel bij onrechtvaardigheden en gebrek aan een kordaat, correct optreden... Nog misschien vlug bij vermelden dat ik diverse jaren het sociaal dienstbetoon verzorgd heb van een redelijk 'hoge' politieker en als dusdanig redelijk veel in contact geweest ben met de vakbonden (vandaar mijn afkeer voor die instellingen, die enkel het profitariaat en dat nog op zeer korte termijn verdedigen). Vanuit die periode bestaat mijn 'afkeer' voor 'links', omdat dat over het algemeen een strekking is die enkel voor zichzelf leeft (niettegenstaande men anders zou mogen veronderstellen) en nooit (of te weinig) effectieve, concrete maatregelen neemt om iets te veranderen (ze zorgt voor een pampermaatschijappij).... Ik kan dat hier rustig vermelden, gezien ik hier toch anoniem ben... Men gelooft het of men gelooft het niet... Sommigen zullen nog denken dat hier een halve gek iets aan het neerpennen is... En zo voel ik me inderdaad soms... Ik stop nu maar, want ik moet nog altijd hard werken... Ook vandaag ... Nog een (welgemeende ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Islamitische geïnspireerde genocides zijn niet in de mode. Ze passen niet in het politiek correcte plaatje die de linkse media over de moslimwereld poogt uit te sturen. Zo wordt ook de 1ste genocide uit de 20ste eeuw, de afslachting van Armeniërs door Turkse moslims, selectief vergeten. Ze blijven liever het nazisme uitmelken, omdat die marketingtool handiger te gebruiken is in de linkse gedachtendictatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De schuld voor wat in Soedan gebeurt ligt in de eerste plaats nog altijd bij Soedanezen die andere Soedanezen de vreselijkste dingen aandoen. Citaat:
_______________ Een volk van sjoemelaars verdient een regering van sjoemelaars. De Openbaringen van Flippend Rund, 632 |
||
![]() |
![]() |