![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De trein van Antwerpen naar Oostende is zomaar zijn achterste wagons verloren. Door het incident verloren de dagjestoeristen anderhalf uur onderweg naar de kust. Het is niet het eerste probleem met een Desirotrein van Siemens. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad vandaag.
Net voor Lokeren verloor de trein zaterdag zijn laatste drie rijtuigen. "Het was een extra lange trein omdat we veel reizigers richting kust verwachtten. Gelukkig werkten alle veiligheids*systemen waardoor de wagons automatisch tot stilstand kwamen. De treinbestuurder slaagde erin met een technicus die wagons weer aan te koppelen, maar we hebben toch beslist de trein in Lokeren te laten. De reizigers zijn daar overgestapt op een andere trein naar Gent, waar ze op een trein richting kust mochten. Daar arriveerden ze met anderhalf uur vertraging", zegt NMBS-woordvoerder Paul Van Aelst. Nog volgens Van Aelst van de NMBS is het de eerste keer dat dit met een Desiro-treinstel gebeurt. De trein is met alle wagons naar een werkplaats gebracht voor verder onderzoek. En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein. Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer. Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is. Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 augustus 2015 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De NMBS gebruikt dit soort automatische koppeling al 35 jaar zonder noemenswaardige problemen. Uw doemscenario heeft dus, naar goeie NMBS-gewoonte, een beetje vertraging opgelopen lijkt me...
Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2015 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Achterste wagons die loskomen van een trein vind u geen noemenswaardige problemen, rare redenatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En toch , geen ongeval , en slechts anderhalf uur vertraging .
Mocht er een aanhangwagen op de E-40 loskomen , dan was het niet schade-of slachtoffer-vrij gebleven . Zou het dan slechts anderhalf uur vertraging opleveren ? Dus , proficiat voor de werkende veiligheidssystemen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt zelf treinbestuurder zeker? Aan uw manier van klagen te zien zou ik denken van wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Wanneer er zo één incident is in 35 jaar, zonder de minste aanwijzing dat dit het resultaat is van het feit dat er geen rangeerder aan te pas kwam, dan is dat een incident dat onderzocht moet worden, en niet, zoals u laat uitschijnen, het begin van het einde.
Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2015 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wacht maar, ge gaat mij nog moeten gelijk geven maar dan is het te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar in een akute opstoot van dyslektie had ik nu toch zeker wel niet gelezen:
KUTTREIN NAAR OOSTENDE VERLIEST ACHTERSTE... Tsssss ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 augustus 2015 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons ....
Ik ben toch benieuwd hoe de reizigers hierop zullen reageren !! Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal afhankelijk zijn in welke wagon ze zitten. Die in de achterste wagons zullen aan de grond genageld zijn en dat niet alleen van verbazing.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Vreemd, ik heb nog nooit geweten dat er ooit iets bij de NMBS te wijten is aan een menselijke fout.
ALTIJD is het het materiaal. Bij de NMBS moeten dan toch wel alleen supermensen werken.
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben aangenaam verrast dat de NMBS die wagons nog heeft teruggevonden.
![]()
![]() |
#16 |
|
![]() Onjuist. Er zijn al eerder incidenten geweest met die koppeling (GF-koppeling) Nooit met de hanricots.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 augustus 2015 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Kan natuurlijk ook liggen aan de berichtgeving, die vaak met totaal gebrek aan kennis de kranten vult.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 augustus 2015 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een aantal manuele handelingen tegenwoordig automatisch of sneller kunnen worden uitgevoerd, stelt zich inderdaad de vraag of er nog een specifieke functie voorbehouden voor is. Is dat een probleem? Neen, toch?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |