![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geêngageerd en actiebereid, of naïef ?
titel: Koelkasten tegen voedselverspilling al na halve dag gestolen link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150805_01805182 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je met jouw wat in hoofdletters ?
Maar voor de rest, zoals het staat in de openingspost, wil ik aan'tonen' dat je kan filosoferen over de balans tussen geëngageerd en actiebereid zijn enerzijds, en anderzijds naïviteit. Was dat niet duidelijk misschien ? Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Schoof identificeert zich meer met dit soort grijze rechtse zakken uit N-VA bastion Schilde http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150804_01804191
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet dat we nog ondernemende mensen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet er twee staan voor 'een preske.'
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Hierna iets helemaal off topic, waarvoor verschoning!
Beroepshalve geregeld in aanraking met Allochtone Marokkanen. Lag eens in een bed in het Bruggmann ziekenhuis en kon maar niet inslapen. De verveling nabij besloot ik maar in de wachtkamer naar de tévé te gaan kijken. Groot was mijn verbazing (alhoewel, ten opzichte van mijn ervaringen) in plaats van het begeerde toestel een bericht te vinden met volgende tekst: Nadat de derde televisie werd ontvreemd, werd er besloten deze niet meer te vervangen???. De pot, met exotische plant, lag reeds aan ketting. Men zou soms zeggen: hoe is zulks nu in 'godsnaam' mogelijk? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad zeer naïef om 2 grote (?) koelkasten te zetten in een drukke plaats die enkel overdag toegankelijk is. Gelukkig zijn de echte bibliotheken niet zo kortzichtig om waardevolle spullen beschikbaar te stellen. Als ze al een koelkast meenemen, zullen computers,drankautomaten, aanraakschermen,dvd's,... zeker niet veilig zijn.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede bedoelingen, we weten ondertussen waar die dingen toe leiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Woodstock liep het vol met goede bedoelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en je moet daar niet zo mee lachen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woodstock ja, lang geleden ondertussen. Het stukje waar een paar prospecten met biljartkeu's een beetje plaats maken tussen de hippies blijft een klassieker.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, in ruil legde ik wel altijd een appel terug. Een appel uit mijn hof hier. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |