![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal met de nodige uitleg en bewijzen, graag... "De kracht van de verandering" of zoiets...langzaam maar zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, wat ik al EERDER schreef, 2014 was een moeilijke periode voor jullie om te kiezen tussen VB en NVA, maar in 2019 zal dit eveneens het geval zijn ! Want dan is het kiezen tussen NVA of het nekschot voor het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() BTW verhogingen electriciteit, pensioenleeftijd verhogen, tax op diesel verhogen, tax op alcohol verhogen, inschrijvingsgelden verhogen, kinderopvang duurder, afschaf gratis stroom/water, afschaf gratis busabbonoment senioren, etc...
Dat zijn in De Wever zijn ogen geen belastingverhogingen ? Op het tabelleke met +'en en -'en komt het wel op hetzelfde neer. De Wever is een gore leugenaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wil hij de sossen niet meer in regering, vandaar zijn calimero strategie: zolang hij deze zever kan aanpraten aan Jan Modaal kan zijn partijtje zich nog een paar jaar extra te goed doen aan de vetpotten. Gortig smullen is het motto...en links uiteraard verdeeld houden. Ik vraag mij af wat de N-VA eigenlijk in het politieke gebeuren te zoeken heeft: Zo goed als geen verkiezingsbelofte gehouden en voor de rest de schuld op een ander steken. Stap je daarom in de politiek...? Laatst gewijzigd door lupus : 3 augustus 2015 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar nu over reclameren als de N-VA het spelletje meespeelt is ongeloofwaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het klop wel grotendeels dat de N-VA niet echt anders is dan de gemiddelde partij in België. Maar ken jij een andere partij die van de 'schuld geven aan' een partij-filosofie heeft gemaakt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je snapte niet toen de nva voor de verkiezingen zei dat de diepzee-diepe staatsschuld afgebouwd moest worden, en dat dit niet pijnloos ging kunnen gebeuren ? Dat het voor de verkiezingen klonk dat die afbouw redelijk dringend was, want risico op Griekse toestanden ? Dat het voor de verkiezingen klonk dat wij liever die schuld zelf afbetalen, dan deze maar af te wentelen op onze kinderen en kleinkinderen ? Wel, als gij dat niet snapt, dan moet gij maar sos stemmen. Geen probleem voor mij. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En snapt gij niet hoe het zit met dat voorbeeld van een Franstalige belgicistische wielrenner die bakken geld verdient ?
En bijgevolg ook bakken aan solidariteit zou kunnen verkopen aan de solidariteit met de Waalse werklozen ? Maar helaas, meneerke Gilbert zit in Monte Carlo, Monaco. Solidair te wezen met zichzelve. Waarom zou Di Rupo geen fiskale wetgeving in het leven geroepen hebben om dergelijke kapitaalvlucht en belastingsontwijking onmogelijk te maken ? Daar weet ge geen antwoord op ? Maar ge zoudt wel graag hebben dat de regering van het Weverke in die val trapt ? (die val, die gemeenzaam "het groot licht Hollande" genoemd wordt in Frankrijk) Ge moogt van mijn part ook groen stemmen; het kan me geen kloten schelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zal het eerst eens aan zure Bart vragen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zowat elke Belgische - en dus per definitie anti-Vlaamse partij.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens, voor mij moet de staatsschuld niet afbetaald worden. Voor mij moet er groei en inflatie zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De staatsschuld nu afbetalen (weliswaar met nieuwe leningen,maar aan wreed lage rentevoeten) of ze later afbetalen als de intresten weer hoog staan ? Afbetaald moet dat uiteindelijk ooit.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tekst heeft geen dictatoriaal toontje, maar wel een misprijzend. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) risico op Griekse toestanden èn b) veel intresten betalen uit de belastingpot, ten voordele van mensen die obligaties en dergelijke meer hebben. Kan je je iets asocialer voorstellen ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HOE kan Belgie ooit zijn staatsschuld laten dalen als de plannen van Steven Vandeput, NVA, ooit werkelijkheid worden ? Want naar 2019 wil deze het defensie budget optrekken tot 2,2 miljard om tegen 2030 uit te komen aan 6,6 miljard euro. Tel daarbij de miljarden euro's die nodig zijn voor de vervangers van de F16 speelgoedjes en je krijgt ENKEL voor defensie al een lijstje dat ONBETAALBAAR is. Ook Griekenland kocht in 2009 NIEUWE gevechtsvliegtuigen, maw is dit de strategie van de NVA om Belgie de Griekse toer te laten opgaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die verhoging is trouwens nodig om in orde te zijn met onze NAVO-verplichtingen. Of wil jij uit de NAVO stappen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |