Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 07:30   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Belastingsregering loog over diesel

Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!

Laatst gewijzigd door demonen : 5 augustus 2015 om 07:31.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 07:49   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Het is me niet duidelijk wie de verkeerde berekening gemaakt heeft.
(in het krantenartikel waar de ts naar linkt, spreekt men van "een raming van de regering" ...)
En wat men juist vergeleken heeft, want ook hier speel een shift, namelijk van minder taks op benzine naar meer op diesel.
(uit de link: Tegelijkertijd wil de regering de accijnzen op gewone benzine doen dalen. )

Veel gekwaak maar weinig preciesheid, in het Laagste Nieuws dus.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 07:51   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!
hmmm

moeilijk te zeggen ik heb gisteren getankt aan 1.075
de prijsstijging zal wel significant moeten zijn om de kloof met benzine dicht te rijden en aangezien 90% (zou het nog eens moeten opzoeken bij de beroepsorganisatie van brandstoffen) van het verbruik diesel is, is het natuurlijk een tax lift
Iets moet die tax shift financieren dat is duidelijk?

Noteer echter, dat die tax lift ten laste valt van de bedrijven hoofdzakelijk en niet zoals zo gemakkelijk beweerd wordt ten laste van de gewone burger... De gewone burger zal natuurlijk meer betalen, maar de bedrijven een veelvoud meer omdat bedrijfswagens weldegelijk niet voor de fun gekocht worden maar bedrijfskilometers rijden.

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 07:54   #4
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Demonen is zeker geen milieubewuste jongen. Zijn groene vrienden zullen hem zijn kritiek niet in dank afnemen. Zoals Schoof terecht aanhaalde kadert dit volledig in een taxshift naar milieu.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:03   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!
En voor welke reden moet Diesel goedkoper blijven dan Benzine ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:07   #6
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tegelijkertijd wil de regering de accijnzen op gewone benzine doen dalen. )


.
OP TERMIJN en dat betekent in nva-jargon 100 jaar!
Op termijn gaan de ambtenaren en werknemerspensioenen gelijk zijn maar niemand op dit forum gaat dat meemaken.
Op termijn komt alles goed, of niet, wie zal het zeggen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:08   #7
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Demonen is zeker geen milieubewuste jongen. Zijn groene vrienden zullen hem zijn kritiek niet in dank afnemen. Zoals Schoof terecht aanhaalde kadert dit volledig in een taxshift naar milieu.
TaxLift!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:09   #8
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En voor welke reden moet Diesel goedkoper blijven dan Benzine ?
WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:12   #9
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!
Als de belasting voor het ene stijgt om de belasting voor het andere te kunnen laten dalen en alzo een nivellering te weeg te brengen, kun je enkel van een taxshift spreken.
Maar ik begrijp dat jij in je verzuurdheid dat anders ziet.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:15   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Als de belasting voor het ene stijgt om de belasting voor het andere te kunnen laten dalen en alzo een nivellering te weeg te brengen, kun je enkel van een taxshift spreken.
Maar ik begrijp dat jij in je verzuurdheid dat anders ziet.
In 2018 moet de VERHOGING vd tax op diesel 300 miljoen Euro OPBRENGEN staat te lezen.
Dat is een taxLIFT!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:16   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!
Amai is de diesel zo goedkoop tegenwoordig? Met het feit in het achterhoofd dat auto's steeds zuiniger worden is het geen wonder dat de mensen hier voor de lol hele dagen rondjes rond de kerktoren rijden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:19   #12
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In 2018 moet de VERHOGING vd tax op diesel 300 miljoen Euro OPBRENGEN staat te lezen.
Dat is een taxLIFT!
Het staat je vrij een benzinewagen aan te schaffen om de regeringsdoelstellingen tegen te werken. Ik heb al langer een benzinewagen uit ecologische overwegingen. Maarja, sommigen zijn al wat vrekkiger dan anderen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:21   #13
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het staat je vrij een benzinewagen aan te schaffen om de regeringsdoelstellingen tegen te werken. Ik heb al langer een benzinewagen uit ecologische overwegingen. Maarja, sommigen zijn al wat vrekkiger dan anderen.
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:22   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!
een tax shift is geen lift
er zullenw el altijdv oorbeelden te vinden zijn van mensen waar het een lift is, maar als jehet in totaal van de begroting bekijkt en 1miljard lastenstijging gecompenseerd worden met 1miljard loonlastverlaging is het een shift
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:27   #15
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!
Ik neem nooit het openbaar vervoer en al zeker niet als het gratis is. Ik leef niet graag op kap van een ander, zie je?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:31   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
OP TERMIJN en dat betekent in nva-jargon 100 jaar!
D�*�*r zit de hond dus gebonden.
Wat een verrassing!

Jij kijkt toch wel onder je bed voor je erin kruipt om er zeker van te zijn dat de N-VA-er niet onder zit?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:34   #17
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik neem nooit het openbaar vervoer en al zeker niet als het gratis is. Ik leef niet graag op kap van een ander, zie je?
Dan gebruik jij ZEKER niet de gratis wifi netwerken in Mechelen, Kortrijk en....ANTWERPEN !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:41   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
[b]Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een [/B]diesel!
Gratis vervoer voor ambtenaren ?

Mensen uit de prive die veel en ver Moeten rijden hebben een bedrijfswagen.

Indien van niet kan naar je overheidsdienst rijden of naar je bedrijf even ver of even dichtbij zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:43   #19
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dan gebruik jij ZEKER niet de gratis wifi netwerken in Mechelen, Kortrijk en....ANTWERPEN !
Neen hoor, ik betaal mijn internetkosten plichtsbewust. Jij niet?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 5 augustus 2015 om 08:44.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:47   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!
Daar hebben we de ambtenaren foby van demonen weer.

Een linkje dat bewijst dat de ambtenaren, die van ver moeten komen om te gaan werken, geen dieselrijders zijn maar het openbaar vervoer nemen heb je niet, zeker?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be