![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben absolute voorstander van vrije meningsuiting, godsdienstvrijheid en een multiculturele samenleving.
Uitgezonderd voor de mening, de godsdienst of cultuur, die net deze dingen aan banden wil leggen. Dat is logisch, dat moet zo, anders ben ik geen absolute voorstander van waar ik zeg, voorstander van te zijn. Het één kan nu eenmaal niet zonder het ander. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'absoluut' kent geen uitzonderingen, een synoniem is immers 'onbeperkt', dus je stelling is verkeerd
![]()
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Wikipedia,... Had je verder iets inhoudelijks ipv louter kritiek op de vorm? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 september 2015 om 18:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Meent u dat nu echt?
Dus alleen het door u in een schrijfsel gekozen woord heeft een absolute ![]() Hoe meer synoniemen een woord heeft, hoe beter men net de volle betekenis ervan kan inschatten. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: absoluut (bn): onvermengd, puur, zuiver absoluut (bn): onverbiddelijk absoluut (bw): beslist, compleet, gans, geheel, ongetwijfeld, onvoorwaardelijk, ten volle, totaal, volkomen, volmaakt, volstrekt beslist (bn) : absoluut, echt, gegarandeerd, geheid, geprononceerd, onherroepelijk, ontegenzeglijk, pertinent, stellig, zeker totaal (bn) : absoluut, compleet, faliekant, geheel, helemaal, volkomen, volledig, volslagen, volstrekt onvermengd (bn) : absoluut, gedegen, klaar, onversneden, oprecht, puur, sec, straight, wezenlijk, zuiver pertinent (bn) : absoluut, onmiskenbaar, ontegenzeglijk, regelrecht geheid (bn) : absoluut, beslist, echt, gegarandeerd, zeker onverdeeld (bn) : absoluut, algeheel, eenstemmig, volledig zeker (bw) : absoluut, alleszins, beslist, gegarandeerd, gewis, natuurlijk, ongetwijfeld, ontwijfelbaar, overtuigd, stellig, verzekerd, wis, zekerlijk volkomen (bw) : absoluut, algeheel, alleszins, compleet, finaal, gans, ganselijk, geheel, heel, helemaal, radicaal, volledig, volleerd, volmaakt, volslagen finaal (bw) : absoluut, algeheel, compleet, definitief, geheel, helemaal, ten enenmale, totaal, volkomen, volledig, volslagen, volstrekt volstrekt (bw) : absoluut, bepaald, beslist, categorisch, gans, helemaal, hoegenaamd, stellig, ten enen male, totaal, volkomen gans (bw) : absoluut, faliekant, geheel, heel, helemaal, totaal, volkomen, volledig, volstrekt totaal (bw) : absoluut, finaal, gans, glad, gladweg, helemaal, samen, schoon, straal, vierkant compleet (bw) : absoluut, finaal, geheel, helemaal, totaal, volkomen, volslagen, volstrekt alleszins (bw) : absoluut, geheel, volkomen, volledig, zeer, zeker, zonder meer pertinent (bw) : absoluut, beslist, nadrukkelijk, stellig volkomen (bw) : absoluut, geheel, glad onvoorwaardelijk (bw) : absoluut, onbeperkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitzondering bevestigt immers de regel. ![]() Ik gebruik in deze het woordje "absoluut" in de betekenis van: beslist, zeker. zoiets als : het is absoluut noodzakelijk dat,... En deze verklarende betekenis staat weldegelijk in het woordenboek. Had u verder iets inhoudelijks op mijn stelling ipv puur op de vorm te vuren? Of is dat te moeilijk? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 september 2015 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Was het maar zo simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dus is mijn post wel degelijk inhoudelijk aangezien ik zeg dat je stelling foutief is..... Tussen haakjes : 'absoluut voorstander zijn' of '(een) absolute voorstander zijn'......een wereld van verschil. Maar dat is één van de finesses van het Nederlands...... ![]() Maar allé, ik ga dus beter geen vraag van jou meer beantwoorden...inhoudelijk of niet... ![]() Toch nog dit : van mij mogen de grofste en onnozelste enz. meningen vertolkt worden......het moet maar weerlegd worden in of buiten de rechtbank (klacht wegens laster en eerroof zijn handige hulpmiddelen). Ik vind het bijv. een teken van zwakte om speciale wetten in 't leven te roepen omdat er enkele onnozelaars de geschiedenis willen herschrijven. Daartegen zijn andere middelen voorhanden.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies omdat ik absolute voorstander ben van vrije meningsuiting, godsdienstvrijheid en een multiculturele samenleving, ben ik tegelijk verplicht een uitzondering te maken voor de mening, de godsdienst en de cultuur die deze dingen aan banden wil leggen. Maak ik deze uitzondering niet, dan ben ik geen absolute voorstander meer, maar sta ik toe dat mijn en jouw vrije meningsuiting, mijn en jouw godsdienstvrijheid, mijn en jouw cultuur, ... aan banden mogen gelegd worden door een onvrije mening, een verplichte godsdienst of een opgelegde cultuur. En dan zijn jij en ik die schone vrijheden kwijt. Zonder die uitzondering ondergraaf ik mijn eigen stelling. En dat kan niet. Je kan ook niet kiezen voor een dictatuur als je zegt voorstander te zijn van een democratie. Want zelfs al wordt de dictator democratisch verkozen, heb je er tegelijkertijd voor gekozen om de democratie te vernietigen. En een ware voorstander van democratie, kan nu eenmaal zoiets niet doen of hij kan zichzelf geen ware voorstander van democratie meer noemen. Hopelijk niet te moeilijk? Misschien iets makkelijker dan: Je kunt geen absolute voorstander zijn van absolute vrijheid voor alle mensen, als je toelaat dat mensen die vrijheid misbruiken om medemensen gevangen te zetten en die vrijheid van medemensen beknotten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 september 2015 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle meningen, religies en culturen zijn toegestaan, uitgezonderd, deze die willen verhinderen dat alle meningen, religies en culturen toegestaan zijn. Dat lijkt mij de logica zelve. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
"Ik ben een absolute tegenstander van elke mening, godsdienst of cultuur die mijn mening,godsdienst of cultuur aan banden wil leggen" Of is dat te duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meningen, godsdiensten of culturen, mogen niet van die aard zijn, dat zij de vrije meningsuiting of vrije beleving van godsdienst of cultuur van iemand anders beperken. Dat hoeft niet persé mijn mening te zijn, zoals je beklemtoont. Het gaat erom dat elke mening geuit moet kunnen worden en elke godsdienst of cultuur beleefd moet kunnen worden. Precies daarom ben ik tegelijk tegen de mening, dat meningen niet vrij geuit zouden mogen worden. En tegen godsdiensten en culturen die de belevingsvrijheid van andere godsdiensten of culturen beperken. Dat zijn verplichte uitzonderingen die deze vrijheden die ik najaag moeten beschermen tegen misbruik er van, om de vrijheden van iemand anders te beperken. Het één kan niet zonder het ander. Je mag zeggen doen en laten wat je maar wil, zolang ook anderen dat mogen doen. Daar ligt de noodzakelijke grens en dat is de noodzakelijke uitzondering. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 september 2015 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien nog duidelijker:
Als ik zeg dat iedereen mag zeggen wat hij wil,... (en je bent het daar mee eens) ... houdt dat automatisch in, dat niemand, mag opleggen dat anderen moeten zwijgen. Als ik zeg dat iedereen de godsdienst mag belijden die hij wil,... (en je bent het daar mee eens) ... houdt dat automatisch in dat godsdiensten die in hun leer geen andere godsdiensten rondom zich verdragen, niet toegestaan zijn. Als ik zeg dat elke cultuur te beleven moet zijn,... (en je bent het daar mee eens) .... houdt dat automatisch in, dat de cultuur die geen andere culturen om zich heen verdraagt, ook niet verdragen moet worden. Dat lijkt mij de logica zelve. Indien u het niet met mij eens bent, leg mij dan eens uit waar ik fout zit aub. En uiteraard ben ik ook blij, als mensen zeggen dat ze het wél eens met me zijn en mijn mening delen. Maar als u dit leest en u zwijgt,... dan bent u vast niet gelukkig met wat ik beweer. En dan kan ik alleen maar aanraden om aan zelfonderzoek te doen, om te achterhalen, waarom u zwijgt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 september 2015 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me niet. Kijk, als christen kan ik moeilijk overweg met een ideologie van welke aard dan ook die mij zou dwingen tot een andere religie. Datzelfde goed wil ik gerust ook voor anderen verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet alle culturen moeten overal toegelaten zijn.
Wat dan met de cultuur waar de familie beslist met welke man een meisje moet trouwen? Een allochtone familie in Duitsland beslist dat de dochter moet trouwen met een neef van de familie, het meisje heeft daarover niks te zeggen, wat voor een cultuur is dat. Of dat de meisjes moeten gehoorzamen aan hun broer, en de vrouwen aan hun man. In Duitsland zijn man en vrouw toch evenwaardig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
De realiteit echter is dat meningen, (en vooral )godsdiensten en culturen ernaar streven het eigen grote gelijk op te dringen aan anderen. Godsdienst mag in mijn opinie niet invasief zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Kakserver
Laatst gewijzigd door Wapper : 12 september 2015 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Daar heb ik geen enkel probleem mee, ik ben echter wel atheist..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is "invasief"? Als een Getuige aan de deur bent? Als u een kerktoren ziet met een kruis erop? Als u een katholieke priester ziet lopen met een soutane aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... dan wordt, volgens mijn stelling, hun vrijheid beperkt en kunnen we dat dus niet tolereren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |