Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2015, 19:33   #1
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard Ça y est, ze zijn nu echt zot geworden

http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html

Compleet gaga? Of doen ze maar alsof? Wat is uw mening?
Oud 13 augustus 2015, 19:36   #2
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of zijn ze aan het bewijzen dat ze de PS-staat ook zonder de PS kunnen handhaven?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 augustus 2015 om 19:38.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 19:36   #3
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Breaking news: nieuwe N-VA partijlijn ligt vast!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 augustus 2015 om 19:37.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 19:57   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens aan, wie we daar hebben!
E. Gidius!
Komt ge toegeven dat het vehikel waarop ge de vorige kiezing uw hoop stelde (en waarmee ge in de regering geraakte, waarvoor proficiat) geen koers naar Vlaamse onafhankelijkheid op de GPS instelde?
Ik weet dat ge geen emotionele binding met politieke voertuigen hebt, maar ik ben nu wel benieuwd.
Wat zal uw volgende voertuig worden?
Het tot tweedehandskarretje gedegradeerde VB opnieuw proberen opstarten?
De sysiphos-arbeid aanvatten van een eigen stootkar te bouwen?
Of gedégouteerd het hele politieke reilen en zeilen de rug toe keren omdat het niet wil vlotten in de door u geambieerde richtingen?
Oud 13 augustus 2015, 20:00   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Ik denk dat de N-Va incluis Theo F., politiek correcter de aars toeknijpt dan ooit tevoren.
Nu ze hun objectieve bondgenoot niet alleen buitenspel hebben gezet, maar zelfs gedecimeerd, moeten ze natuurlijk oppassen dat ze niet in een of ander cordonachtig weefsel verzeilen of ze zijn de macht en de daaraan verbonden voordelen kwijt.
Dus maar snel de mouw gefrot van de bruine Belgen, en vooral van hun machtige beschermheren.
Oud 13 augustus 2015, 20:27   #6
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kijk eens aan, wie we daar hebben!
E. Gidius!
Komt ge toegeven dat het vehikel waarop ge de vorige kiezing uw hoop stelde (en waarmee ge in de regering geraakte, waarvoor proficiat) geen koers naar Vlaamse onafhankelijkheid op de GPS instelde?
Mis poes, E. Gidius heeft niks met een Vlaamse republiek.

Citaat:
Ik weet dat ge geen emotionele binding met politieke voertuigen hebt, maar ik ben nu wel benieuwd.
Wat zal uw volgende voertuig worden?
Het tot tweedehandskarretje gedegradeerde VB opnieuw proberen opstarten?
De sysiphos-arbeid aanvatten van een eigen stootkar te bouwen?
Of gedégouteerd het hele politieke reilen en zeilen de rug toe keren omdat het niet wil vlotten in de door u geambieerde richtingen?
Na het slopen van de CD&V en de VLD, zullen we nu ook de N-VA slopen. Dat zal een pak makkelijker gaan dan de twee vorige.

Verder beschouw ik me persoonlijk voorlopig wat partijpolitiek dakloos, maar als er nu plots verkiezingen zouden zijn, en het mes me dus op de keel zou gezet worden, stem ik Piraat. En gij?
Oud 13 augustus 2015, 20:28   #7
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de N-Va incluis Theo F., politiek correcter de aars toeknijpt dan ooit tevoren.
Nu ze hun objectieve bondgenoot niet alleen buitenspel hebben gezet, maar zelfs gedecimeerd, moeten ze natuurlijk oppassen dat ze niet in een of ander cordonachtig weefsel verzeilen of ze zijn de macht en de daaraan verbonden voordelen kwijt.
Dus maar snel de mouw gefrot van de bruine Belgen, en vooral van hun machtige beschermheren.
Geen goed nieuws hé, Staaf.
Oud 13 augustus 2015, 20:31   #8
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat. De carapilsvlaming in zijn donkerbruine hart geraakt.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:33   #9
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat.
Welke quote?
Oud 13 augustus 2015, 20:39   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Dat zegt hij al jaren, nog nooit iets anders gezegd.
Oud 13 augustus 2015, 20:52   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat. De carapilsvlaming in zijn donkerbruine hart geraakt.
Tegenwoordig drinkt die 365 of Buval. In elk geval valt die quote van TF tegen-en Theo was dan nog de enige Niveaan die ik kon luchten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 21:00   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis poes, E. Gidius heeft niks met een Vlaamse republiek.
Jaja, ik weet waar ge naartoe wilt.
Ik zou er me ook op die manier vantussenuit wringen.
Maar je zal niet ontkennen dat je voor het betere bestuur wat je wil toch heil zag in een apart Vlaanderen als een door Vlaanderen gedomineerd België geen haalbare kaart was (laat ons uw hilarische fantasmagorie van Halve-Grote-en-Hele Nederlanden even vertikaal klasseren)

Citaat:
Na het slopen van de CD&V en de VLD, zullen we nu ook de N-VA slopen. Dat zal een pak makkelijker gaan dan de twee vorige.
Dat VLD er niet florissant voorstaat, akkoord, maar CD&V gesloopt?
Ze zitten weerom op hun vertrouwde plaats midden van het regeringsbed, vanwaaruit ze zoetjesaan via de geëigende technieken hun machtsbasis opnieuw uitbouwen en verstevigen.
De arco-pil is geslikt, de pedeepastoors houden zich gedeisd, binnen drie jaar staat de katholieke zuil weer als een huis, wat zeg ik: als een fort!

Citaat:
Verder beschouw ik me persoonlijk voorlopig wat partijpolitiek dakloos, maar als er nu plots verkiezingen zouden zijn, en het mes me dus op de keel zou gezet worden, stem ik Piraat. En gij?
Een anti-Europese, pro Belgische, pro-referenda partij wat betreft staatsinrichting.
Economisch zo libertair mogelijk
Ideologisch anti-islam, pro euthanasie, pro abortus, pro kernenergie, pro individuele mobiliteit, nog meer onderwijsvrijheid (homeschooling), geen dure groene onzin...
Tsja, je kent mijn dada's hee.
Oud 14 augustus 2015, 09:31   #13
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Gecontroleerde en selectieve migratie van waardevolle, hooggeschoolde Europese migranten binnen Europa kan waardevol zijn.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 09:40   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Gecontroleerde en selectieve migratie van waardevolle, hooggeschoolde Europese migranten binnen Europa kan waardevol zijn.
Zelfs ongecontroleerde, massale, migratie van waardeloze niet- of laag-opgeleide Oost-Europese of Afrikaanse migranten uit Europa weg, kan waardevol zijn.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 augustus 2015 om 09:54.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:19   #15
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook ferm ontgoocheld in de N-VA. Het communautaire - vroeger de core business - hebben ze naar de prullenmand verwezen. De prijs die ze betaald hebben om de PS uit de regering te houden was veel te hoog. De N-VA is allang geen Vlaams-nationalistische anti-establishment partij meer. Ik stem er sowieso niet meer voor.

De tax shift trekt ook al op niets. Ik viseer daarbij vooral de BTW-verhoging op elektriciteit (opnieuw 21 %) voor particulieren, de verhoogde roerende voorheffing (27 %) en de speculatietaks op aandelen. Zeker de laatste twee zijn nefast voor de economie en brengen een administratieve rompslomp met zich mee.

In het programma van de N-VA stond ook een verlaging van de vennootschapsbelasting, maar daar is niets van in huis gekomen.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:30   #16
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:

Voer voor de N-VA-papegaaien ?

Laatst gewijzigd door lupus : 14 augustus 2015 om 14:44.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 17:13   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs ongecontroleerde, massale, migratie van waardeloze niet- of laag-opgeleide Oost-Europese of Afrikaanse migranten uit Europa weg, kan waardevol zijn.
op voorwaarde dat het geen islamieten zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 17:22   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik ben ook ferm ontgoocheld in de N-VA. Het communautaire - vroeger de core business - hebben ze naar de prullenmand verwezen. De prijs die ze betaald hebben om de PS uit de regering te houden was veel te hoog. De N-VA is allang geen Vlaams-nationalistische anti-establishment partij meer. Ik stem er sowieso niet meer voor.

De tax shift trekt ook al op niets. Ik viseer daarbij vooral de BTW-verhoging op elektriciteit (opnieuw 21 %) voor particulieren, de verhoogde roerende voorheffing (27 %) en de speculatietaks op aandelen. Zeker de laatste twee zijn nefast voor de economie en brengen een administratieve rompslomp met zich mee.

In het programma van de N-VA stond ook een verlaging van de vennootschapsbelasting, maar daar is niets van in huis gekomen.

Je weet duidelijk niet wat je wil : in 2013 ging je zelfs al het forum voorgoed verlaten. Dat kwam je toch met veel bombarie aankondigen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...73&postcount=1

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 21:31   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht

Daar zijn er nog zoals gij, die ontgoocheld zijn in hun lezing van het nva-programma van destijds.
Hun lezing, door hun eigen gekleurde bril.

Let op, er zijn ook tegenstrevers die dik ontgoocheld zijn. Die tegenstrevers dachten, zoals La Laurette, dat wij allemaal bottines gingen dragen zoals haar grootvader destijds.
Die tegenstrevers zien nu met lede ogen toe dat wij redelijke centrum-rechtse mensen zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 08:28   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed voorbeeld van "De Kracht van de Verandering".

De vorige regeringen probeerden de vluchtelingen te beperken.
Deze N-VA regering doet er alles aan om ze binnen te halen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be