![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De NV-A - of althans voorzitter Bourgeois - liegt over het cordon sanitaire. Enerzijs beweert hij dat hij tegen het cordon sanitaire is, maar wanneer hij dit meer moet verduidelijken (zoals gisteren in Bracke en Crabbé) verklaart hij dat hij dkit standpunt inneemt omdat het Vlaams Blok van het cordon 'profiteert' en zich zo kan profileren als enige échte oppositiepartij, maar dat hij van geen enkele samenwerking wil weten met het Vlaams Blok. Het moge duidelijk zijn: Bourgeois is pro cordon sanitaire, maar zegt hij enkel dat hij tegen is omdat hij weet dat de publieke opinie - en zeker de Vlaams-nationale - publieke opinie dit cordon verafschuwt. Geertje Leugenaar!
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amaaaaaaaaaai hebt ge dat nu nog maar door van die stijve hark! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun haat tegen de N-VA?
In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden. Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel? Op locaal niveau zal het Blok veel inschikkelijker zijn denk ik, en daar kunnen wel realistische coalities uit komen. Verstond je het een beetje, of was het te weinig zwart-wit?
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou die geen plaatsje bij de VLD kunnen krijgen ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En inhoudelijke antwoorden??? Iemand???
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik ben geen n-va'er maar ik begrijp Geert hier maar al te best in. Het cordon betekent dat er geen samenwerking mag zijn met het Blok, de n-va zegt dat zij niet in kartel of coalitie willen gaan met het Blok maar wel soms samen willen gaan voor een 2/3 meerderheid of iets dergelijks.
Thomas
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() seg hé
![]() ![]()
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Die geert begrijpt of die geen n-va'er is
![]()
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() het eerste natuurlijk ![]()
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Aaaaaaaaaaaaaaaah
![]()
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. ![]() 2. Wat betreft de samenwerking met het Vlaams Blok: de NV-A doet uitschijnen dat het eerste programmapunt 'Vlaamse onafhankelijkheid' is en toch weigert de partij elke taktische samenwerking met het Vlaams Blok om die onafhankelijkheid te bekomen, maar koketteren hun parlementsleden nog liever in de achterkamertjes met belgicisten van Agalev en Sp.a. Vlaamsgezinde voorstellen van Vlaams Blok-parlementsleden (o.m. van de immer ijverige Luk van Nieuwenhysen in het Vlaams Parlement) worden door Niveanen genadeloos verworpen. 3. Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem? Voor de rest wil het Vlaams Blok, uiteraard een hardere aanpak van de criminaliteit, een strenger vreemdelingenbeleid, enz., maar over de modaliteiten hiervan zal het Vlaams Blok nooit zeggen dat hun programma te nemen of te laten is. Zolang het maar voldoende de goede richting uitgaat. Je kan echter toch niet verwachten van het Vlaams Blok dat de partij voor de verkiezingen A zegt en na de verkiezingen B, zoals CD&V of VLD... |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: