![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen de kosten van een 'religieuze' besnijdenis worden terugbetaald door het RIZIV? | |||
Neen, natuurlijk niet (zedde zot?) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 90,91% |
Ja, als ze het zelf doen zou het gevaarlijk worden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mag een besnijdenis om godsdienstige redenen volgens u terugbetaald worden door het ziekenfonds? Ja of nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zomin als een herstelling van het maagdenvlies.
Wie een operatieve ingreep uit religieuze overwegingen laat uitvoeren gaat maar bij de imam of de pastoor aankloppen voor financiële hulp.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 oktober 2004 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Amandelen wel, waarom dan ook niet de voorhuid zou denken? Graag jullie gedacht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() De échte vraag is natuurlijk, of die besnijdenis überhaupt niet moet verboden worden. Besnijdenis veroorzaakt onverantwoord lijden van weerlozen.
![]() Het gaat hier ongetwijfeld over een onomkeerbare aantasting van de fysieke integriteit van een mens, waarvoor geen enkele objectieve noodzaak bestaat. Diegene die aan de ingreep wordt onderworpen, kan echter niet protesteren of zich verdedigen. Ik heb over deze aangelegenheid ooit eens ons 'Kinderrechtencommisariaat' gecontacteerd, en ik kreeg alleen maar een politiek-correct, laf en ontwijkend antwoord. Je zou zelf eens moeten proberen om een sekte op te richten die bv routinematig het topje van de linkerpink van pasgeborenen afsnijdt. Het kot zou te klein zijn en direct zou jouw club terechtkomen op de parlementaire lijst van schadelijke en te belasteren religieuze organisaties. Maar als het over 'erkende' erediensten gaat, kan dit soort mishandeling blijkbaar wél. http://www.noharmm.org/ http://www.courtchallenge.com/ http://www.norm-uk.org/circumcision_...witem&item=583 http://www.mothersagainstcirc.org/index.html
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lol, Raf. Ik ga je bijna sympathiek vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Besnijdenis heeft in de geschiedenis wel een medische reden gehad, nl. de ontstekingen die door slechte hygiëne kunnen ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar laat ons bij het toppic blijven, Raf. Dat stukje huid dat we naar achteren trekken als we de afstand willen regelen om ons doel te treffen... Dat stukje efficiëntie dat de moslimkinderen wordt ontnomen bij de geboorte... Dat stukje dat onze laatste privacy moet waarborgen in de sauna en in Bredene... Kan dat stukje ingeruild worden voor een stukje van ons belastingsgeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() For the record: de moslim die daar geld voor terug durft vragen, mogen ze zijn heel geval in éne keer eraf snijden (moesten er nog mensen aan mijn mening twijfelen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar wie gaat uitmaken dat het niet om medische redenen gebeurd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel simpel Bobke. De medische reden die Raf aanhaalt komt pas boven water op het moment dat het mannelijk lichaam met een extra recht gaat staan.
Als het moet gebeuren wegens veelvuldige ontstekingen, dan mogen ze eens kijken naar de ouders. kwestie, dan kunnen die niet voor een baby/kind zorgen. Indien iemand per se besneden wil worden wegens religieuze overtuiging, dan moet die mens dat maar doen op eigen overtuiging en kosten. Het is niet zo moeilijk een gelijkgezinde arts daar in de geloofsgemeenschap voor te vinden. Dan kan dat zelfs gratis.
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |