![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burger
|
Dit is er weer eentje om mottig bij te worden: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...uikt-a2551893/
Hoe kan het dat je in dit landje een vrouw en haar 7-jarige dochter kan ontvoeren, drogeren en misbruiken (ook het kind...), een dag later opgepakt worden, en onmiddelijk vrijgelaten worden "onder voorwaarden"? Dit is toch gewoon te ziek voor woorden. Wat bezielt zo een rechter? Zijn die nog menselijk? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Vrouwen in Belgie worden in zaken als bovenstaande meestal als 'n stuk vuil behandeld. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
http://www.ajw-bru.be/index.php/nl/b...pige-hechtenis Volgens mij sla jij de plank totaal mis in dit geval. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zijn vrij gelaten onder voorwaarden en de daders rijden nu met hun auto met Franse nummerplaten gewoon terug naar Frankrijk.
That's it. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Zulks risico mag het gerecht niet riskeren.
|
|
|
|
#10 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Waar is de minister van justitie nu?
De schaal van vrouwe justitia is serieus aan het overhellen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Feit is: niemand van ons kent het dossier, en de krant geeft het verhaal weer vanuit enkel één partij.
Feit is: niemand kan de beslissing van de onderzoeksrechter beoordelen.
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat zou de Minister van Justitie moeten doen volgens jou?
|
|
|
#13 |
|
Europees Commissaris
|
Ooit al gehoord van de scheiding der machten?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heel het verloop van hun verhaal klopt van A tot Z. Kun jij mij eens zeggen wat die Fransen in Geeraardsbergen eigenlijk te zoeken hadden? Mattentaarten kopen zeker? Geen hond die vanuit Frankrijk naar Geeraardsbergen rijdt voor weet ik veel wat. Steevast nemen wansmakelijke figuren zoals u het op voor racaille van de laagste ondersoort en probeert u het meest absurde uit uw botten te slaan om toch maar niet te hoeven toegeven dat er verschrikkelijke dingen gebeuren met de regelmaat van de klok. Aboubou Jaja, zijde gij da? |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#18 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zij doen dat ook: de zaak is niet gespioneerd, er is een gerechtelijk onderzoek geopend. Maar blijkbaar ben jij voorstander van lynchpartijen zonder proces. Jij zal wel op de eerste plaats zijn om iemand te stenigen zonder zelfs te weten waarover het gaat, gewoon van 'horen zeggen'. Ik ken landen waar dat gebeurt. Je zal er zeker welkom zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dossierkennis heb ik er niet van maar als het klopt wat de vrouw en haar dochtertje meemaakten, dan begrijp ik niet dat de rechter ze (de daders) 'onder strikte voorwaarden' vrijgelaten heeft.
In het 'leukste' geval zijn die al lang terug met de Noorderzon verdwenen naar wie weet waar. Van het standpunt uitgaande dat het verhaal van de vrouw klopt sluipt er bij mij een Middeleeuwse gedachte binnen die men als strafmaat aan de daders zou moeten opleggen. Geen proces wel een groot feest op het marktplein en Problem solved, case closed. p.s. Zet volgende zin eens in de één of andere zoekrobot 'vrijlaten onder strikte voorwaarden' dat is pas 'gieren' wat je dan allemaal ziet verschijnen. Tal van personen waar u de namen al eerder van 'hoorde' verschijnen dan. En die zijn ook allemaal 'onder strikte voorwaarden vrijgelaten' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 december 2015 om 09:05. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is inderdaad zo. Toch blijft het jammer dat de pers dat systematisch zo voorstelt op een manier die een leek laat denken dat die persoon nu straffeloos blijft. Sensatie journalistiek...
|
|
|
|