![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Verkeer Wie een ongeval veroorzaakt op de autosnelweg, zal binnenkort ook mogen opdraaien voor de verkeerssignalisatie die moet geplaatst worden. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) wil de signalisatie bij ongevallen voortaan immers uitbesteden aan een privéfirma. Die zal de rekening dan presenteren aan de brokkenmaker. Dat schrijft Het Nieuwsblad.
Bij ongevallen op autosnelwegen komen steeds twee politieteams ter plaatse. Een om de vaststellingen te doen en een om het verkeer in goede banen te leiden en de signalisatie te verzorgen. Minister Jambon wil daar nu komaf mee maken. Het plaatsen van kegeltjes en andere signalisatie hoort volgens Jambon niet tot de kerntaken van de politie. In het kerntakenplan dat de minister gisteren voorstelde, staat onder meer dat hij de signalisatie wil uitbesteden aan privéfirma's. De kost van hun interventie zou dan doorgerekend worden aan de veroorzaker van een ongeval. Wellicht wordt dat dan via de autoverzekering geregeld, maar die zal dan ook duurder worden. De facto is dit een belastingverhoging voor iedereen, ook voor wie geen ongeval veroorzaakt' Jan Jambon (N-VA) denkt niet dat verzekeringspolissen sowieso duurder zullen worden door zijn voorstel om de signalisatie na ongevallen niet langer door de politie te laten uitvoeren. Sp.a-fractieleidster Meryame Kitir vreest echter van wel en hekelt de impact op jongeren. "Het is misschien een besparing voor uw departement, maar in de realiteit betekent het dat de verzekeringspremies voor iedereen verhoogd zullen worden. Dus de facto is dit een belastingverhoging voor iedereen, ook voor wie geen ongeval veroorzaakt", sneerde Kitir. "Nooit gezegd dat verplichte verzekering zou zijn" Jambon ziet dat echter anders. "Ik heb nooit gezegd dat we een verplichte verzekering gaan opleggen. Ik kan me wel voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen dit optioneel zouden aanbieden, als uitbreiding van het verzekeringspakket", reageerde de N-VA'er. "Dit is voor mij hetzelfde principe als 'de vervuiler betaalt': de veroorzaker draait op voor de kosten." Kitir toonde zich echter niet overtuigd. Zij vreest dat verzekeringsmaatschappijen de extra kost mee zullen willen dekken, inclusief dus hogere premies. Vooral voor jongeren zou dat slecht nieuws zijn. Zij betalen zich nu vaak al blauw aan hun autoverzekering, aldus nog de socialiste. Politie word toch betaald van het belastingsgeld in België. Dus nu weer extra kosten, een platte belasting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.068
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.020
|
![]() Betalen we daar niet voor via de verkeers- en allerhande andere taxen en belastingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.587
|
![]() het doet er niet toe, dat is ook responsabiliseren en een tax shift doen. Dus je doet alle dienstverleningen betalen. Nu de fout die er kan gebeuren en daar moet het debat over gaan, wie kiest er de leverancier van de diensten en is er een scherpe prijs onderhandeld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Potje breek, potje betaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Dit is, opnieuw, een platte taxlift.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 januari 2016 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.595
|
![]() mmmh ...betaald verzekering, kunnen wat duurder worden ook voor bestuurders die geen brokken maken, dus motorvoertuig-eigenaars betalen allemaal hun steentje...
Behalve als een voertuig van een overheidsinstelling fout is aan het ongeval dan betaald de overheid ... euh... de gemeenschap dus ook. Vest-broekzak. En het hoopje ambtenaren die dat in "go€de banen" gaan leiden betalen we dan ook. Naja meer als een honderdtal overbodige topambtenaars van de NMBS die zich vervelen zal het nooit kosten... ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2016 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ongelooflijk hoe de pers, èn forummers in deze draad, de logica niet kunnen volgen.
Jullie beseffen het waarschijnlijk niet, maar als nu die "dienstverlening" door de flikken gedaan wordt, dan heeft dat zijn kostprijs. En die prijs wordt betaald door elke belastingsplichtige. Ook hij of zij die geen auto heeft. Volgende stap is: wie kan het goedkoopst de noodzakelijke kwaliteitsvolle dienstverlening leveren ? Een team van x flikken over gans het land, in een flikkenauto ? Of een firma, genre touring of vab, met een team van x gewone werknemers met de nodige rijbewijzen ? Van mij mag zelfs het (Waalse) gewest trachten de dienstverlening te doen op hun autosnelwegen met een speciale ploeg ambtenaren die dan van hun gewestelijke minister van verkeer afhangen. En mag Wallonië zelf beslissen dan of ze dat financieren met eigen belastingen, ofwel facturen sturen. En wie betaalt in het systeem Jambon ? Elke chauffeur die verzekerd is. Het is dan aan de verzekeringen om de juiste tarieven op te leggen aan hun klanten. Met een juiste tarifering, bekom je een mix van solidariteit onder de chauffeurs, en het principe van 'potje breken, potje betalen'. Off topic, maar toch in hetzelfde genre: ge moet eens op fietspaden kijken hoeveel glassplinsters er liggen. Van al die ongevallen met auto's, waar de flikken gauw gauw met een veegborstel de scherven opzij (onder de grasmat bij wijze van spreken) vegen. Ik vind dat voor elk ongeval waar rommel op straat komt te liggen, een prive firma, een dienst van de gemeente of de brandweer ter plaatse moet komen voor een deftige ecologische en propere opkuis. Ook op kosten van de wegpiraat. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 januari 2016 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.595
|
![]() Citaat:
Ik google willekeurig: Citaat:
Euh krijgen "we" dan x% korting op de wegentaks als dat goedkoper kan gedaan worden, of wordt de wegentaks duurder ? ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2016 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() En? Ooit gehoord over eigen verantwoordelijkheid? Of vindt u het normaal dat we steeds weer opnieuw de gevolgen van onze eigen daden op de anderen, op de gemeenschap afwentelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Is het de primaire taak van de politie om verkeersignalisatie te plaatsen? Neen, die taak kan je uitbesteden. Net zoals het eigenlijk ook niet de taak hoeft te zijn dat de politie parkeerboetes e.d. administratief moet verwerken. De politie hoort in de eerste plaats haar politionele taken te kunnen uitvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.068
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Is het de taak van onderwijspersoneel om de bewaking of toezicht te doen op de speelplaats?
Laat een privé firma dat doen en stuur de rekening op naar de ouders. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 22 januari 2016 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.020
|
![]() Citaat:
Dank u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() De lonen van de politie zullen wel een stuk hoger liggen dan van firma's die zich bezig houden met signalisatie.
|
![]() |
![]() |