![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat bepaalt ons karakter? | |||
Nurture (opvoeding) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Nature (genetica) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Anders, genaamd... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zou dit niet het debat moeten zijn in plaats van evolutie? Enfin, hedendaags dan.
Wat is volgens jou sterker? Opvoeding of is het genetisch bepaald? Volgens mij hebben wij wel "aanleg voor ..." maar kan opvoeding (en liefde) veel tegenhouden. Zolang de trigger zich niet voordoet wint opvoeding? Maar je moet dan wel via je opvoeding geleerd krijgen jezelf niet te triggeren. Ge zult uw kaalheid niet kunnen tegenhouden via nurture, dat is nature. Maar een stoornis ontwikkelt zich toch veelal via nurture/opvoeding? https://nl.wikipedia.org/wiki/Nature-nurture-debat Vanuit de filosofie: https://en.wikipedia.org/wiki/Protagoras_(dialogue) Laatst gewijzigd door Peche : 22 december 2015 om 20:50. Reden: Ik weet bij God nog niet wat stemmen eerlijk gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Peche
Die vraag stel je over de huidige mens. Wat zegt dat nou over 'de evolutie'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het evolutietopic is een beetje uitgestreden en gefocused op enkelingen die geloven uitpluizen.
Daarmee vroeg ik mij af, is zoiets geen beter debat? Eugenetica en nurture vs nature. Laatst gewijzigd door Peche : 22 december 2015 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Nurture en nature natuurlijk, maar gedrag wordt vooral aangeleerd, nurture dus.
Laatst gewijzigd door Odol : 22 december 2015 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "We need to talk about Kevin" is ook zoiets. Die gast is beginnen schieten op een school en die zijn moeder legt de verantwoordelijkheid volledig bij hem. Die zegt dat die zo geboren was. Laatst gewijzigd door Peche : 22 december 2015 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Er was ook eens een twin experiment. Waar ze dat onderzochten via tweelingen. En het zou circa bij 60% van de gevallen om nurture gaan en bij 40% om nature.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Er is wisselwerking tussen beiden. Maar ik vind de gelijkenissen tussen eeneiige tweelingen die apart opgroeiden waarover ik gelezen heb toch wel zeer indrukwekkend. Dat gaat zo veel verder dan toeval.
http://www.ted.com/talks/steven_pink...he_blank_slate |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Thanks!
Eindelijk een link waardig te lezen. Ik moet de film en het interactive script nog doornemen. Maar the blank slate is inderdaad niet zo "blank" zoals het interactive script aangeeft. Maar wat is dan de bepalende factor? Toch nature of zou het beide zijn? Maar wat is dan uiteindelijk het meest overwegende? Ik zie dat U ook nog niet stemde? Wat denk jij persoonlijk Scherven? Volgens mij is nurture makkelijker te veranderen dan nature. Tegen je natuur sta je soms machteloos en dat ervaar ik lichamelijk meestal. Mijn nieuwe nurture weet dit wel soms op te vangen. Maar er zijn uitschuivers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daaruit komen dan pas in de tweede en derde plaats de genetica en de opvoeding uit voort. De kale kop kan behandeld worden met acupunctuur. Volgens deze advertentie dan tenminste. http://classicherbal.com/product/los/zhi-tuo-sheng-fa/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zijn de microwezens dan geen cellen waarin je dna zich schrijft?
Die DNA bepaalt toch alles? Maar ook je karakter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() @Piero, dit heeft trouwens alles met evolutie te maken. Men zou al beginnen overwegen eugenetica toe te passen he? Is dat ook geen evolutie dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze wonen in de atomen, die uit ruimteschepen bestaan. Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Hoe maken die microwezentjes dan onze DNA?
![]() ![]() ![]() Trouwens, denk je dat ons DNA de bepalende factor in ons karakter is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Is het niet zo dat wanneer de meiose plaats nam alzo de dobbelsteen geworpen is? hmz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de atomen tot moleculen te formeren.
Citaat:
Citaat:
Hoewel in de enorme complexiteit van het leven niet alles zo logisch is en er ook sprake van toevalligheid kan zijn, maar de logica is de basis. Citaat:
Een goed karakter kan gebroken worden en een slecht karakter toch in goede banen geleid.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=ZLRgAe2jLaw
We need to talk about Kevin. Wat moest hier dan gebeuren? Welke opvoeding schoot te kort? Waar ging het fout? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dobbelen doe je in de kroeg. Citaat:
Daar hebben we ook niks aan.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het met de oerzonde te maken hebben, waar Eva de schuld van krijgt? Pas als zij zijn arm breekt, dus manlijke agressie toont, krijgt hij respect.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk wint nature toch van nurture? Enfin, ik heb misschien te vroeg gestemd in de poll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Maar is het dan niet zo dat wanneer de bevruchting plaatsnam de symbiose van XY en XX plaatsnam, het "karakter" vast staat?
|
![]() |
![]() |