![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
![]() Ok, laat ons de zaak het voordeel van de twijfel geven, case closed.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 februari 2016 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is bijna onvermijdelijk dat gebeurtenissen zoals die in Keulen gedurende enige tijd tot licht-hysterische reacties leiden. Gelukkig houdt de rechterlijke macht het hoofd koel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, hier het resultaat :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2564715 Maar we moeten wel vertrouwen blijven hebben in onze justitie ![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Waar staat dat te lezen ?
Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 4 februari 2016 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Het is mij niet duidelijk of je het misdrijf of de rechterlijke uitspraak bedoelt. Ik zie alleszins geen graten in die uitspraak. Sowieso is het niet aan buitenstaanders, die zich nauwelijks een accuraat beeld kunnen vormen van wat er wel en niet is gebeurd, om zich bevoegder te achten dan de met de zaak belaste rechter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem niet schuldig bevonden aan verkrachting maar de rechter. Iemand niet straffen die schuldig bevonden wordt lijkt mij geen goed signaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Het valt me op dat het gerechtelijk apparaat hier heel vlug gewerkt heeft. Als je als brave burger in een proces verwikkeld geraakt, duurt het jaren vooraleer er een uitspraak of seponering komt.
Hier gaat het om een allochtoon en na enkele weken weten we reeds dat het incident geseponeerd werd. Ik vind dit raar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Laten we ook eens een kat een kat noemen. Hoe kun je een vrouw penetreren zonder gebruik van geweld en zonder medewerking van de vrouw in kwestie? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Maar goed, zoals gezegd, ik voel mij niet bevoegd om over de grond van de zaak te oordelen. We zullen zien wat er in beroep wordt beslist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met u dat ge geen vrouw tegen haar wil kunt penetreren zonder geweld te gebruiken. Maar waarom oordeelt de rechter dat het verkrachting was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het volstaat dus dat de gepenetreerde "niet toestemde". Er ontstaat natuurlijk een probleem als die weigering slechts uit bepaalde handelingen blijkt, terwijl andere handelingen juist een toestemming lijken te suggereren. Een vrouw die zachtjes 'nee' prevelt, maar verder laat begaan en de penetratie faciliteert laat bijvoorbeeld ruimte voor verschillende interpretaties en in het vuur van de passie wil de wens al eens de vader van de gedachte zijn. De man heeft trouwens opschorting van straf verkregen en moet het slachtoffer een schadevergoeding betalen. Dat is niet hetzelfde als 'geen straf'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Overigens blijkt ook uit wat ik in de pers lees dat de man ophield toen de vrouw opnieuw het signaal gaf dat dit niet was wat ze wilde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Was geen vrouw, 't was 'n kind van 10, er was geen penetratie, volgens allereerste getuigenissen had hij 't kind betast/vastgegrepen, volgens 2 getuigen waaronder de begeleidster van 't kind had hij 't kind vastgehouden en dicht tegen zich aan gehouden.
Achteraf was hij 'per ongeluk' op 't kind terecht gekomen (inschattingsfout) en nadat er 'n paar ratten advocaten waren opgedaagd had hij 't kind willen 'redden'. ook de vader verklaarde later dat er niets gebeurd was. Hij was er echter niet bij, maar verklaarde dat de "vluchteling" zijn dochter in de draaikolk had vastgehouden en vervolgens onder water had geduwd, hij noemt 't 'n overdreven heisa. Bovendien was 't kind onder begeleiding van 't medisch-pedagogisch instituut Rozenkans.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |