![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 03:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ranking van slecht presterende economieen; op basis van inflatie + werkloosheid.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 04:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Korreltje zout.
Er is wat meer in het leven dan economie (lees geld) alleen. Ik zie daar prachtige landen tussen die lijst staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Prachtige landen om op vakantie te gaan..
Maar als je de huur moet betalen + gezin moet onderhouden, etc. Ander verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of als je het heel goed en wel hebt in je villa in 1 van die landen? Het is niet allemaal kommer en kwel, hoor. Ik wil ook niet zeggen dat die landen paradijzen op aarde zijn, wat volgens mij geen enkel land is, maar om nu te beweren dat je op basis van de economie "er nu niet moet wonen", vind ik kort door de bocht. Daarom, korreltje zout. Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 februari 2016 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook met uitnodigende hangmatten?
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jawel ik had mijn hangmat en ja ik dronk uit cocosnoten. Ik had kippen, eenden, etc. Maargoed stel ik had daar mijn gezin op laten groeien wat dan ? Denk die cocosnoten en die hangmat weg, en je ziet dat de omgeving een puinhoop is zonder toekomstperspectief. Mensen die een wil hebben trekken naar de stad, de 'probleemgevallen' blijven over. Sectarische kerken floreren, tienerzwangerschappen, extreem hoog percentage dropouts, alcoholisme probleem, een bezoek aan de dokter betekent voor 5 uur in de ochtend in de rij staan om pas om 11.00 u geholpen te worden (mensen met geld worden eerder geholpen) etc.. Een paradijs is geen paradijs meer zonder werk, en waardevaste valuta is ook belangrijk. Juist omdat de laagste inkomensgroepen degenen zijn die geen tot nauwelijks een inflatiegecorrigeerd inkomen krijgen. Een plattelands ideaal hebben is leuk voor Belgie, elders -waar de economische centra in de stad liggen- is de realiteit anders. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Maar waarom zou je naar een "prachtig land" met een slechte economie trekken, als je ook naar een prachtig land met een goede economie kan verhuizen...
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is: mogen we (of politici) verklaren dat men beter niet woont in landen die Bloomberg tussen de miserabelste economieën ter wereld zet? Neen, ik vind dat kortzichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als blanke zou ik niet in Suriname gaan wonen met de bedoeling om daar permanent te blijven. Ooit komt er misschien een clash, waarbij de kolonist, of alles wat blank is tenminste, zijn rekening gepresenteerd blijft. De situatie ginder valt mi niet los te koppelen aan de situatie in Nederland. Als Nederland in een anarchie terechtkomt, dan zijn nederlanders in hun oud kolonies vogelvrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wél willen wonen in Zuid-Afrika of Argentinië In een (grote) stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Suriname is een ander land, in het pre-penicillinetijdperk was het klimalogisch niet geschikt voor blanken om zich daar permanent te vestigen. In het verleden stierven blanke vrouwen stierven bij de vleet in het kraambed, of anders eerder bij menstruaties. Er kon zich nooit een kerngroep van blanken ontwikkelen. Boeroe's daargelaten maar deze groep zouden in Zuid Afrika eerder voor kleurling doorgaan -tenminste de meesten-. Blanken worden in Suriname niet gehaat, sterker zijn geliefd. Overigens kan je prima in de stad Paramabo wonen in tegenstelling tot de periferie. In de koloniale tijd was er overal werk, ook de periferie, maar die tijd is dus echt voor altijd (denk ik) helaas over. Suriname heeft na de slavernij Nederland geld gekost ipv opgeleverd zoals Nederlands Indie. Voormailig premier Colijn verzuchtte eens, laat alsjeblieft Suriname onderlopen met water. Nederland heeft na de ontdekking van bauxiet Suriname willen verkopen aan Amerika, echter dat ging van tafel omdat de Surinaamse elite zich hevig verzette. Betreft 'voglvrij' , no way ! en elk land staat op zichzelf. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2016 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet de heren politici maar ik heb het topic met topic-naam geopend. Ik ga er dan ook niet vanuit dat jij je (nu) in deze landen gaat vestigen. Dit door de reeds aangehaalde punten 'inflatie + werkloosheid'. Tenzij je vanuit Belgie een baantje bij een NGO of een multinational op de kop kan tikken om daar te werken; waarin je bovendien in harde valuta wordt uitbetaald. Dan wordt het een ander verhaal, een beetje valsspelen eigenlijk. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2016 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Je brengt me op gedachten. Voor een NGO werken, de palmbomen, de kokos noten met melk, de harde valuta....en bewezen gutmensch status
Laatst gewijzigd door Odol : 29 februari 2016 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2016 om 02:23. |
![]() |
![]() |