Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2004, 17:36   #1
giserke
Banneling

Standaard anti 4x4 hitse zware economische gevolgen

[font=Times New Roman][size=3]De Europese federatie van autoconstructeurs heeft berekend, indien het systeem 'lichtevracht' zou worden afgeschaft, dit de auto-industrie 600 miljard euro/jaar (op europees niveau) zou kosten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ook heeft men bekeken, dat het niet de 'rijken' zijn die dergelijk fiscaal systeem gebruiken, maar vooral de normale middenklasser, die dankzij dit fiscaal systeem KAN rond rijden met een 4x4.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Bij het wegvallen van de 'lichtevracht' status van sommige 4x4 wagens, zou dit het gebruik met 70% terug dringen. [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]Hier moet men niet erg slim voor zijn, om te weten welke economische ravage dit zou aanrichten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]ook verwerpen ze kritieken zoals:[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]- hoger verbruik = milieu belastend. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De uitstoot van moderne 4x4 wagens is op het zelfde niveau gebracht als een normale personenauto zoals een mercedes. Bovendien is het zo dat zij standaard voorzien zijn van een katalysator. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Veel rijden ook op LPG.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]-Ze zijn onveilig[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde 4x4 rijder ver onder het gemiddelde zakt van wat als 'onverantwoord rijgedrag' bestempeld wordt.[/size][/font]
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:02   #2
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]De Europese federatie van autoconstructeurs heeft berekend, indien het systeem 'lichtevracht' zou worden afgeschaft, dit de auto-industrie 600 miljard euro/jaar (op europees niveau) zou kosten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ook heeft men bekeken, dat het niet de 'rijken' zijn die dergelijk fiscaal systeem gebruiken, maar vooral de normale middenklasser, die dankzij dit fiscaal systeem KAN rond rijden met een 4x4.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Bij het wegvallen van de 'lichtevracht' status van sommige 4x4 wagens, zou dit het gebruik met 70% terug dringen. [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]Hier moet men niet erg slim voor zijn, om te weten welke economische ravage dit zou aanrichten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]ook verwerpen ze kritieken zoals:[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]- hoger verbruik = milieu belastend. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De uitstoot van moderne 4x4 wagens is op het zelfde niveau gebracht als een normale personenauto zoals een mercedes. Bovendien is het zo dat zij standaard voorzien zijn van een katalysator. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Veel rijden ook op LPG.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]-Ze zijn onveilig[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde 4x4 rijder ver onder het gemiddelde zakt van wat als 'onverantwoord rijgedrag' bestempeld wordt.[/size][/font]
Als jan modaal niet met een wegmonster op baan mag komen dan koopt hij wel een andere wagen.
Uit onderzoek is gebleken dat bij aanrijdingen met 4x4 er veel meer doden en gewonden vallen ...bij de aangereden wagen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:06   #3
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Als jan modaal niet met een wegmonster op baan mag komen dan koopt hij wel een andere wagen.
Uit onderzoek is gebleken dat bij aanrijdingen met 4x4 er veel meer doden en gewonden vallen ...bij de aangereden wagen.
De bron van die uitspraak mag altijd eens gegeven worden.
Oud 6 november 2004, 19:08   #4
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Jaja, dat ze zich eerst eens bezichhouden met alle dronken chaufferus achter het stuur weg te halen. Als ze zover zijn mag der gediscussieert worden over 4x4's!
Oud 6 november 2004, 19:19   #5
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De bron van die uitspraak mag altijd eens gegeven worden.
Het was een amerikaans onderzoek en het stond enkele weken geleden in de krant.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
Oud 6 november 2004, 19:21   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus uit dat onderzoek bleek dat 4x4's meer doden veroorzaken bij aanrijdingen? Volgens mij heeft dat niks te maken met het feit of je nu 4x2 danwel 4x4 hebt.
Oud 6 november 2004, 19:33   #7
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Het ging erom dat terreiwagens een hoger gewicht hadden en bij botsing geeft dit meer impakt (fysica 2e jaar).Als ik bots aan 60 dan ook liever met een corsaatje dan met een kamion .

Oud 6 november 2004, 19:50   #8
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het ging erom dat terreiwagens een hoger gewicht hadden en bij botsing geeft dit meer impakt (fysica 2e jaar).Als ik bots aan 60 dan ook liever met een corsaatje dan met een kamion .
Ik nog liever met een fiets dan met een corsaatje. Laten we die laatste dus verbieden.
Oud 6 november 2004, 21:35   #9
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad.....
Allé nog ene keer voor onze tragere medemens.

Waar gebeuren de meeste ongelukken mee? kleine autokes die 600 per uur rijden, vrachtwagens waarvan er dagelijks onderuit liggen en die hierbij naast vele dodelijke slachtoffers ook een hoop materiële en economische schade aanrichten. Om nog maar te zwijgen over hun eigen uitstoot en de massale zinloze uitstoot die zij veroorzaken na een ongeluk in de daaruitvolgende files.. Afschaffen die vrachtwagens?
Ik denk dat de hinder van een doorsnee jeep al bij al dan nog wel meevalt, of leest u dagelijks over een terreinwagenslachting???
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 22:07   #10
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Al eens in Amerika geweest...
Die 4x4's die daar rondrijden zijn wel van een heel ander kaliber hoor.
Daar is bv een Porsche Cayenne een klein wagentje
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 22:36   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is het alleen om de[size=5] poen te doen[/size]...

Een bekwame Minister van Mobiliteit zou me dunkt toch eerst duidelijk maken wat hij onder een 4x4 verstaat...

Volgens mij is LANDuyt een poenROVER... Dus een [size=4]LAND ROVER[/size] en laat dat nu toevallig een 4x4 zijn!

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 november 2004 om 22:37.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:13   #12
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerikaanse 4x4's zijn wel van een ander formaat dan hetgeen hier rondrijdt, dat onderzoek is dus waardeloos. De meeste die je hier ziet zijn meestal gewone auto's die wat hoger op hun wielen staan.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:19   #13
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
Jaja, dat ze zich eerst eens bezichhouden met alle dronken chaufferus achter het stuur weg te halen. Als ze zover zijn mag der gediscussieert worden over 4x4's!
al ooit van bob- en wodca-campagnes gehoord? ok, er rijden nog dronken chauffeurs, maar er wordt toch geprobeerd er iets aan te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:25   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jajaja, ... onderzoek heeft aangetoond. Een zinnetje waar iedereen tegenwoordig de ander mee om de oren slaat.

Mag ik eens weten naar welk onderzoek u eigenlijk verwijst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:52   #15
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit onderzoek is eveneens gebleken dat er veel meer aanrijdingen zijn met vrachtwagens waar het dodetal nog hoger is. Vebannen de vrachtwagens. Met paard en kar
dan maar!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:56   #16
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Al eens in Amerika geweest...
Die 4x4's die daar rondrijden zijn wel van een heel ander kaliber hoor.
Daar is bv een Porsche Cayenne een klein wagentje
Idd het valt er echt op.Ik was vooral geschokt door het feit dat je in sommige (rijke) stadjes niet meer met je fiets op straat mag,want dan hinder je de terreinwagens.
Als de USA je voorbeeld is dan mag je het hebben hoor.Wil je dan ook zo een USV met wielen van 1,5 meter hoog?bovendien moet je de verkeerssituatie in de states niet vergelijken met deze in Vlaanderen.
Ik moet ook toegeven dat ik in de states vol verbazing heb toegekeken naar terreinwagens die reusachtige caravans trekken met daarachter nog een aanhangwagen met zware motor(en) ,boot of waterscooter(s).

Oud 7 november 2004, 17:58   #17
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Freak, ik bots liever met een camion dan met een corsa.
Tegen is een heel ander verhaal
Oud 7 november 2004, 17:59   #18
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Freak, ik bots liever met een camion dan met een corsa.
Tegen is een heel ander verhaal
Ik bots liever niet
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:00   #19
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Uit onderzoek is eveneens gebleken dat er veel meer aanrijdingen zijn met vrachtwagens waar het dodetal nog hoger is. Vebannen de vrachtwagens. Met paard en kar
dan maar!
-Echt veel vrachtwagens zie ik niet in stadcentra
-Met een camion mag je maar 90km/h,in feite is een terreinwagen een lichte vrachtwagen.

Oud 7 november 2004, 18:09   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
De verkeerspolitie houdt zich daar bijna full time mee bezig .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be