Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2016, 12:50   #1
Guinevere
Banneling

Standaard IKEA ipv hoognodige school (Antwerpen)

Citaat:
Sp.a betreurt komst van Ikea ten koste van school op Luchtbal
http://www.gva.be/cnt/dmf20160315_02...ol-op-luchtbal

5.300 extra plaatsen nodig

De stad Antwerpen kent capaciteitsproblemen in het onderwijs. Na het basisonderwijs moet nu ook dringend in extra plaatsen voor het secundair onderwijs worden geïnvesteerd. Daar zijn tegen 2020 maar liefst 5.300 extra plaatsen nodig.

“Als het stadsbestuur een Ikea-vestiging op de foute plek verkiest boven de bouw van een moderne scholencampus voor beroeps- en technisch onderwijs, dan legt het de verkeerde prioriteiten”, vindt Leen Verbist.

Blue Gate Antwerp

Schepen van Stadsontwikkeling Rob Van de Velde (N-VA) benadrukt dat de oprichting van een polytechnische scholencampus nog niet van de baan is. “Het lijkt mij eerder aangewezen om deze campus in te richten aan het hoogtechnologisch bedrijventerrein Blue Gate Antwerp”, zegt Van de Velde.
Hoezeer ik de Ikea ook mag, vraag ik me toch af hoeveel vestigingen Antwerpen daarvan nodig heeft. Een vestiging per grote stad is toch meer dan voldoende. Het echte tekort aan plaatsen in scholen lijkt me een pak dringender en nefaster voor de samenleving.

Deze ommezwaai is je reinste waanzin en compromiteert de toekomst van kwalitatief onderwijs. Je zou haast denken dat n-va smeergeld krijgt van bedrijven ofzo
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 13:12   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ga me u akkoord. Een zoveelste vestiging van de rommelwinkel ikea is niet echt wenselijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 13:18   #3
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hoezeer ik de Ikea ook mag, vraag ik me toch af hoeveel vestigingen Antwerpen daarvan nodig heeft. Een vestiging per grote stad is toch meer dan voldoende. Het echte tekort aan plaatsen in scholen lijkt me een pak dringender en nefaster voor de samenleving.

Deze ommezwaai is je reinste waanzin en compromiteert de toekomst van kwalitatief onderwijs. Je zou haast denken dat n-va smeergeld krijgt van bedrijven ofzo
U vindt dat toch vervelend, al dat volk in de Ikea? U en nog vele duizenden anderen. Daarom komt er een extra ikea bij, alleen daarom.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 15:33   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met de veranderende demografie in Antwerpen zie ik de redenatie wel.

Daar is binnen een paar jaar niks meer om te onderwijzen. Dan weten alle jonge mensen alles al wat er geweten mag worden.
En als ze meer moeten kennen, zullen hun voorgangers dat wel voorkauwen.
Oud 16 maart 2016, 15:43   #5
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Moet je dan lang naar school zijn geweest om bij Ikea te werken?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 16:18   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vestiging per grote stad is toch meer dan voldoende.
Blijkbaar niet.

Aangezien IKEA winst wil maken, blijkt uit de beslissing om een extra vestiging te openen duidelijk dat ook een tweede vestiging voldoende klanten zal aantrekken. Anders zouden ze er niet in investeren.

Zolang het openen van de IKEA-vestiging gebeurt met geld van IKEA en niet met belastinggeld, zie ik geen probleem.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 16:19   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vestiging per grote stad is toch meer dan voldoende.
Blijkbaar niet.

Aangezien IKEA winst wil maken, blijkt uit de beslissing om een extra vestiging te openen duidelijk dat ook een tweede vestiging voldoende klanten zal aantrekken. Anders zouden ze er niet in investeren.

Zolang het openen van de IKEA-vestiging gebeurt met geld van IKEA en niet met belastinggeld, zie ik geen probleem.
Oud 16 maart 2016, 22:15   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik onthoud mij van elke commentaar...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 12:14   #9
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Blijkbaar niet.

Aangezien IKEA winst wil maken, moet de samenleving de keten slaafs op haar wenken bedienen? Zonder zelfs maar enige rekening te houden met andere of dringendere noden in de samenleving?

De opening gebeurt trouwens o.a. wel met belastinggeld "Ikea ontweek honderden miljoenen aan belasting via België"
Oud 17 maart 2016, 12:19   #10
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De opening gebeurt trouwens o.a. wel met belastinggeld "Ikea ontweek honderden miljoenen aan belasting via België"
Citaat:
Meubelbedrijf Ikea heeft via financiële constructies die via België lopen tussen 2010 en 2014 een half miljard euro aan belastingen vermeden.
En u spreekt van een handeltje met NVA? Wie was er tot 2014 aan de macht?
Oud 17 maart 2016, 12:27   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien IKEA winst wil maken, moet de samenleving de keten slaafs op haar wenken bedienen? Zonder zelfs maar enige rekening te houden met andere of dringendere noden in de samenleving?

Het ontwijken van belastinggeld kan moeilijk aan het stadsbestuur van Antwerpen worden vermeden. Een non-argument dus.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de stad Antwerpen meer moet investeren in onderwijs. Maar dat heeft met de beslissing tot het openen van een tweede Ikea-vestiging niets te maken.
Oud 17 maart 2016, 12:29   #12
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En u spreekt van een handeltje met NVA? Wie was er tot 2014 aan de macht?
Dwaal niet, broeder. Lees AUB het oorspronkelijke krantenartikel. De NVA schrapt de schoolplannen van het vorig stadsbestuur voor IKEA

Laatst gewijzigd door Guinevere : 17 maart 2016 om 12:29.
Oud 17 maart 2016, 12:42   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wat krijgen we nu ??? Willen moslim(a)s plots gaan studeren ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 12:44   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dwaal niet, broeder. Lees AUB het oorspronkelijke krantenartikel. De NVA schrapt de schoolplannen van het vorig stadsbestuur voor IKEA
Ik dwaal niet, en ik ben je broeder niet. Zie waarop ik reageerde, en ga in vvrede, zoals je geloof je voorschrijft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be