Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u het beste plan voor de vluchtelingen opvang?
Plan Verhofstadt 4 11,43%
Plan Samsom 9 25,71%
Plan Dijsselbloem 3 8,57%
Plan Wilders 19 54,29%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2016, 08:59   #1
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Wat vindt u het beste plan voor de opvang van vluchtelingen?

Plan Verhofstadt: per direct levert de EU 2000 man grenscontrole bij Griekenland en landen die niet meewerken gaan per direct uit Schengen.

Plan Samsom: bootjes met vluchtelingen naar Griekenland gaan terug naar Turkije,
Vandaar worden echte vluchtelingen legaal en met afgesproken aantallen over de EU landen verdeeld

Plan Dijsselbloem: Een mini Schengen van Noordelijke landen ,met strenge grenscontrole en echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeeld.

Plan Wilders: hekken aan de grenzen en geen enkele vluchteling toelaten

Laatst gewijzigd door cato : 30 januari 2016 om 09:12.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:08   #2
cato

Standaard

citaat Trouw:
Ook Guy Verhofstadt komt met het ultieme plan
CHRISTOPH SCHMIDT − 30/01/16, 01:36
In migratiecrisis zijn nu radicale, Europese besluiten nodig, vindt liberale voorman in het Europarlement

Alweer een definitieve oplossing voor de Europese migratiecrisis? Daags na het plan-Samsom, met zijn 'kerende veerboot' terug naar Turkije, is daar opeens Guy Verhofstadt die een plan presenteert dat alle andere plannen overbodig moet maken.

Volgens de Belgische oud-premier en voorzitter van de liberale fractie in het Europees Parlement moet het afgelopen zijn met alle halfzachte oplossingen en niet-uitgevoerde voornemens.

Op hun komende Europese top, op 18 en 19 februari, moeten de 28 regeringsleiders een aantal radicale spoedbeslissingen nemen die de dag erna in werking kunnen treden, aldus Verhofstadt. Om het de regeringsleiders makkelijk te maken, heeft hij ze alvast op papier gezet. Gisteravond besprak hij ze al met Mark Rutte, premier van EU-voorzittersland Nederland.

Allereerst moet er onmiddellijk een team van tweeduizend man naar Griekenland worden gestuurd om, onder Europees gezag, dat land te assisteren met het registreren en tijdelijk huisvesten van binnenkomende migranten. Dat personeel moet uit verscheidene landen van de EU komen.

Het plan voor een Europese kust- en grenswacht dat de Europese Commissie eind vorig jaar presenteerde, moet ook direct worden uitgevoerd, vindt Verhofstadt. Hij vreest dat het anders maanden gaat duren voordat dit voorstel werkelijkheid wordt. "De Europese grenzen zijn een Zwitserse kaas", aldus de liberale voorman. Hij vindt dat elk land dat het plan voor de Europese grenswacht niet steunt, meteen uit de Schengen-zone moet worden gegooid.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...eme-plan.dhtml

Laatst gewijzigd door cato : 30 januari 2016 om 09:11.
Oud 30 januari 2016, 09:18   #3
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Niemand nergens spreekt nog over President van Syrië die zijn eigen land niet heeft kunnen in stand houden , die man is verantwoordelijk voor de ellende van zijn eigen volk . En dat is jammerlijk dat media & politiek nu met de gebakken peren zitten .... te debatteren dagelijks "wat met die vluchtelingen" wat met De Presidenten die verantwoordelijk zijn voor chaos op de wereld te laten ?? moeten die niet helpen hun eigen puinhoop op te ruimen ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:22   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Alleen al het feit dat er zoveel "plannen" zijn zegt al meer dan genoeg: dit Europa werkt niet.

Los daarvan is het plan van Verhofstront gewoonweg een klucht. Griekenland laat zoiets niet toe, die nemen liever wraak op de welvarende Europese landen voor de door Europa opgelegde besparingen in Griekenland.

Plan Wilders: praktisch en menselijk gezien niet haalbaar.

Plan Dijselbloem: tevens niet haalbaar. Deze slippendrager van de EC kan zijn veters nog niet eens knopen.

Plan Samson: in mijn ogen de beste oplossing. In hoeverre die Samson betrouwbaar is en genoeg invloed heeft om dit plannetje er door te drukken weet ik niet maar ik heb stevige twijfels hierbij.

Punt is dat terwijl de dikbetaalde heren verder kibbelen en nutteloze plannetjes smeden de instroom niet stopt. Ik zie ze minstens nog een half jaar of tot de volgende reeks van bloederige aanslagen met massaal veel doden discussiëren en dan nog maar halfslachtige maatregelen nemen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:29   #5
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Alleen al het feit dat er zoveel "plannen" zijn zegt al meer dan genoeg: dit Europa werkt niet.

Los daarvan is het plan van Verhofstront gewoonweg een klucht. Griekenland laat zoiets niet toe, die nemen liever wraak op de welvarende Europese landen voor de door Europa opgelegde besparingen in Griekenland.

Plan Wilders: praktisch en menselijk gezien niet haalbaar.

Plan Dijselbloem: tevens niet haalbaar. Deze slippendrager van de EC kan zijn veters nog niet eens knopen.

Plan Samson: in mijn ogen de beste oplossing. In hoeverre die Samson betrouwbaar is en genoeg invloed heeft om dit plannetje er door te drukken weet ik niet maar ik heb stevige twijfels hierbij.

Punt is dat terwijl de dikbetaalde heren verder kibbelen en nutteloze plannetjes smeden de instroom niet stopt. Ik zie ze minstens nog een half jaar of tot de volgende reeks van bloederige aanslagen met massaal veel doden discussiëren en dan nog maar halfslachtige maatregelen nemen.
Zo te zien bent u voorstander van het Plan De Gucht , d.w.z alles laten zoals het nu gaat , want de EU is goed bezig.
Oud 30 januari 2016, 09:33   #6
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niemand nergens spreekt nog over President van Syrië die zijn eigen land niet heeft kunnen in stand houden , die man is verantwoordelijk voor de ellende van zijn eigen volk . En dat is jammerlijk dat media & politiek nu met de gebakken peren zitten .... te debatteren dagelijks "wat met die vluchtelingen" wat met De Presidenten die verantwoordelijk zijn voor chaos op de wereld te laten ?? moeten die niet helpen hun eigen puinhoop op te ruimen ??
Rusland en verschillende NAVO landen ,zijn druk doende met bombarderen.
Ze hebben de illusie om zo IS te verslaan.

Vluchtelingen blijven komen naar Europa en met name naar het Noorden ,
want dit is het paradijs op aarde.
Oud 30 januari 2016, 09:34   #7
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niemand nergens spreekt nog over President van Syrië die zijn eigen land niet heeft kunnen in stand houden , die man is verantwoordelijk voor de ellende van zijn eigen volk .
Excuseer? Die man is allerminst verantwoordelijk, de macht van het hele Westen heeft zijn vijanden bewapend, het is een mirakel dat het regime nog stand houdt tegen zo'n overmacht.
Mogelijk vergeten hoe onze "leiders" daar de "gematigde rebellen", die uiteindelijk bleken moslim-extremisten te zijn (zoals Assad zei) zijn gaan trainen en bewapenen? Het is nochtans genoeg herhaald in de pravda, zegt "Syriëstrijders" u nog iets?
Vrijwel hetzelfde verhaal in Libië ook vergeten?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 januari 2016 om 09:35.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:39   #8
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Excuseer? Die man is allerminst verantwoordelijk, de macht van het hele Westen heeft zijn vijanden bewapend, het is een mirakel dat het regime nog stand houdt tegen zo'n overmacht.
Mogelijk vergeten hoe onze "leiders" daar de "gematigde rebellen", die uiteindelijk bleken moslim-extremisten te zijn (zoals Assad zei) zijn gaan trainen en bewapenen? Het is nochtans genoeg herhaald in de pravda, zegt "Syriëstrijders" u nog iets?
Vrijwel hetzelfde verhaal in Libië ook vergeten?
2
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:41   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Totaal tegen mijn gewoonte in heb ik een enquete meegedaan waar de optie niet is aangevinkt om te kunnen zien wie voor wat stemt.

Mijn stem is voor het plan verhofstadt
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:54   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Zo te zien bent u voorstander van het Plan De Gucht , d.w.z alles laten zoals het nu gaat , want de EU is goed bezig.
Zeveraar, heb je mijn post wel gelezen?

Ongeacht voor welk plan iemand is, het zal nog lang blijven zoals het nu is wat de EU is een stuurloze tanker zonder enig leiderschap. De zogenaamde leiders zijn figuren zoals Merkel Hollande en Cameron waarvan die laatste zich er niet veel van aantrekt en blij is dat zijn eiland niet tot de Schengen zone behoort.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 10:06   #11
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort kan het eigen volk vluchtplannen uitwerken.

Waar naartoe is nog niet zo duidelijk.
Oud 30 januari 2016, 11:07   #12
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

De emigranten naar Australië staan nog niet in de rij.
Oud 30 januari 2016, 11:14   #13
Guinevere
Banneling

Standaard

Plan Verhofstadt?

Ik zie weinig reden tot al te extreme oplossingen. Elk land moet z'n opvangcapaciteit deftig beheren en de nodige maatregelen nemen voor een snellere asielprocedure en/of uitwijzingsbeleid.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 11:27   #14
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackVuylback Bekijk bericht
Ik vind niet dat Europa een nieuw pkan nodig heeft.

Net zoals in de euro- en Griekse crisis zijn die goed bezig.

Ik zou ze een opslag geven voor zo'n goed en krachtdadug beleid.
Dus u blijft voorstander van het Plan De Gucht.
Oud 30 januari 2016, 11:51   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Als hier in W-Europa een oorlog uitbreekt, gaat hier ook niemand asiel aanvragen in Saoudi-Arabië, Turkije of Iran. Ik begrijp dus niet wat al die "vrome" moslims in het "goddeloze" Europa willen komen zoeken.
Jordanië, Turkije, Libanon, Iran en Egypte mogen die vluchtelingen opvangen.(met een eventuele financiële hulp uit Europa). Op die manier, geen wereldvreemd islam-gezeik hier, en wel de nodige "halal-hulp" ginder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 12:15   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Azoren? 't Is wel even varen maar met onze schepen gaat dat wel lukken, 't zijn geen rubberbootjes.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 12:43   #17
Eurosceptic
Minister

Standaard

Misschien zijn die paar mensen die hier stemmen niet representatief voor de hele populatie, maar ik vind het wel zeer opvallend hoe de wil van het volk volledig afwijkt van dat wat we zullen krijgen
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 12:45   #18
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als hier in W-Europa een oorlog uitbreekt, gaat hier ook niemand asiel aanvragen in Saoudi-Arabië, Turkije of Iran. Ik begrijp dus niet wat al die "vrome" moslims in het "goddeloze" Europa willen komen zoeken.
Jordanië, Turkije, Libanon, Iran en Egypte mogen die vluchtelingen opvangen.(met een eventuele financiële hulp uit Europa). Op die manier, geen wereldvreemd islam-gezeik hier, en wel de nodige "halal-hulp" ginder.
Dat weet toch het kleinste kind. Ze willen profiteren van onze welvaart en hun populatie uitbreiden om later met geweld hun leefregels op te dringen.

Terug naar af met onze beschaving. Belgie wordt een politiestaat waarin vrouwen niet meer veilig over straat kunnen lopen.

Wees daar maar heel zeker van
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 14:15   #19
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Misschien zijn die paar mensen die hier stemmen niet representatief voor de hele populatie, maar ik vind het wel zeer opvallend hoe de wil van het volk volledig afwijkt van dat wat we zullen krijgen
Hoe kunt u 16 stemmen ,de wil van het volk noemen.
Oud 30 januari 2016, 14:23   #20
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackVuylback Bekijk bericht
Absoluut niet.

Mijn reactie zal door de ene als ironisch kunnen beschouwd worden, door anderen als sarcastisch.

Ik wou maar aangeven dat het Europees beleid op geen kl* ten trekt.
Waar wilt u in België de hekken aan de grens plaatsen ?

In WO I was er tussen Nederland en België aan de grens stroomdraad gespannen
en toch nog gingen er 1.000.000 vluchtelingen naar Nederland
Kennelijk was het hek niet afdoende.

Welk hek vindt u wel afdoende en en hoe hoog moeten die hekken zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be