Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2009, 18:43   #1
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard Sven Mary bij Vanthilt

Iemand gisteren ook die walgelijk advocaat Sven Mary mogen/willen en kunnen aanschouwen in Villa Vanthilt?

Die man komt effe heel serieus verklaren dat hij sympathie en begrip heeft voor een Sekkaki en consoorten.
En geeft toe dat hij in het verleden pedofielen heeft verdedigd -vermoedelijk met net dezelfde argumenten als waarmee hij Sekkaki e.d. goedpraat, maar nu hij trotse vader is geworden er niet scheutig meer op is om pedofielen te verdedigen.

Maar als afsluiter zei hij wel even fijntjes dat 'de grens' voor hem bij extreemrechtsen ligt. Hij zei dat hij een extreemrechtse rakker nooit zou verdedigen, want dat strookt niet met hoe hij de dingen ziet.

Blijkbaar als het om rechts gaat, moet niet iedereen een degelijke, laat staan kosteloze verdediging -zoals veel topgangsters- krijgen.

Of hoe linkse intellectuelen niet geloven in de gelijkheid van berechting/ recht op verdediging en hun kar keren als hun eigen volk/soort in het gedrang komt.

Een schande dat die man dan nog een spreekbuis krijgt op onze nationale zender. Maar tja papa Mary is of was een hoge pief op de vrt zeker he?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 14 augustus 2009 om 18:45.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:02   #2
giserke
Banneling

Standaard

Ik kon ook mijn oren niet geloven, toen ik dat walgelijk ventje dergelijke onzin zag uitkramen.
Met andere woorden, verkrachters, pedofielen, moordenaars, aanranders en andere criminelen vind hij het verdedigen waard, mensen met extreem rechtse sympathieën heeft hij plots wel problemen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:03   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
verkrachters, pedofielen, moordenaars, aanranders en andere criminelen
komt uit een belgicistisch nest
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:47   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik kon ook mijn oren niet geloven, toen ik dat walgelijk ventje dergelijke onzin zag uitkramen.
Met andere woorden, verkrachters, pedofielen, moordenaars, aanranders en andere criminelen vind hij het verdedigen waard, mensen met extreem rechtse sympathieën heeft hij plots wel problemen?
Hij is gewoon simpelweg een idioot. Lijkt mij te leven van pro deo. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat normale mensen ook maar zouden overwegen op hem beroep te doen. Sukkelaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:53   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Het valt me op hoeveel aandacht, en hoeveel fora de verdedigers en goedpraters van Sekakki en consoorten krijgen, op TV en in de kranten.

Ook vond Yves Desmet het ergelijkste dat er op internetfora racistische commentaren kwamen op Sekakki. Het feit dat een zestienvoudig veroordeeld crimineel ontsnapt en drie bankovervallen pleegt, is daar blijkbaar aan ondergeschikt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 augustus 2009 om 19:56.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:56   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het valt me op hoeveel aandacht, en hoeveel fora de verdedigers en goedpraters van Sekakki en consoorten krijgen, op TV en in de kranten.

Zo vond Yves Desmet het ergelijkste dat er op internetfora racistische commentaren kwamen op Sekakki. Het feit dat een zestienvoudig veroordeeld crimineel ontsnapt en drie bankovervallen pleegt, is daar blijkbaar aan ondergeschikt.
Och den Yves. Wie neemt die kerel nog ernstig.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:03   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hij is gewoon simpelweg een idioot. Lijkt mij te leven van pro deo. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat normale mensen ook maar zouden overwegen op hem beroep te doen. Sukkelaar.
Een advocaat, die op 36-jarige leeftijd al stilaan tot de (sub)top vd Belgische advocatuur gerekend wordt, lijkt mij niet direct een idioot.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:07   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een advocaat, die op 36-jarige leeftijd al stilaan tot de (sub)top vd Belgische advocatuur gerekend wordt, lijkt mij niet direct een idioot.
Aan de staat van de (subtop vd) Belgische advocatuur te zien durf ik dat te betwijfelen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:12   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Aan de staat van de (subtop vd) Belgische advocatuur te zien durf ik dat te betwijfelen.

Jaja, tot je er ene nodig hebt.
Oud 14 augustus 2009, 20:12   #10
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
daar heb je gelijk in, maar ik heb zeer mijn twijfels bij het ethische besef van een advocaat zoals Mary die met veel trots zegt dat hij een man vrijkreeg die zich "schuldig had gemaakt (sic) aan foltering en verkrachting"; op basis van het feit dat de tolk die hem had ondervraagd niet beëdigd bleek. Ook de manier waarop hij Sekakki's misdaden minimaliseert is zeer bedenkelijk.
Oud 14 augustus 2009, 20:14   #11
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
daar heb je gelijk in, maar ik heb zeer mijn twijfels bij het ethische besef van een advocaat zoals Mary die met veel trots zegt dat hij een man vrijkreeg die zich "schuldig had gemaakt (sic) aan foltering en verkrachting"; op basis van het feit dat de tolk die hem had ondervraagd niet beëdigd bleek. Ook de manier waarop hij Sekakki's misdaden minimaliseert is zeer bedenkelijk.
ethisch besef
Waar kom jij mee af.
Oud 14 augustus 2009, 20:19   #12
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ethisch besef
Waar kom jij mee af.
voila, dat vele advocaten intelligent zijn, daar twijfel ik niet aan, maar hun ethisch besef lijkt wel onbestaande.
Oud 14 augustus 2009, 20:19   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, tot je er ene nodig hebt.
Dan houd ik inderdaad mijn hart vast. Die kerels zouden er nog in slagen mij schuldig te laten veroordelen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 augustus 2009 om 20:20.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:25   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als elke advocaat zich door ethiek zou laten leiden, blijft er nog maar weinig cliënteel over. Top-advocaat Jef Vermassen is als strafpleiter doorgebroken, door (in '78 denk ik) de verdediging van Freddy Horion (de beruchte 6-voudige moordenaar) op zich te nemen. Die kreeg daar toen ook kritiek voor (hij zou Horion toen te menselijk hebben afgeschilderd). En wat dan te zeggen over Hans Rieder ?? Hij wraakte zelfs de assisenvoorzitter tijdens het Van Noppen-proces. Iedereen schijnt wel kritiek te hebben op (de ethiek van) advocaten, tot de dag dat ze er zelf ene nodig hebben.

Hier trouwens de toen nog piepjonge Jef Vermassen tijdens het Horion-proces

Laatst gewijzigd door Pietje : 14 augustus 2009 om 20:38.
Oud 14 augustus 2009, 20:49   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ethisch normbesef bij die (fils �* papa) establishments-suckers?
Hij verdedigt niet alleen maar praat ook de gore strapatsen van de extreem rechtse moslimcriminelen goed.
Maar van de loge mag hij de enige vijand van het corrupte establishment niet verdedigen.

Wat een walgelijke bende die belgicistische saprofieten.

Wat een walgelijke bende die zich door dit krapuul laat doen.
Oud 14 augustus 2009, 21:02   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Als elke advocaat zich door ethiek zou laten leiden, blijft er nog maar weinig cliënteel over. Top-advocaat Jef Vermassen is als strafpleiter doorgebroken, door (in '78 denk ik) de verdediging van Freddy Horion (de beruchte 6-voudige moordenaar) op zich te nemen. Die kreeg daar toen ook kritiek voor (hij zou Horion toen te menselijk hebben afgeschilderd). En wat dan te zeggen over Hans Rieder ?? Hij wraakte zelfs de assisenvoorzitter tijdens het Van Noppen-proces. Iedereen schijnt wel kritiek te hebben op (de ethiek van) advocaten, tot de dag dat ze er zelf ene nodig hebben.
Iedereen heeft recht op verdediging. Zo zijn onze wetten. Maar dat betekent niet dat ik een flink deel van die "top-advocaten" geen gluiperige onderkruipertjes met een hart van steen en een superieur acteertalent om menselijk te lijken, mag vinden. Jef Vermassen past voor mij quasi perfect in dat plaatje.

Ik wil echter niet het beeld ophangen dat elke advocaat zo is. De advocaat die in mijn nabije familie wordt ingeschakeld voor de weinige keren dat dat eens nodig is, is net een voorbeeld van een man met ethisch normbesef. We zijn er ooit 3 uur op consult geweest (eerste keer dat we er kwamen) voor een zaak die we wilden aanspannen. Het resultaat van het gesprek was dat hij dacht dat we onrechtstreeks in eigen vel konden snijden door een zaak aan te spannen en het ons dus heeft afgeraden (vind er al maar zo ene... eentje die je niet opjut om te procederen en procederen...).

We stemden in met zijn goede raad. Toppunt van al, toen we vroegen wat we hem verschuldigd waren voor "het visiet", antwoordde hij gewoon dat we niet hoefden te betalen want dat hij ons toch niet echt kon helpen. Zelfs met een high-end nagel schieter had je ons niet harder aan de vloer kunnen nagelen . Nadien nog drie keer wat voor ons laten doen (twee daarvan waren "verkeersprobleempjes", eentje voor mij en eentje ietwat erger voor mijn zus) en de uitspraak van de rechter was steeds bijzonder mild, hoewel ik in de verslagen kon lezen dat hij nergens richting procedurefouten of dergelijke is gegaan. Ik weet niet meer waar het derde geval over ging, maar toen was er zelfs totaal geen straf en is hij vergeten ons een factuur te sturen, hoewel we er hem herhaaldelijk aan herinnerden.

Oh ja... en nee, je krijgt zijn contact gegevens niet. Ik wil dat hij tijd genoeg heeft voor ons als we het eens nodig hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 21:06   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

En verders... wat verwacht je nu? Dat je bij een walgelijk creatuur als Vanthilt (ik begrijp echt niet hoe ze hem blijven voorzien van schnabbels toen ie met gekrompen nek en hangende pootjes moest terugkomen van zijn "blitz-carrière" bij MTV) geen walgelijke creaturen als gast zou zien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 21:17   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op verdediging. Zo zijn onze wetten. Maar dat betekent niet dat ik een flink deel van die "top-advocaten" geen gluiperige onderkruipertjes met een hart van steen en een superieur acteertalent om menselijk te lijken, mag vinden.
Jij mag dat zeker. Maar de dag dat je eens serieus in de shit moest zitten, en zo'n gluiperig onderkruipertje je uit de miserie haalt, piep je wel anders.
Oud 14 augustus 2009, 21:27   #19
Den Ardennees

Standaard

Citaat:

Hier trouwens de toen nog piepjonge Jef Vermassen tijdens het Horion-proces

[IMG]http://www.davidgalle.be/images/urban/Horion.jpg[/IMG
kijk eens Pietje, ook de grootste schurk heeft recht op verdediging, dat bewist ik niet. Ik stel echter vast dat de Mary's en de Rieders van deze wereld niet werken aan verdedigingen, maar wel aan manieren om via het achterpoortje van de procedure hun cliënten (tegen wie vaak een overweldigende bewijslast is) vrijuit te laten gaan.
Een rechtvaardige maatschappij moet kunnen aanvaarden dat iemand die schuldig is, toch wat strafvermindering krijgt omdat hij bvb een erg moeilijke jeugd had. Een rechtvaardige maatschappij kan echter niet aanvaarden dat iemand die zich aan gruwelijke feiten schuldig maakt, gewoonweg 100% vrijuit gaat, omdat een onderzoeker bij wijze van spreken een taalfout heeft gemaakt in zijn verslag.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 augustus 2009 om 21:28.
Oud 14 augustus 2009, 21:28   #20
born2bewild
Banneling

Standaard

ik zou me al nooit laten verdedigen door een sven, en als die dan ook nog eens bij die vantilt vrt-nozem passeert dan valt het doek helemaal.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2009 om 21:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be