Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2015, 14:22   #1
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard Het seizoen " de jacht " is weer open..

Ze amuseren zich weer te pletter , wilde diertjes af te knallen die zielige barbaren ... weer een gruwelijke hobby die afkomstig is uit de tijden van rijke koningen ... en hun rijke luisvriendjes , arme wilde konijntjes en vossen afknallen en dan nog stampen op die armzalige half doodgeschoten mooie vrije diertjes " wat een dierenhaters , oh ik haat de jacht " op dieren.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 14:28   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ze amuseren zich weer te pletter , wilde diertjes af te knallen die zielige barbaren ... weer een gruwelijke hobby die afkomstig is uit de tijden van rijke koningen ... en hun rijke luisvriendjes , arme wilde konijntjes en vossen afknallen en dan nog stampen op die armzalige half doodgeschoten mooie vrije diertjes " wat een dierenhaters , oh ik haat de jacht " op dieren.
Dat zijn nog tenminste echte mannen, zie!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 14:30   #3
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat zijn nog tenminste echte mannen, zie!
Beulen en barbaren ....
Oud 12 december 2015, 14:31   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Enkel vegetariërs mogen tegen jacht zijn. De rest moet zwijgen.
Oud 13 december 2015, 01:41   #5
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Dieren afknallen louter omwille van het amusement is een schandalige praktijk.

Dat wil nog niet zeggen dat de jacht moet worden verboden. Een stuk wild gaat er bij mij altijd wel in.
Met dank aan het arme dier dat zijn leven heeft gegeven.
Oud 13 december 2015, 01:44   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dieren afknallen louter omwille van het amusement is een schandalige praktijk.

Dat wil nog niet zeggen dat de jacht moet worden verboden. Een stuk wild gaat er bij mij altijd wel in.
Met dank aan het arme dier dat zijn leven heeft gegeven.
Ahja, want vlees eten doen wij echt nog om te overleven..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 23:13   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist. Nog niet direct aan gedacht.
De jacht voor wat mij betreft worden verboden. Moreel onverantwoord.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 23:52   #8
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ahja, want vlees eten doen wij echt nog om te overleven..
En om vegetariërs te doen huilen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:03   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de mens toch al wat langer jaagt dan dat jij ons hier wilt voorhouden.

Plezier maken op de kap van dieren, is naar mijn opvoeding en cultuur dermaten ongewenst dat al heel wat vormen ervan een strafbaar feit zijn.

Op de kap van dieren. Moet daar een woordje uitleg bij ?

Wildbeheer, oa door jacht, is nodig.
Slachten om op te eten, is nodig. Schoofken is een omnivoor.
Paarden laten rennen, is redelijk ok. Paarden rennen graag.
Zoveel andere vormen van lol maken op kap van dieren, zoals vb. een stier martelen door hem bloed te laten verliezen en als hij erg verzwakt is hem dan pas afmaken met een lange scherpe dolk: past niet in mijn maatschappelijk beeld.
Tegenvoorbeeld: ratten verdelgen (op een wetenschappelijk verantwoorde manier) is wel ok. Het heeft een nut.

Ratten slachten om op te eten: ok voor de liefhebbers. Maar toch niet zoals hier: door ze levend in kokend water te steken, en dan nog niet eens lang genoeg tot ze dood zijn, en ze dan maar levend te villen:
https://www.youtube.com/watch?v=DzGWvpMt_xI

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 december 2015 om 08:07.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:30   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat de mens toch al wat langer jaagt dan dat jij ons hier wilt voorhouden.

Plezier maken op de kap van dieren, is naar mijn opvoeding en cultuur dermaten ongewenst dat al heel wat vormen ervan een strafbaar feit zijn.

Op de kap van dieren. Moet daar een woordje uitleg bij ?

Wildbeheer, oa door jacht, is nodig.
Slachten om op te eten, is nodig. Schoofken is een omnivoor.
Paarden laten rennen, is redelijk ok. Paarden rennen graag.
Zoveel andere vormen van lol maken op kap van dieren, zoals vb. een stier martelen door hem bloed te laten verliezen en als hij erg verzwakt is hem dan pas afmaken met een lange scherpe dolk: past niet in mijn maatschappelijk beeld.
Tegenvoorbeeld: ratten verdelgen (op een wetenschappelijk verantwoorde manier) is wel ok. Het heeft een nut.

Ratten slachten om op te eten: ok voor de liefhebbers. Maar toch niet zoals hier: door ze levend in kokend water te steken, en dan nog niet eens lang genoeg tot ze dood zijn, en ze dan maar levend te villen:
https://www.youtube.com/watch?v=DzGWvpMt_xI

.
Stelt u hier dat dat "jachtseizoen" nodig is om te voorkomen dat er zoiets als "teveel" konijnen en vossen zouden zijn?
Ik zie erg weinig noodzaak tot "beheer". Eerder het omgekeerde: een teveel aan "beheer".
Ik heb de voorbije weken ook jagers bezig gezien. Zo een rij langs de baan, wachtende op konijnen die door anderen en honden hun kant worden opgejaagd. Lachen en stoer poseren. De gedachte die dan door mijn hoofd flitst is deze: "zielige sukkels".
Hetzelfde voor die kattenvang acties die recentelijk (jaarbasis) plots begonnen. Welke last geven "zwerfkatten"? Ik zie geen. Over enkele tientallen jaren passeerden hier een dozijn zulke zwerfkatten, eten geven, blijven, terug verdwijnen / doodgaan. Er zijn klaarblijkelijk mensen genoeg die katten zonder of met verloren thuis een thuis geven. En dan komt Staat, andermans afgepakt geld om veearts facturen te betalen voor "prestaties" die compleet onnodig waren.
En dat schijnt zo een beetje hét kenmerk van Staat te zijn: compleet onnodige zaken doen. Nog verder zelfs: ze berokkenen netto nadeel in de plaats. Op alle vlakken van hun "beheer".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:41   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk inderdaad dat wildbeheer nodig is.

En nu ge het zegt, ik heb dat inderdaad nog nooit gezien, zo'n hele rij jagers die daar heel de tijd stonden te bleiten omdat ze het niet graad deden ...

allez, steld'u voor zeg: een politieker die in 't parlement zit te janken omdat hij niet graag wetten stemt; of een redder in een zwembad die misnoegd is omdat hij niet graag zwemt ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 december 2015, 09:54   #12
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Ga eens mee op jacht, zou ik zeggen. Weinig mensen die zoveel kennis van - en respect voor de natuur hebben als jagers.

En wij staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen, of de geitenwollensokken dat nu leuk vinden of niet.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 13:29   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wildbeheer door jacht is nodig?

Alsof de duiven onze ogen uitpikken.

Er is hier amper wild. Op een verdwaalde haas na.

Dikke larie.
Oud 20 december 2015, 14:53   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat wildbeheer nodig is.

En nu ge het zegt, ik heb dat inderdaad nog nooit gezien, zo'n hele rij jagers die daar heel de tijd stonden te bleiten omdat ze het niet graad deden ...

allez, steld'u voor zeg: een politieker die in 't parlement zit te janken omdat hij niet graag wetten stemt; of een redder in een zwembad die misnoegd is omdat hij niet graag zwemt ...

.
Een herhaling dat u denkt dat wildbeheer nodig is, is geen argument.
En nu u het zegt, mensen die prestaties leveren lachen er niet bij, prestaties vereisen inzet, terwijl lachen meer iets is voor tooghangen in cafés, en andere nulprestaties.

Allez, stel u voor zeg, een politieker die niet graag zijn zakken en die van zijn meelopende vrindjes met andermans geld vult, of een redder die al lachende beademing toepast op een verzopene.
Oud 20 december 2015, 14:56   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ga eens mee op jacht, zou ik zeggen. Weinig mensen die zoveel kennis van - en respect voor de natuur hebben als jagers.

En wij staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen, of de geitenwollensokken dat nu leuk vinden of niet.
Dit gaat niet over jagers maar over "jagers". Nepfiguren met nepbezigheden met nepexcuses.
Uw top van de voedselketen kan ook zonder vlees. Uw 'nu eenmaal' is niet eenmaal.
Oud 20 december 2015, 14:57   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wildbeheer door jacht is nodig?

Alsof de duiven onze ogen uitpikken.

Er is hier amper wild. Op een verdwaalde haas na.

Dikke larie.
Zoals ik net schetste: nepexcuses.
Net zoals de regimefiguren ook gebruiken om hun de facto diefstal wat weg te moffelen.
Oud 20 december 2015, 15:07   #17
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dit gaat niet over jagers maar over "jagers"
??

Even voor de duidelijkheid: iemand die, pakweg, een fazant schiet en hem later verorbert, is dat een jager of een "jager"?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 15:45   #18
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Respect ? wat ik zag was helemaal geen respect , integendeel stampen tot de dood voor het plezier op een half suf dier
Oud 20 december 2015, 16:08   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
??

Even voor de duidelijkheid: iemand die, pakweg, een fazant schiet en hem later verorbert, is dat een jager of een "jager"?
Ik denk dat dat er aan ligt of het een fazant is, of een "fazant".
Maar 't kan ook zijn dat het ligt aan veroberen of "verorberen".

Maar zeker weten doe ik het niet. En "zeker weten" ook al niet.

.

Oud 20 december 2015, 16:37   #20
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Jagen toelaten bij wild dat eerst ook verdoofd wordt en dan pas mag men schieten. Cfr: onverdoofd slachten is ook niet ok...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be