Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2016, 20:11   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Heb ik het recht om te huwen met een Afrikaanse ?

Heb ik dat recht ?
Ik zou begod denken van wel.

En als we dan hier ons leven uitbouwen, geeft dan de huidskleur van mijn wederhelft het recht aan anderen om met hun vuile muil beledigingen edm te uiten ? Of andere racistische zever te kotsen ?

Kunnen we nu echt geen verschil maken tussen het hard maar toch eerlijk aanpakken van profiteurs en criminelen aan de ene kant, en gewone brave mensen aan de andere kant.
En tegenover de medemens gewoonweg beleefd en correct ?

Ik haal wat fragmenten uit een artikel in De Standaard, waar een huisarts-parlementair getuigt:

Citaat:
‘Laatst liet een man zijn hond loslopen en het beest besprong haar, op onze oprit. Hij deed niets. Lachte. Wilde niet eens zijn excuses aanbieden. En zei toen: keer terug naar je eigen land.’ N-VA-politicus Peter Persyn getuigt over het racisme tegenover zijn donkere vrouw en vier kinderen.
Citaat:
Peter Persyn, in 2014 voor de N-VA verkozen in het Vlaams Parlement, woont al vijfentwintig jaar samen met zijn Congolese echtgenote, de moeder ook van zijn twee donkere dochters en zonen. ‘Geboren en getogen in België.’
....
Toen ik mijn vrouw wilde inschrijven in de gemeente, werd dat geweigerd door een ambtenaar. Die voerde bijna obstructie.
....
Terwijl ze alles deed om te integreren: in Congo las ze zelfs mijn Knack, om Nederlands te leren.
...
Citaat:
Bevriende Afrikaanse koppels, zoals VRT-journalist Peter Verlinden en diens eega, moeten gelijkaardige incidenten incasseren, weet Persyn.
...
Hij ziet het ook aan zijn kinderen, die nochtans in de Chiro zitten en voetballen. ‘Die bouwden met de jaren een soort terughoudendheid in. Mijn jongens kijken altijd even de kat uit de boom, zijn op hun hoede. In het eerste middelbaar wees een leerkracht mijn zoon aan om het bord af te vegen, want, zo zei hij, in België moet ge wel werken. Het zit soms in de kleine dingetjes.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 20:15   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Je hebt zeer zeker het volste recht om te huwen met een mooi zwartje. Maar als het moslima zou blijken te zijn dan zou ik het jou wel afraden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 20:30   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt zeer zeker het volste recht om te huwen met een mooi zwartje. Maar als het moslima zou blijken te zijn dan zou ik het jou wel afraden.
Eigenlijk zou ik iedereen afraden om te huwen.
Maar diep in mijn binnenste, denk ik dan: "poeh, ikke in de miserie, iedereen in de miserie".

Maar ik wel ernstig blijven: het is zo on-Vlaams om zo onbeleefd te zijn tegen mensen die niets verkeerd gedaan hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 april 2016, 21:08   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Om 't allemaal nòg geloofwaardiger te maken zou ik er nog bij gefanta.. verteld hebben dat iemand met krijt op de muur aan z'n voordeur "neger" geschreven heeft.

Laatst gewijzigd door SDX : 28 april 2016 om 21:09.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 05:50   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dat komt er uiteindelijk van als je, op kosten van de plaatselijke bevolking, de halve wereld naar hier wil halen. De verdraagzaamheid en gastvrijheid is dan, naar elk vreemd individu, verdwenen. De bluts met de buil.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 06:25   #6
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik iedereen afraden om te huwen.
Maar diep in mijn binnenste, denk ik dan: "poeh, ikke in de miserie, iedereen in de miserie".

Maar ik wel ernstig blijven:
Citaat:
het is zo on-Vlaams om zo onbeleefd
te zijn tegen mensen die niets verkeerd gedaan hebben.

.
Daarom moet heel de wereld niet naar hier komen... want dan is er wel totaal geen sprake meer van uw Vlaams....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 09:48   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot hiertoe is er maar één forummer die op de vraag geantwoord heeft.

De andere posts lijken me alleen maar goepraters van vuil manieren te zijn. Uitschot. Mannen met een klein pietje.

.

Oud 29 april 2016, 10:48   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De andere posts lijken me alleen maar goepraters van vuil manieren te zijn. Uitschot. Mannen met een klein pietje.

.
Dank u, graag gedaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 14:04   #9
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Het blijft iets vreemds, interraciale huwelijken, al kan ik wel begrijpen dat westerse mannen niet meer warmlopen voor westerse vrouwen (dictators). Dat soort reacties snap ik wel, jammer voor de persoon in kwestie, maar ze is gewoon slachtoffer van de algemene onvrede over het feit dat heel de wereld hier komt aankloppen (zoals Skobelev dat juist heeft verwoord).
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 14:30   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Oké dan, ja, gij moogt dat maar uw heksie perfeksie gaat daar niet echt blij mee zijn.

Of misschien juist wel?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 15:57   #11
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Als u wilt huwen met een Afrikaanse dan is dat uw volste recht en niemand moet daar reactie op hebben.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 16:00   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het blijft iets vreemds, interraciale huwelijken, al kan ik wel begrijpen dat westerse mannen niet meer warmlopen voor westerse vrouwen (dictators). Dat soort reacties snap ik wel, jammer voor de persoon in kwestie, maar ze is gewoon slachtoffer van de algemene onvrede over het feit dat heel de wereld hier komt aankloppen (zoals Skobelev dat juist heeft verwoord).
In Afrika staan vrouwen niet onmiddellijk in een ondergeschikte positie, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 16:01   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Ambtenaren bedoel je?
Oud 29 april 2016, 16:15   #14
Guinevere
Banneling

Standaard

Gij als nva'er wel maar niet de Afrikaan zelf die dan aan gezinshereniging wil doen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 16:37   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oké dan, ja, gij moogt dat maar uw heksie perfeksie gaat daar niet echt blij mee zijn.

Of misschien juist wel?
Ja, dan zal ik mogen uitleggen dat het maar een hypothese was ... gedurende twee weken.

.

Oud 29 april 2016, 16:38   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Gij als nva'er wel maar niet de Afrikaan zelf die dan aan gezinshereniging wil doen.
Ik ben grote voorstander van gezinshereniging.
Richting land van oorsprong welteverstaan.
Zodat mensen die hier een ruime ervaring opgedaan hebben, zich ginder kunnen inzetten voor hun geliefde landgenoten.

Maar hebt ge verder iets mee te delen over het onderwerp van de draad ?

.

Oud 29 april 2016, 18:22   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Als u wilt huwen met een Afrikaanse dan is dat uw volste recht en niemand moet daar reactie op hebben.
Willen is één...mogen nog iets anders. Daar beslist de rechtbank over.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:25   #18
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben grote voorstander van gezinshereniging.
Richting land van oorsprong welteverstaan.
Zodat mensen die hier een ruime ervaring opgedaan hebben, zich ginder kunnen inzetten voor hun geliefde landgenoten.

Maar hebt ge verder iets mee te delen over het onderwerp van de draad ?

.
Onzin. Ik reageerde volledig ontopic.

Deze draad is gewoon vreemd... iedereen mag huwen met wie hij of zij wil, binnen de Belgische wet. Dus het antwoord op uw vraag is vanzelfsprekend 'ja' (tenzij u reeds getrouwd bent). Ook mag een Afrikaan huwen met een Afrikaanse.
Waarover moeten we hier discussiëren?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 april 2016 om 21:26.
Oud 29 april 2016, 21:29   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Onzin. Ik reageerde volledig ontopic.

Deze draad is gewoon vreemd... iedereen mag huwen met wie hij of zij wil, binnen de Belgische wet. Dus het antwoord op uw vraag is vanzelfsprekend 'ja' (tenzij u reeds getrouwd bent). Ook mag een Afrikaan huwen met een Afrikaanse.
Waarover moeten we hier discussiëren?
binnen uw eigen milieu, is dat wel even anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:30   #20
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Willen is één...mogen nog iets anders. Daar beslist de rechtbank over.
Attest van geen huwelijksbeletsel? Da's alleen voor Belgen die in het buitenland willen trouwen. Maar ja, is op zich wel vrijheidsbeperking, zeker tov EU burgers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be