Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2016, 17:06   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Nieuwe minister mobiliteit schrapt poortjes in de stations.

Bellot, de nieuwe minister van mobiliteit laat het plan varen om toegangspoortjes in de stations te installeren ter waarde van 58,5 miljoen euro.
Dat was nochtans een plan van zijn partijgenoot minister Galant.
Maar nu gaan de toegangspoortje of veiligheidspoortjes er niet komen.
Daaraan zie je dat de regering kiest voor het geld ipv de veiligheid van de burgers in dit land.
Waarschijnlijk hebben ze die 58,5 miljoen euro voor iets anders nodig.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 17:07   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Bellot, de nieuwe minister van mobiliteit laat het plan varen om toegangspoortjes in de stations te installeren ter waarde van 58,5 miljoen euro.
Dat was nochtans een plan van zijn partijgenoot minister Galant.
Maar nu gaan de toegangspoortje of veiligheidspoortjes er niet komen.
Daaraan zie je dat de regering kiest voor het geld ipv de veiligheid van de burgers in dit land.
Waarschijnlijk hebben ze die 58,5 miljoen euro voor iets anders nodig.
De stakingen kosten het land te veel.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 17:22   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Bellot, de nieuwe minister van mobiliteit laat het plan varen om toegangspoortjes in de stations te installeren ter waarde van 58,5 miljoen euro.
Dat was nochtans een plan van zijn partijgenoot minister Galant.
Maar nu gaan de toegangspoortje of veiligheidspoortjes er niet komen.
Daaraan zie je dat de regering kiest voor het geld ipv de veiligheid van de burgers in dit land.
Waarschijnlijk hebben ze die 58,5 miljoen euro voor iets anders nodig.
Bij mijn weten waren de vakbonden tegen die poortjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 18:11   #4
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten waren de vakbonden tegen die poortjes.
Veiligheid komt voor mij op de eerste plaats maar er is nu een duidelijk bewijs dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid van de mensen en de reizigers.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 18:13   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Veiligheid komt voor mij op de eerste plaats maar er is nu een duidelijk bewijs dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid van de mensen en de reizigers.
De vakbonden stelden dat die poortjes niet bedoeld waren om de veiligheid van de reiziger te garanderen, maar om het mogelijk te maken een aantal kaartjesknippers nutteloos te maken.

Hoeveel ongelukken gebeuren er wel jaarlijks door het ontbreken van poortjes? D�*t zou ik wel eens willen weten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 19:20   #6
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Veiligheid komt voor mij op de eerste plaats maar er is nu een duidelijk bewijs dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid van de mensen en de reizigers.
Ik kom al eens in Antwerpen-Centraal en Brussel-Centraal en het valt me telkens op dat er in de inkomhal veel meer mensen op een hoop staan dan op de perrons.
Als plofterrorist zou ik weten waar ik best toesla.
Het enige wat die poortjes kunnen tegenhouden is ongewenst volk dat helemaal niet van plan is de trein te nemen.
Bovendien zorgen die poortjes voor wachttijden op de piekuren.
Mooie besparing dus.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 19:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Als je in Koksijde de trein opstapt, om tot in een van de Brusselse grote stations uit te stappen, dan zie ik weinig nut in poortjes.

Ge kunt daar een treinkaartje kopen. Aan een automaat. That's it. De cafetaria is in handen van een privé uitbaaster.

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:21   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Maar het bewijs is weeral eens geleverd dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid der Belgen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 19:55   #9
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Poortjes zijn niks dan miserie. Defecten, wachtrijen, evacuatieproblemen,...
En hoe maakt dat stations veiliger? Schrikt de kostprijs van een ticket terroristen af, misschien?

Daarbij komt ook nog eens dat stationstunnels (die vaak openbare straten zijn en dus simpelweg niet mogen afgesloten worden) de snelste verbindingsweg zijn tussen 2 stadsdelen voor voetgangers (vb. Leuven en Kessel-Lo)

Ten slotte straf je ook nog eens de handelszaken in stations door een belangrijk deel van hun cliënteel, de niet-reiziger, toegang te ontzeggen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 20:39   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar het bewijs is weeral eens geleverd dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid der Belgen.
Ik vind een veilige grote markt even belangrijk dan een veilig station.

Moeten we dan op elke hoek van elke straat een poortje zetten ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:44   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Bellot, de nieuwe minister van mobiliteit laat het plan varen om toegangspoortjes in de stations te installeren ter waarde van 58,5 miljoen euro.
Dat was nochtans een plan van zijn partijgenoot minister Galant.
Maar nu gaan de toegangspoortje of veiligheidspoortjes er niet komen.
Daaraan zie je dat de regering kiest voor het geld ipv de veiligheid van de burgers in dit land.
Waarschijnlijk hebben ze die 58,5 miljoen euro voor iets anders nodig.
Om aan de eisen van de stakers tegemoet te komen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 10:07   #12
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Om aan de eisen van de stakers tegemoet te komen?
Dan moet u mij nu eens uitleggen wat die poortjes met de eisen van de stakers te maken hebben?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 10:50   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dan moet u mij nu eens uitleggen wat die poortjes met de eisen van de stakers te maken hebben?
Niets, maar de besparingen die ze daar mee realiseren wel.
Ge snapt toch dar een € maar een keer kan uirgegeven worden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 17:29   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar het bewijs is weeral eens geleverd dat de Belgische regering kiest voor de centen ipv de veiligheid der Belgen.
Dan stelt u nu dat de vakbonden tegen de veiligheid waren. De vakbonden waren immers tegen dat plan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 17:30   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Poortjes zijn niks dan miserie. Defecten, wachtrijen, evacuatieproblemen,...
En hoe maakt dat stations veiliger? Schrikt de kostprijs van een ticket terroristen af, misschien?
Hebt u dan ergens rampzalige berichten gelezen over het functioneren van de Londense metro?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 17:34   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ten slotte straf je ook nog eens de handelszaken in stations door een belangrijk deel van hun cliënteel, de niet-reiziger, toegang te ontzeggen.
In de treinstations van Londen staan er ook poortjes. Alleen staan die aan de toegang tot de perrons. De rest van de stations blijven vrij toegankelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 19:17   #17
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u dan ergens rampzalige berichten gelezen over het functioneren van de Londense metro?
Hebt u rampzalige berichten gehoord over het poortjesvrij Antwerpen-Centraal, Liège-Guillemins, ....?

Er zijn wel degelijk problemen:
onveilige toestanden:
http://www.standard.co.uk/news/trans...-10083409.html
technische defecten:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ee-travel.html

Metro's zijn bovendien andere koek dan treinstations. Op spitsuren zijn er in de metro vaak wachtrijen aan de tickets barriers, maar dat is niet zo erg want er passeert om de 5 minuten wel een toestel. Ik ben benieuwd hoe het Jan en Mieke zal vergaan als ze om 5 uur 's avonds tussen de andere Brusselse deskjockeys naar de trein richting Landen (1 om't uur) spurten om kleine Jonathan om 6.30 naar de voetbaltraining te kunnen voeren en ze 200 man voor de poortjes zien aanschuiven.

Mijn gok: Jan en Mieke krijgen het net als die 200 andere Jannen en Miekes danig op hun heupen met het occasionele relletje als gevolg en Jonathan mag strafrondjes lopen.

En o ja, wat betreft die veiligheid; moest u het vergeten zijn, in 2005 bliezen 3 belhamels 3 londense metro's in de lucht. Hadden die kapoenen toch wel uitgevogeld hoe ze een ticketje konden kopen zeker
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 15 mei 2016 om 19:35.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 19:32   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hebt u rampzalige berichten gehoord over het poortjesvrij Antwerpen-Centraal, Liège-Guillemins, ....?
Waar beweer ik dat poortjesvrije stations een probleem vormen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 19:35   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Er zijn wel degelijk problemen:
onveilige toestanden:
http://www.standard.co.uk/news/trans...-10083409.html
technische defecten:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ee-travel.html
Met techniek kan het altijd eens fout lopen. De vraag is evenwel in welke mate zich dat voordoet.

Ook bij de NMBS zijn er al probleem geweest met de kaartautomaten, net zoals er ook al een uitval was van de ticketmachines van de loketbediendes. Zou u dan gelijkaardig ook pleiten voor een terugkeer naar de oude, voorgedrukte treinkaartjes?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 19:36   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Metro's zijn bovendien andere koek dan treinstations. Op spitsuren zijn er in de metro vaak wachtrijen aan de tickets barriers, maar dat is niet zo erg want er passeert om de 5 minuten wel een toestel. Ik ben benieuwd hoe het Jan en Mieke zal vergaan als ze om 5 uur 's avonds tussen de andere Brusselse deskjockeys naar de trein richting Landen (1 om't uur) spurten om kleine Jonathan om 6.30 naar de voetbaltraining te kunnen voeren en ze 200 man voor de poortjes zien aanschuiven.
Ook in de Londense treinstations staan er toegangspoortjes. Ik heb al aangegeven waar die staan, waardoor de situatie die u schetst onbestaande is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be