Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2016, 05:58   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Gent bindt strijd aan met huurdiscriminatie

BRON

Detail tekst:

Citaat:
Als eerste in Europa voert Gent vanaf oktober systematisch praktijktests uit tegen discriminatie op de huurmarkt. Minister Homans is tegen.
Citaat:
‘Een van de grootste problemen van discriminatie op de huisvestingsmarkt is dat de slachtoffers vaak niet weten dat ze gediscrimineerd worden’
Laten we dat plaatsen onder de noemer: Laten we dit ook nog eens oprakelen.

Uit familieverband kreeg ik wel eens te maken met dat huren/verhuren gedoe.

Wat ik daar uit leerde was dat een verhuurder (lees: die mensen die hun panden te huur zetten en ze in de 'meeste' gevallen goed onderhouden) weinig of nooit gelijk krijgen mocht er één of ander geschil zich voordoen.

Dat er bepaalde regels moeten zijn, daar niet van, maar dat is niet aan mij om die op te stellen.
Oud 20 september 2016, 06:17   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dat je uw eigendom niet meer mag verhuren aan wie je wil is toch echt wel onwaarschijnlijk wraakroepend. Bij mij komt er in elk geval geen bruin uitschot in, 'k steek het nog liever in de fik.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:24   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eerst: wie is "Gent" ? Ik vind dat er weinig uitleg staat in het krantenartikel.

Maar ter zake: mocht ik in Gent een pand te huur hebben, en men belde mij met de vraag of het nog steeds te huur staat, dan zou ik antwoorden:
"Ja, ben je echt geïnteresseerd ?"
En ingeval van ja:
"Wel, dan zou ik graag vandaag nog een bezoek brengen aan je huidige woonplaats om te zien of je iemand bent die zijn huurpand behoorlijk onderhoudt; kunnen we afspreken binnen een uur of twee ?".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:26   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerst: wie is "Gent" ? Ik vind dat er weinig uitleg staat in het krantenartikel.

Maar ter zake: mocht ik in Gent een pand te huur hebben, en men belde mij met de vraag of het nog steeds te huur staat, dan zou ik antwoorden:
En ingeval van ja:
"Wel, dan zou ik graag vandaag nog een bezoek brengen aan je huidige woonplaats om te zien of je iemand bent die zijn huurpand behoorlijk onderhoudt; kunnen we afspreken binnen een uur of twee ?".

.
Geen goed plan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 14:09   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geen goed plan.
Geef een beter.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 september 2016, 15:30   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef een beter.

.
Vraag hen ook meteen naar hun loonbriefjes van de laatste 6 maand.
Oud 20 september 2016, 15:53   #7
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik neem daarvoor een verhuurkantoor. Die weten trouwens van zichzelf dat ze met geen negers of moslims of onsolvabel crapuul moeten afkomen. Die service kost me een maand huishuur als fee maar ik heb nooit of weinig shit.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 september 2016 om 15:56.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 16:33   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen goed plan.
Citaat:
Geef een beter.

.
Kan hij niet.
Ik vind het wel een goed plan.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 04:50   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je uw eigendom niet meer mag verhuren aan wie je wil is toch echt wel onwaarschijnlijk wraakroepend. Bij mij komt er in elk geval geen bruin uitschot in, 'k steek het nog liever in de fik.
Kan ik u geen ongelijk in geven bij wat u schrijft maar de keerzijde van de medaille zal zijn dat u zich ,naar alle waarschijnlijkheid, héél snel aan een uitnodiging van de rechtbank mag verwachten om daar wat meer tekst en uitleg te mogen gaan geven over het waarom u dat zo ziet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2016 om 04:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 06:11   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sossen en groentes (want wat is de stad Gent anders) blijven ziekte en symptoom verwarren.

Het symptoom is dat redelijk wat mensen niet wensen te verhuren aan allochtonen.
Maar hoe komt dat feitelijk ? Want d�*t is de ziekte.

.

Oud 21 september 2016, 06:20   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is al een beter plan.
Oud 21 september 2016, 06:43   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik neem daarvoor een verhuurkantoor. Die weten trouwens van zichzelf dat ze met geen negers of moslims of onsolvabel crapuul moeten afkomen. Die service kost me een maand huishuur als fee maar ik heb nooit of weinig shit.
Dat is inderdaad een bruikbare optie. Het idee van de loonbriefjes komt trouwens van een immo-kantoor...
Oud 21 september 2016, 06:45   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kan ik u geen ongelijk in geven bij wat u schrijft maar de keerzijde van de medaille zal zijn dat u zich ,naar alle waarschijnlijkheid, héél snel aan een uitnodiging van de rechtbank mag verwachten om daar wat meer tekst en uitleg te mogen gaan geven over het waarom u dat zo ziet.
Dat de rechter dan maar zijn of haar huis (deels) verhuurt aan diegene die ik weiger.
De wereld op zijn kop.
Oud 21 september 2016, 06:46   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is al een beter plan.
Nog eentje :

Vraag een borgsom het equivalent van drie jaar huur aan diegenen waar je eigenlijk niet wil aan verhuren. Te nemen of te laten. Vrije keuze weet je wel.
Oud 21 september 2016, 06:55   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eentje :

Vraag een borgsom het equivalent van drie jaar huur aan diegenen waar je eigenlijk niet wil aan verhuren. Te nemen of te laten. Vrije keuze weet je wel.
Mag wettelijk niet.
Dit is momenteel maximum twee maanden huur op een geblokkeerde rekening.
Oud 21 september 2016, 07:29   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag wettelijk niet.
Dit is momenteel maximum twee maanden huur op een geblokkeerde rekening.
Vragen staat vrij, wettelijk of niet. Laat ze maar klacht indienen, dan hebben ze het waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Oud 21 september 2016, 09:50   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat ligt er al aan. Als de verhuurder enkel afgaat op de huidskleur, en dat ook duidelijk laat merken, kan men hem beschuldigen van racisme. Maar als je als goede huisvader handelt is dat iets anders. Als eigenaar beslis ikzelf en niemand anders aan wie ik wil verhuren. Zo sta ik erg weigerachtig aan verhuur als de kandidaten Nederlanders zijn. Ik heb niks tegen Nederlanders. Maar de ervaring in deze grensstreek leert dat de risico's bij een verhuur aan Nederlanders merkelijk groter is op wanbetaling/drugsdelicten/vernietiging van eigendom.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 10:29   #18
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

En ingeval van ja:

.
Goed ! ik ben ook niet zo te vinden voor die "vuile trukendozen " trukendozen ja maar geen vuile ! goed idee schoof van je , trouwens dan moeten ze maar een tegenargument opstarten als verhuurdersbond , die zijn huur niet op tijd wil of kan betalen en wie zijn huurpand verwaarloost en beschadigd , dat de uitzetting binnen 3 maand direct gebeurd door deurwaarder. punt uit.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 10:33   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bedoel je met een verhuurkantoor een IMMO die jouw eigendom te huur zet ? Ik heb hier mindere verhalen over gehoord. Na het afsluiten van de huurovereenkomst hebben ze hun commissie binnen. Gelijk welke huurder die de borg en de eerste maand huur kan betalen is meestal voldoende voor een IMMO bedrijf dat andermans eigendom te huur stelt. Je krijgt geen enkele hulp achteraf om de huurder aan te manen zijn huur te betalen.

Nog recent een verhaal gehoord van een pas afgesloten huurcontract via een IMMO-kantoor waar de tweede voornaam van de huurder niet in stond. Dit is verplicht en het registratiekantoor liet alle chance toe dat deze met balpen op het contract bijgeschreven werden.

Met welke verhuurkantoren heb jij goede ervaringen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 september 2016 om 10:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 10:44   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat ligt er al aan. Als de verhuurder enkel afgaat op de huidskleur, en dat ook duidelijk laat merken, kan men hem beschuldigen van racisme. Maar als je als goede huisvader handelt is dat iets anders. Als eigenaar beslis ikzelf en niemand anders aan wie ik wil verhuren. Zo sta ik erg weigerachtig aan verhuur als de kandidaten Nederlanders zijn. Ik heb niks tegen Nederlanders. Maar de ervaring in deze grensstreek leert dat de risico's bij een verhuur aan Nederlanders merkelijk groter is op wanbetaling/drugsdelicten/vernietiging van eigendom.
Wij verhuren aan een Nederlands gezin in de Kempen. De man is een neger, de vrouw een blanke en de kinderen koffie-met-melk. Het zijn geen wanbetalers, druggebruikers of vandalen. Ze hebben wel geen baksteen in de maag zoals de meeste Belgen. Ik denk dat Nederlanders meer een huurdermentaliteit hebben. Bij de minste verstoppping of mankement bellen ze naar de eigenaar. Wij verhuren echter nooit met onderhoud door een syndicus of dergelijke. Ook het ontstoppen van de leidingen valt ten laste van de huurder.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be