![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780 wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden. En de schade aan het milieu daardoor? En de gezondheid van de mensen daardoor? En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor? Daar aan gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
|
![]() Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.
Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen. Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 mei 2016 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Dit zootje kost ons alleen maar geld. En je moet eens ergens naartoe gaan met de trein: overvolle en vuile wagons, ongemotiveerd personeel, constant pannes en vertragingen, belachelijke aansluitingen, gigantische reistijden, om de haverklap stakingen,...
De politiek heeft de NMBS volledig verkloot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
|
![]() Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus: http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/ Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken. 2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt. Doen zeg ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
|
![]() Citaat:
Maar ze moeten toch binnen hun begroting blijven, en daar slaagt zelfs Cornu niet in. Nochtans is het met 1 euro extra per rit haalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt. Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten. Dat zijn staatsbedrijven. Dat is politiek. Dat zijn zuilen. Dat zijn geldvangers. Versta dat toch eens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
|
![]() Je hebt gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Ja, dus: verkopen, net zoals alle andere staatsbedrijven.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
|
![]() wat wil je, met een hoop uitschotpersoneel dat liever staakt dan werkt.
__________________
Hitler was een socialist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() In Duitsland zie ik toch een ander verhaal met de spoorwegen. Alleen is de DB natuurlijk geen ouderwets staatsbedrijf meer zoals de NMBS dat wel gebleven is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.966
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen. 's Avonds dezelfde triestige ellende. De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
Neen, wat doet de politiek? Alternatieven ofwel éénrichting maken, snelheidsbrekers zetten en andere zodat iedereen dezelfde weg moet volgen. Wat doen ecologische mensen? De boel verzieken door te eisen dat iets overkapt wordt zodat het eeuwen duurt vooralleer de files worden opgelost. In de tussentijd wordt de automobilist uitgezogen door taksen, accijnzen, en talloze andere en wordt de NMBS miljarden toegestopt. Dringend tijd dat de focus weer gericht wordt op de auto en de NMBS wordt uitgemest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
|
![]() Citaat:
Als er vijf jaar spitsstroken gebouwd worden smelten files gewoon weg. Er zullen altijd congesties blijven, maar zonder investeren en blijven investeren in die ijzerwinkel is volgens mij een verhaal van teveel. Subsidiesen teveel geld stoppen waar het niet opbrengt |
|
![]() |
![]() |