Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2016, 14:29   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard 3miljard verlies per jaar en nog altijd en 6miljard schulden...

Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780

wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 16:12   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gecontroleerde chaos Bekijk bericht
Het zal nog zeer lang duren alvorens dat gedrocht geprivatiseerd is.
Het beste wat ze kunnen doen in zo een geval, is zo lang mogelijk wachten om dit mede te delen. De spoorbonden gaan meteen en non-stop in staking als ze zo een nieuws zouden vernemen. Ik hoef je niet te vertellen, welke economische schade dat met zich meebrengen zou.
economische schade ? in feite aangezien we 3 miljard verliezen op de NMBS per jaar is het een positief effect wanneer ze staken. Een staking brengt 10miljoen per dag op. Er is dus geen economsiche schade door een staking van de spoorwegen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 17:03   #3
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vent toch dat is gewoon een zwart gat die spoorwegen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160506_02275780

wie in godsnaam propageert altijd om daar verder geld in te stoppen, we moeten die boel gewoon opdoeken en sparen 3 miljard uit per jaar
En hoe moeten de mensen die geen wagen hebben en die nu de trein nemen om op hun werk te geraken, dan op hun werk geraken?
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden.
En de schade aan het milieu daardoor?
En de gezondheid van de mensen daardoor?
En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor?
Daar aan gedacht?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 17:20   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
Standaard

Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.

Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen.

Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 mei 2016 om 17:21.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 17:44   #5
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zit daar fundamenteel iets fout. Een semi-overheidsdienst die systematisch miljarden meer uitgeeft dan het begrote budget dat stinkt.

Cornu geeft trouwens de pipe a Martin, dat spreekt boekdelen.

Ik zou zeggen: prijs van de tickets verhogen tot het budget in evenwicht is.
Prijsverhoging van de tickets vind ik een goed idee.
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 17:50   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dit zootje kost ons alleen maar geld. En je moet eens ergens naartoe gaan met de trein: overvolle en vuile wagons, ongemotiveerd personeel, constant pannes en vertragingen, belachelijke aansluitingen, gigantische reistijden, om de haverklap stakingen,...

De politiek heeft de NMBS volledig verkloot.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 18:26   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Prijsverhoging van de tickets vind ik een goed idee.
Ik ben nu echt benieuwd naar verdere reacties.
Blijkbaar is het niet zo dramatisch: 4 miljard schuld en elk jaar komt er 200 miljoen bij:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering

Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus:

http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/

Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken.

2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt.

Doen zeg ik
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 20:42   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En hoe moeten de mensen die geen wagen hebben en die nu de trein nemen om op hun werk te geraken, dan op hun werk geraken?
Of er zijn nu al alle dagen files richting Brussel van mensen die in Brussel gaan werken met de auto en na afschaf van de NMBS gaan die files nog groter worden.
En de schade aan het milieu daardoor?
En de gezondheid van de mensen daardoor?
En de ongevallen die meer gaan gebeuren daardoor?
Daar aan gedacht?
Een auto kopen, een über taxi nemen, carpoolen, fiets, brommer, motto, etc echt onmogelijk is het niet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 20:43   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar is het niet zo dramatisch: 4 miljard schuld en elk jaar komt er 200 miljoen bij:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-privatisering

Per jaar zijn er ongeveer 200 miljoen reizigers (ik vermoed dat daarmee ritten bedoeld wordt), dus:

http://www.demorgen.be/economie/nmbs...gers-b12a1b6f/

Als de prijs per rit met 1 euro omhoog gaat kunnen we al het jaarlijks verlies wegwerken.

2 euro per rit erbij en de schuld is binnen 20 jaar weggewerkt.

Doen zeg ik
3 miljard subsidies op 200 miljoen ritten is 15 euro per rit. Wat een vergelijkbare prijs is als met de auto. Een NMBS tax shift is best te verdedigen. Iedereen betaalt 15 euro per rit en ze draaien break even
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 20:50   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
3 miljard subsidies op 200 miljoen ritten is 15 euro per rit. Wat een vergelijkbare prijs is als met de auto. Een NMBS tax shift is best te verdedigen. Iedereen betaalt 15 euro per rit en ze draaien break even
OK die subsidies is een andere kwesitie, ook voor evenveel discussie vatbaar.

Maar ze moeten toch binnen hun begroting blijven, en daar slaagt zelfs Cornu niet in. Nochtans is het met 1 euro extra per rit haalbaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 21:03   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 21:06   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.
Je hebt gelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 19:28   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Ja, dus: verkopen, net zoals alle andere staatsbedrijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 19:43   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

wat wil je, met een hoop uitschotpersoneel dat liever staakt dan werkt.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 20:01   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze zullen nooit of nooit break even draaien.
Eender hoeveel geld je er in steekt.
Van zodra er extra geld komt maken ze extra onkosten.

Dat zijn staatsbedrijven.
Dat is politiek.
Dat zijn zuilen.
Dat zijn geldvangers.

Versta dat toch eens.
In Duitsland zie ik toch een ander verhaal met de spoorwegen. Alleen is de DB natuurlijk geen ouderwets staatsbedrijf meer zoals de NMBS dat wel gebleven is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 21:10   #16
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een auto kopen, een über taxi nemen, carpoolen, fiets, brommer, motto, etc echt onmogelijk is het niet
Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 21:12   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.
bane,als ze staken is er wat meer file, je ziet het , het gaat ook,er zijn natuurlijk mensen die niet gratis op hun werk geraken en daar zit het verschil
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 22:24   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane,als ze staken is er wat meer file, je ziet het , het gaat ook,er zijn natuurlijk mensen die niet gratis op hun werk geraken en daar zit het verschil
Met de fiets in regen en wind gaat ook, maar is het voor iedereen het ideaalbeeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 22:33   #19
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Cafétoogpolitiek.

Feit is en blijft dat zonder de NMBS en ander openbaar vervoer er elke dag gigantische files in heel België zouden staan. Je kunt dan al beginnen met anderhalf uur vroeger op te staan wil je nog op een redelijk aankomen.

's Avonds dezelfde triestige ellende.

De kans op ongevallen - met alle miserie en bijkomende files erbij - neemt dan ook exponentieel toe met al dat volk op de baan.
Dit is evenzeer cafétoogpolitiek hé. Er wordt gewoon niets gedaan aan al die files. Dat ze eens beginnen met meer autostrades, andere op- en afritten etc. Onze infrastructuur is gebaseerd op een tijdperk dat quasi niemand zich een wagen kon veroorloven.

Neen, wat doet de politiek? Alternatieven ofwel éénrichting maken, snelheidsbrekers zetten en andere zodat iedereen dezelfde weg moet volgen.

Wat doen ecologische mensen? De boel verzieken door te eisen dat iets overkapt wordt zodat het eeuwen duurt vooralleer de files worden opgelost.

In de tussentijd wordt de automobilist uitgezogen door taksen, accijnzen, en talloze andere en wordt de NMBS miljarden toegestopt. Dringend tijd dat de focus weer gericht wordt op de auto en de NMBS wordt uitgemest.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 22:37   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met de fiets in regen en wind gaat ook, maar is het voor iedereen het ideaalbeeld?
Jan, als spoorwegen 7 procent personenkilometers vervoeren per dag zijn er gewoon zeven procent meer files ? Is dat gigantisch ? Met het budget van onderhoud spoorwegen leg je gewoon 200km snel weg stroken per jaar. Dat wil zeggen na drie jaar hebben alle spitsstroken een vak bij. Wie beweert dat het niet zou werken redeneert niet op cijfers.
Als er vijf jaar spitsstroken gebouwd worden smelten files gewoon weg.
Er zullen altijd congesties blijven, maar zonder investeren en blijven investeren in die ijzerwinkel is volgens mij een verhaal van teveel. Subsidiesen teveel geld stoppen waar het niet opbrengt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be